F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Imola.
Gran Premio Warsteiner di San Marino 200115 kwietnia
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Długość toru: 4,933 km
Liczba okrążeń: 62
Pełny dystans: 305,609 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,303 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:25,531 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
201,509 km/h - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Zmienne warunki pogodowe zmusiły większość kierowców do wzmożonej aktywności już od pierwszych minut sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix San Marino 2001. Po pierwszej serii okrążeń pomiarowych najszybszy był Rubens Barrichello (Ferrari), drugi był Mika Hakkinen (McLaren), a dopiero czwarty Michael Schumacher (Ferrari), przy czym w serii tej nie brał udziału David Coulthard, gdyż mechanicy z zespołu McLaren dopiero kończyli przygotowywanie bolidu dla Szkota. Po upływie 10 minut Coulthard w końcu wyjechał na tor i okazał się minimalnie szybszy od Barrichello. Kolejny głos należał do Hakkinena i Fin z czasem lepszym o blisko 0.8 sekundy od czasu Szkota znalazł się tymczasowo na pole position, skąd kilka minut później zrzucił go Michael Schumacher. Trzynaście minut przed końcem sesji najszybszy był ponownie Hakkinen, a ostateczne rozstrzygnięcie nastąpiło podczas ostatniej serii okrążeń pomiarowych, która rozpoczęła się trzy minuty przed upływem godziny. Jako pierwszy okrążenie pomiarowe rozpoczął Michael Schumacher, jednak już przed pierwszym zakrętem popełnił błąd podczas hamowania, który kosztował go utratę ponad sekundy. Niemiec miał jeszcze jedno okrążenie pomiarowe do dyspozycji, ale na nim uzyskał tylko trzeci czas. Najszybszy okazał się Coulthard i jemu właśnie przypadnie start z pole position w niedzielnym wyścigu, a na pierwszej linii startowej towarzyszyć mu będzie Hakkinen. Wygląda na to, że zwycięstwo Szkota w poprzednim wyścigu nie było przypadkowe i ta sesja kwalifikacyjna jest tylko potwierdzeniem powrotu do dobrej formy zespołu McLaren. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, iż kierowcy z zespołu Ferrari zdecydwali się na twarde opony, które od miękkich są trochę wolniejsze, ale za to w samym wyścigu powinny wytrzymać większą liczbę okrążeń.

Z drugiej linii startowej wyścig rozpoczną bracia Schumacherowie, przy czym lepszy tym razem okazał się Ralf (Williams), który niemal w ostatniej sekundzie uzyskał lepszy czas od Michaela. Na piątej pozycji zakwalifikował się Jarno Trulli (Jordan), natomiast za nim uplasował się drugi kierowca z zespołu Ferrari – Barrichello. Juan Pablo Montoya (Williams) tym razem nie znalazł się wśród sześciu najszybszych kierowców, którzy uzyskali czasy poniżej jednej minuty i 24 sekund – Kolumbijczyk wyścig rozpocznie z siódmej pozycji, mając ponad sekundę straty do Coultharda.

Olivier Panis (BAR) drugi raz z rzędu uzyskał lepszy rezultat (ósmy czas) od partnera z zespołu – Jacquesa Villeneuve'a. Heinz-Harald Frentzen (Jordan) był wolniejszy od Trullego o blisko sekundę i to wystarczyło zaledwie na dziewiątą pozycję startową. Kimi Raikkonen (Sauber) pierwszy raz zakwalifikował się na wyższej pozycji (dziesiąta) od Nicka Heidfelda i to w dodatku na torze, który Heidfeld zna jeszcze z czasów, kiedy jeździł w Formule 3000, natomiast dla Raikkonena jest to pierwsza wizyta na tym torze. Z pozostałych kierowców na uwagę zasługuje jeszcze Fernando Alonso (Minardi), który uzyskał najwyższą pozycję startową w tym sezonie – 18, bijąc obydwu kierowców ze stajni Benetton.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca