F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Indianapolis.
SAP United States Grand Prix 200130 wrze?nia
Indianapolis Motor Speedway
Długość toru: 4,192 km
Liczba okrążeń: 73
Pełny dystans: 306,016 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,266 - Michael Schumacher (Ferrari), 2000
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,711 - David Coulthard (McLaren), 2000
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,376 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2000
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher po raz dziesiąty w tym sezonie zakwalifikował się na pole position. Niemiec nie był jednak zdecydowanym faworytem podczas tej sesji kwalifikacyjnej, ponieważ po pierwszej serii okrążeń pomiarowych był dopiero trzeci, natomiast pierwszy i drugi czas uzyskali odpowiednio drugi kierowca z zespołu Ferrari – Rubens Barrichello oraz Mika Hakkinen (McLaren). Podczas drugiej serii okrążeń pomiarowych autorem najlepszego okrążenia został najpierw młodszy z braci Schumacherów – Ralf, aby następnie zostać pokonanym przez bardziej doświadczonego, starszego brata. Hakkinen zrezygnował z ukończenia drugiego okrążenia pomiarowego, jednak po ukończeniu kolejnego okrążenia pomiarowego okazał się nawet minimalnie szybszy (o 0.002 sekundy) od Michaela Schumachera. Odpowiedzią Niemca był przejazd okrążenia z czasem minuta i 11.708 sekundy, który gwarantował mu w tym momencie start z pierwszej pozycji. Po uzyskaniu tego rezultatu kierowca Ferrari stwierdził, że więcej nie wyciśnie już ze swojego bolidu i zrezygnował z wykorzystania ostatniej próby. Była to słuszna decyzja, ponieważ podczas czwartej i zarazem ostatniej serii okrążeń pomiarowych lepszego rezultatu nie uzyskał już żaden z jego bezpośrednich konkurentów.

Mimo, iż nie udało mu się pokonać Michaela Schumachera, to jednak Hakkinen był bardzo zadowolony z uzyskania drugiej pozycji startowej, zwłaszcza, że w trzech poprzednich sesjach kwalifikacyjnych uzyskiwał najwyżej szósty czas. Niestety radość Fina była przedwczesna, ponieważ następnego dnia podczas rozgrzewki poprzedzającej wyścig z roztargnienia bądź też z innego powodu wyjechał z boksów nie bacząc na obowiązujący w tym momencie zakaz i w związku z tym sędziowie postanowili unieważnić mu najlepsze okrążenie uzyskane podczas sesji kwalifikacyjnej. Strata nie była jednak zbyt duża, ponieważ drugie z najszybszych okrążeń uzyskanych przez Hakkinena pod sam koniec sesji kwalifikacyjnej gwarantowało mu start z czwartej pozycji, tak więc w sumie stracił on tylko dwie pozycje. Szczęśliwcami, którzy skorzystali z kłopotów Fina okazali się kierowcy z zespołu Williams – Ralf Schumacher oraz Juan Pablo Montoya. Kierowcy ci pierwotnie uzyskali trzeci i czwarty czas, jednak decyzja sędziów oznaczała, że wyścig rozpoczną z drugiej i trzeciej pozycji.

Na piątej pozycji ostatecznie zakwalifikował się drugi kierowca z zespołu Ferrari – Barrichello. Co prawda po pierwszym okrążeniu pomiarowym wydawało się, że Brazylijczyk będzie się liczył w walce o jedną z czołowych pozycji, jednak kolejne próby nie przyniosły poprawy rezultatu. Mimo to Barrichello był i tak w miarę usatysfakcjonowany z uzyskanego rezultatu, tym bardziej, że wyprzedzanie na torze Indianapolis nie jest aż takie trudne. Przez większą część sesji kwalifikacyjnej drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard miał zagwarantowany start z szóstej pozycji, jednak w końcowych minutach sesji nieznacznie lepszy rezultat uzyskał Nick Heidfeld i to właśnie on wyścig rozpocznie z szóstej pozycji. Co ciekawe, podobna sytuacja miała również miejsce podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Austrii. Drugi kierowca z zespołu Sauber – Kimi Raikkonen miał problemy z optymalnym ustawieniem bolidu i z tego powodu do wyścigu zakwalifikował się dopiero na 11 pozycji.

Kierowcy z zespołu Jordan – Jarno Trulli oraz Jean Alesi zakwalifikowali się kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji. Być może nie jest to zbyt oszałamiający rezultat, jednak cały zespół zgodnie stwierdził, że uzyskane pozycje startowe to i tak więcej, niż oczekiwali na tym torze. Zadowolony był zwłaszcza Alesi, który pierwszy raz od przejścia do zespołu Jordan podczas sesji kwalifikacyjnej spisywał się nie gorzej od Trullego, nie licząc oczywiście sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Belgii, kiedy to warunki pogodowe znacząco wpłynęły na ostateczny rezultat. Kierowcy z zespołu Benetton kwalifikują się na coraz to lepszych pozycjach, a zwłaszcza Jenson Button, który pierwszy raz w tym sezonie zakwalifikował się w pierwszej dziesiątce. Drugi kierowca z tego zespołu – Giancarlo Fisichella uzyskał trochę gorszy rezultat (12 pozycja startowa), do czego w głównej mierze przyczyniły się problemy z przejechaniem "czystego" okrążenia, tj. bez natrafiania na innych kierowców bądź też na wywieszone żółte flagi.

Kierowcy z zespołów British American Racing oraz Jaguar byli wyraźnie niezadowoleni z uzyskanego rezultatu podczas tej sesji kwalifikacyjnej, a zwłaszcza Jacques Villeneuve, dla którego 18 pozycja startowa to najgorsza pozycja startowa w tym sezonie. Z drugiej strony zastanawiające jest to, że zespołowy partner Kanadyjczyka – Olivier Panis był od niego szybszy o blisko sekundę, jednak nie zmienia to faktu, że również był niezadowolony z prowadzenia bolidu i z uzyskanej 13 pozycji startowej. W przypadku kierowców z zespołu Jaguar powodem uzyskania nienajlepszych pozycji startowych (14 – Eddie Irvine i 16 – Pedro de la Rosa) jest według szefa zespołu – Niki Laudy fakt, że tor Indianapolis wyraźnie nie leży tegorocznym bolidom zespołu Jaguar. Wśród kierowców, którzy uzyskali pozycje startowe w drugiej dziesiątce znalazł się jeden, który był wyjątkowo zadowolony z uzyskanego rezultatu. Mowa oczywiście o kierowcy z zespołu Minardi – Fernando Alonso, który do Grand Prix Stanów Zjednoczonych zakwalifikował się na 17 pozycji, co jest jak do tej pory najlepszą pozycją startową w jego dotychczasowej karierze, a na dodatek udało mu się pokonać mistrza świata z 1997 roku – Villeneuve'a.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca