F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser A1 Preis von Österreich 200113 maja
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,304 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,783 - David Coulthard (McLaren), 2000
Największa średnia prędkość wyścigu:
210,228 km/h - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Piąty raz w tym sezonie Michael Schumacher wywalczył pole position. Sesja ta z początku zapowiadała się niezbyt ciekawie, gdyż przez pierwsze 20 minut żaden kierowca nie pojawił się na torze. Jednak kiedy wreszcie bolidy zaczęły powoli wyjeżdżać z boksów, rozgorzała walka o pierwszą pozycję startową pomiędzy kierowcami z zespołów Ferrari i Williams. Szkoda tylko, że żaden inny zespół (nawet McLaren), nie był w stanie włączyć się do tej walki. Tak czy inaczej przebieg sesji był emocjonujący, a najciekawsze było to, iż nie Ralf Schumacher, a Juan Pablo Montoya był tym razem głównym rywalem starszego z braci Schumacherów – Michaela. Kolumbijczyk wreszcie uporał się ze swoją najsłabszą jak do tej pory stroną i dzięki temu w wyścigu będzie miał znacznie większe szanse na osiągnięcie dobrego rezultatu. Ralf Schumacher zakwalifikował się na trzeciej pozycji, natomiast czwarty był Rubens Barrichello (Ferrari). Wszyscy czterej kierowcy jako jedyni uzyskali czasy poniżej jednej minuty i dziesięciu sekund.

Bardzo dobra postawa kierowców z zespołu Williams musiała być zaskoczeniem dla pewnej grupy osób, która twierdziła, iż zespół ten wykorzystywał jeden z tylnych elementów karoserii, odpowiedzialny za wytwarzanie siły dociskowej (tzw. diffuser), który został zaprojektowany z wykorzystaniem pewnej luki w przepisach. FIA co prawda uznała legalność tego podzespołu, jednak ze względu na protesty ze strony niektórych zespołów, po Grand Prix Hiszpanii przepisy zostały zmienione i inżynierowie z zespołu Williams musieli dokonać zmian w konstrukcji diffusera. Na szczęście, jak pokazała ta sesja kwalifikacyjna, nie miało to większego wpływu na osiągi bolidów i w ten sposób zespół Williams zachował "czyste sumienie".

Na piątej pozycji zakwalifikował się Jarno Trulli (Jordan). Włoch w tym sezonie prezentuje bardzo równą formę i tylko z wyjątkiem sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Australii, za każdym razem jest szybszy od partnera z zespołu – Heinza-Haralda Frentzena. O ile piąta pozycja startowa, którą po raz trzeci wywalczył Trulli, jest najlepszym osiągnięciem Włocha w tym sezonie, o tyle 11 pozycja startowa Frentzena jest z kolei najgorszym osiągnięciem Niemca.

Nick Heidfeld (Sauber), podobnie jak i Montoya, uczynił zdecydowany postęp w stosunku do poprzednich sesji kwalifikacyjnych w tym sezonie i Grand Prix Austrii rozpocznie z szóstej pozycji. Drugi kierowca z tej stajni – Kimi Raikkonen, drugi raz z rzędu uzyskał dziewiątą pozycję startową i być może nie brzmi to zbyt imponująco, ale Fin od Heidfelda był wolniejszy zaledwie o 0.158 sekundy.

Pomiędzy kierowcami z zespołu Sauber, dopiero na siódmej i ósmej pozycji zakwalifikowali się kierowcy z zespołu McLaren – David Coulthard i Mika Hakkinen. Dla Fina, ósma pozycja startowa jest najgorszym osiągnięciem w tym sezonie, natomiast Coulthard w sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Malezji startował już z podobnej pozycji. Tak czy inaczej obu kierowców czeka ciężka praca w jutrzejszym wyścigu, a zwycięstwo wydaje się mało prawdopodobne, chociaż, jak pokazał ostatni wyścig, niczego nie można być pewnym do ostatniego okrążenia, o czym na własnej skórze przekonał się Hakkinen.

Większość pozostałych kierowców uzyskała rezultaty zbliżone lub identyczne do poprzedniej sesji kwalifikacyjnej. Wśród nich jest Eddie Irvine (Jaguar), który znów zakwalifikował się na 13 pozycji, a także Fernando Alonso (Minardi) oraz kierowcy z zespołu Benetton. Natomiast miejscami zamienili się Pedro de la Rosa (Jaguar) i Jean Alesi (Prost). Hiszpan tym razem uzyskał zbliżony rezultat do partnera z zespołu – Irvine'a, natomiast Francuz ze względu na problemy z odpowiednim ustawieniem bolidu uzyskał najgorszą pozycję startową w tym sezonie – 20.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca