F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Fuji Television Japanese Grand Prix 200114 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,859 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 310,331 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:34,700 - Gerhard Berger (McLaren), 1991
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,942 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,497 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher całkowicie zdominował sesję kwalifikacyjną do ostatniego wyścigu sezonu – Grand Prix Japonii. Tym razem Niemiec już po pierwszej serii okrążeń pomiarowych był najszybszy i z każdą kolejną wizytą na torze tylko oddalał się od swoich rywali. Jeszcze na 15 minut przed końcem sesji w posiadaniu drugiej pozycji startowej znajdował się drugi kierowca z zespołu Ferrari – Rubens Barrichello i wyglądało na to, iż po raz trzeci w tym sezonie z pierwszych dwóch pozycji wyścig będą rozpoczynali kierowcy z włoskiej stajni. Stało się jednak inaczej, ponieważ podczas trzeciej serii okrążeń pomiarowych lepszy od Brazylijczyka rezultat uzyskał Juan Pablo Montoya, a następnie podczas czwartej i zarazem ostatniej serii szybszy okazał się również drugi kierowca z zespołu Williams – Ralf Schumacher, aczkolwiek jemu nie udało się już pokonać Montoi. Czwarta pozycja startowa dla Barrichello, który aby myśleć o wywalczeniu tytułu wicemistrza musi wygrać wyścig nie jest być może najlepszym rozwiązaniem, ale mimo to Brazylijczyk ma nadzieję, iż w warunkach wyścigu będzie znacznie szybszy i jeśli tylko uda mu się awansować na drugą pozycję, to z pewnością może liczyć na pomoc ze strony Michaela Schumachera, zwłaszcza, że Niemiec udzielał jej już także i w dwóch poprzednich wyścigach.

Kierowcy z zespołu McLaren – Mika Hakkinen oraz David Coulthard zakwalifikowali się odpowiednio na piątej i siódmej pozycji. Niemal identyczny rezultat kierowcy ci uzyskali także podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Stanów Zjednoczonych, jednak wtedy mieli znacznie mniejszą stratę czasową do Michaela Schumachera i w związku z tym niezbyt pomyślnie zapowiada się ostatni wyścig sezonu dla zespołu McLaren. Zwłaszcza Hakkinen liczył z pewnością na lepszy rezultat, ponieważ jest bardzo możliwe, iż tegoroczna Grand Prix Japonii będzie ostatnim wyścigiem Formuły Jeden w 10-letniej karierze Fina. Na wypadek, gdyby Barrichello zdołał wygrać wyścig, Coulthard musi finiszować co najmniej na czwartej pozycji, aby utrzymać drugą pozycję w klasyfikacji generalnej kierowców.

Największym zaskoczeniem podczas tej sesji kwalifikacyjnej była postawa kierowców z zespołu Benetton. Zarówno Giancarlo Fisichella, jak i Jenson Button zakwalifikowali się pewnie w pierwszej dziesiątce, pokazując w ten sposób, jak duży postęp zespół ten poczynił od pierwszego wyścigu sezonu. Dla Fisichelli, który kwalifikując się na szóstej pozycji uzyskał najlepszą pozycję startową w tym sezonie jest to już ostatni występ w barwach tego zespołu, gdyż w przyszłym sezonie Włoch powróci do zespołu Jordan. Także Button uzyskał podczas tej sesji kwalifikacyjnej najwyższą pozycję startową w tym sezonie – dziewiątą.

Jarno Trulli drugi raz z rzędu zakwalifikował się na ósmej pozycji. Włoch na swoim najlepszym okrążeniu pomiarowym miał szansę na uzyskanie być może nawet i szóstego czasu, jednak trafił na kilku wolniejszych kierowców i uzyskany w tych okolicznościach czas okrążenia wystarczył na ósmą pozycję startową. Drugi kierowca z zespołu Jordan – Jean Alesi, dla którego Grand Prix Japonii 2001 jest z pewnością ostatnim wyścigiem Formuły Jeden w 12-letniej karierze zakwalifikował się dopiero na jedenastej pozycji i jak sam stwierdził – pomimo najszczerszych chęci lepszego rezultatu nie dało się już uzyskać.

Z kierowców reprezentujących barwy zespołu Sauber tylko Nick Heidfeld zakwalifikował się w pierwszej dziesiątce, natomiast Kimi Raikkonen uzyskał 12 czas. Z uzyskanego rezultatu usatysfakcjonowany był właściwie tylko Heidfeld, ponieważ podczas piątkowych treningów rozbił swój bolid i z 120 minut zdołał wykorzystać tylko 90, więc prawdę mówiąc nawet nie liczył na zakwalifikowanie się w pierwszej dziesiątce. Trzynasta pozycja startowa ewidentnie prześladuje w tym sezonie Eddiego Irvine'a, gdyż Irlandczyk już szósty raz zakwalifikował się właśnie na tej pozycji. Drugi kierowca z zespołu Jaguar – Pedro de la Rosa uzyskał dopiero 16 czas i podobnie jak Irvine w zasadzie nie był w stanie uzyskać lepszego rezultatu.

Kierowcy z zespołu British American Racing zakwalifikowali się na podobnych pozycjach co podczas poprzedniej sesji kwalifikacyjnej, z tą tylko różnicą, że tym razem szybszy okazał się Jacques Villeneuve, który uzyskał 14 czas, natomiast Olivier Panis zakwalifikował się na 17 pozycji. W uzyskaniu lepszego rezultatu nie pomogły nawet nowe silniki Hondy przygotowane specjalnie na Grand Prix Japonii, zresztą podobnie jak i w przypadku zespołu Jordan, który jest drugim zespołem zaopatrywanym w silniki przez japońskiego giganta motoryzacyjnego w tym sezonie.

Także kierowcy z zespołu Prost – Heinz-Harald Frentzen i Tomas Enge uzyskali podobny rezultat jak podczas kwalifikacji do Grand Prix Stanów Zjednoczonych. W przypadku Czecha spore utrudnienie stanowił fakt, iż podczas piątkowych treningów rozbił on swój bolid tuż przed zakończeniem pierwszej części i przez to stracił cenny czas potrzebny na opanowanie dosyć wymagającego toru, jakim jest Suzuka. Kierowcy z zespołu Arrows drugi raz w tym sezonie zakwalifikowali się niemal na ostatnich pozycjach. Gorszy od nich okazał się tylko jeden kierowca z zespołu Minardi – Alex Yoong, natomiast drugi kierowca z tego zespołu – Fernando Alonso zakwalifikował się pewnie na 18 pozycji.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca