F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix Air Canada 200110 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,421 km
Liczba okrążeń: 69
Pełny dystans: 305,049 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,095 - Michael Schumacher (Ferrari), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,049 - Mika Hakkinen (McLaren), 2000
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,541 km/h - Damon Hill (Williams), 1996
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Szczegółowy opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Podczas startu do Grand Prix Kanady pierwszych siedmiu kierowców, tj. Michael Schumacher (Ferrari), Ralf Schumacher (Williams), David Coulthard (McLaren), Jarno Trulli (Jordan), Rubens Barrichello (Ferrari), Olivier Panis (BAR) oraz Kimi Raikkonen zachowało swoje pozycje startowe. Na ósmą pozycję z dwunastej awansował zastępujący w tym wyścigu Heinza-Haralda Frentzena kierowca testowy zespołu Jordan – Ricardo Zonta, jednak zaraz za pierwszym zakrętem został wyprzedzony przez Josa Verstappena (Arrows), który po starcie z 13 pozycji w sumie wyprzedził pięciu kierowców. Wśród nich był Jacques Villeneuve (BAR), który ze względu na trudności z ruszeniem z miejsca spadł aż na 18 pozycję. Za Zontą znaleźli się kolejno Mika Hakkinen (McLaren), Juan Pablo Montoya (Williams) i Nick Heidfeld (Sauber). Na 13 pozycję awansował Eddie Irvine (Jaguar) po wyprzedzeniu kolegi z zespołu – Pedra de la Rosy. Oprócz Villeneuve'a niezbyt udany start miał również Jean Alesi (Prost) – Francuz po dojechaniu do pierwszego zakrętu znajdował się na 19 pozycji, a następnie został wyprzedzony przez Tarso Marquesa (Minardi).

W połowie pierwszego okrążenia Barrichello awansował na czwartą pozycję po wyprzedzeniu Trullego, natomiast Villeneuve wyminął Jensona Buttona (Benetton) i znalazł się na 17 pozycji. Na wyjściu z ostrego wirażu Pits Hairpin znajdującego się tuż przed najdłuższą prostą Giancarlo Fisichella (Benetton) wjechał w tył wolno jadącego bolidu Arrows, za którego kierownicą siedział Enrique Bernoldi i uszkodził przedni spojler w swoim bolidzie. W tym momencie obu kierowców wyprzedził Villeneuve i znalazł się na 15 pozycji, natomiast jadący tuż za Kanadyjczykiem Button zdołał wyprzedzić tylko Bernoldiego. Tuż przed ostatnią szykaną prowadzącą na prostą start/meta Verstappen wyprzedził Raikkonena i awansował na siódmą pozycję. W tym samym miejscu toru Fisichella przepuścił kolegę z zespołu – Buttona i najprawdopodobniej zamierzał zjechać do boksów, jednak zanim to uczynił uderzył w tył bolidu Brytyjczyka, który trochę wcześniej rozpoczął hamowanie, gdyż w tym momencie wyprzedził go Bernoldi. W wyniku zderzenia zawieszenie w bolidzie Fisichelli zostało poważnie uszkodzone i Włoch musiał wycofać się z wyścigu. Tymczasem Buttona wyprzedził Marques, natomiast drugi kierowca z zespołu Minardi – Fernando Alonso wyprzedził Luciana Burtiego (Prost) i znalazł się na przedostatniej pozycji.

Na drugim okrążeniu jadący na 13 pozycji Irvine próbował wyprzedzić Heidfelda przed trzecim zakrętem, jednak bolidy obu kierowców zderzyły się kołami i obaj znaleźli się na poboczu, przy czym żaden z nich nie zdołał powrócić już do wyścigu. Pod koniec tego okrążenia Button wyprzedził Marquesa i znalazł się na 15 pozycji. Na następnym okrążeniu w tym samym miejscu toru Barrichello odebrał trzecią pozycję Coulthardowi, a w międzyczasie Marques został wyprzedzony przez Alesiego oraz Alonso i znalazł się na 18 pozycji. Na szóstym okrążeniu Barrichello wpadł w poślizg na wyjściu z zakrętu Pits Hairpin i zanim ponownie ustawił się w odpowiednim kierunku jazdy, wyprzedziło go aż jedenastu kierowców. Na tym samym okrążeniu Burti wyprzedził Marquesa spychając go w ten sposób na ostatnią pozycję. Na siódmym okrążeniu z wyścigu wycofał się Alonso, natomiast Button otrzymał karę 10-sekundowego postoju w boksach za falstart, którą to karę odbył jeszcze pod koniec tego właśnie okrążenia. Na dziewiątym okrążeniu w boksach znalazł się Bernoldi, ponieważ w jego bolidzie zaczął przegrzewać się silnik. Mechanicy z zespołu Arrows usunęli zanieczyszczenia z otworów wentylacyjnych i Brazylijczyk powrócił do wyścigu na przedostatniej pozycji. Następnie do boksów ponownie zjechał Button, gdyż mechanicy chcieli sprawdzić, czy uszkodzenia powstałe w wyniku zderzenia na pierwszym okrążeniu nie są zbyt poważne. Po blisko 23 sekundach Brytyjczyk wyjechał z powrotem na tor na ostatniej pozycji.

Po 10 okrążeniach jadący na prowadzeniu Michael Schumacher miał niecałe dwie sekundy przewagi nad Ralfem Schumacherem, natomiast od jadącego na trzeciej pozycji Coultharda dzieliło go już ponad dziewięć sekund. Na 11 okrążeniu Barrichello wyprzedził Villeneuve'a, a następnym okrążeniu również de la Rosę i znalazł się na 11 pozycji. Na 20 okrążeniu Montoya popełnił błąd podczas pokonywania jednej z szykan i uderzył bokiem bolidu w bandę. Zaraz za Kolumbijczykiem jechał w tym momencie Barrichello i chcąc uniknąć zderzenia z bolidem Montoi wykonał gwałtowny skręt w lewo, po którym wpadł w poślizg i również uderzył w bandę. Obaj kierowcy nie powrócili już do wyścigu, a ponieważ wraki bolidów zatrzymały się w dosyć niebezpiecznym miejscu, organizatorzy postanowili wypuścić na tor samochód bezpieczeństwa. W międzyczasie z wyścigu odpadł również Button, ze względu na wyciek oleju.

Zwolnione tempo wyścigu wykorzystał Marques, aby odbyć postój w boksach. To samo chciał również uczynić Verstappen, jednak ze względu na problemy z komunikacją radiową z zespołem do boksów zjechał dopiero w momencie, kiedy wyścig został wznowiony pod koniec 23 okrążenia i w związku z tym stracił znacznie więcej czasu, niż gdyby uczynił to okrążenie wcześniej. Na szóstą pozycję awansował w tym momencie Raikkonen. Na 25 okrążeniu z wyścigu wycofał się Bernoldi, ponieważ silnik w bolidzie Brazylijczyka nadal się przegrzewał. Pod koniec 30 okrążenia postój w boksach odbył de la Rosa. Przed postojem Hiszpan zajmował dziewiątą pozycję, a po powrocie na tor znalazł się tuż za Verstappenem na 13 pozycji.

Po 31 okrążeniach przewaga Michaela Schumachera nad jadącym na drugiej pozycji Ralfem Schumacherem wynosiła mniej 0.8 sekundy, natomiast Coulthard miał już ponad 10 sekund straty. Pod koniec 33 okrążenia postój w boksach zaliczył Burti i w tym momencie Verstappen awansował na 11 pozycję. Na kolejnym okrążeniu Holender był już dziesiąty, ponieważ z wyścigu wycofał się Villeneuve ze względu na problemy ze sprzęgłem. Pod koniec 36 okrążenia do boksów udali się dwaj kierowcy: jadący na piątej pozycji Panis i na siódmej Zonta. Mechanicy z zespołu Jordan uwinęli się szybciej od mechaników z zespołu BAR i dzięki temu Brazylijczyk z boksów wyjechał na 10 pozycji, natomiast Panis znalazł się na 11 pozycji. W międzyczasie Hakkinen wyprzedził Raikkonena i dzięki postojom Panisa oraz Zonty awansował na piątą pozycję. Na kolejnym okrążeniu Panis zjechał po raz drugi do boksów, ponieważ problemy z hamulcami, które miał już od pewnego czasu stały się zbyt uciążliwe. Pod koniec 38 okrążenia planowany postój w boksach odbył kolejny kierowca, którym był Trulli. Włoch po postoju spadł na ósmą pozycję, natomiast na czwartą pozycję awansował w tym momencie Hakkinen. Następnie tankowanie paliwa i zmianę opon zaliczył również Raikkonen, a po postoju znalazł się na dziewiątej pozycji. Na szóstą pozycję powrócił w tym momencie Verstappen. Pod koniec 41 i 42 okrążenia postoje w boksach odbyli Coulthard oraz Alesi. Szkot po postoju spadł na piątą pozycję, a jego miejsce (trzecia pozycja) zajął w tym momencie Hakkinen. Za Finem nadal podążał Verstappen, natomiast Alesi znalazł się na dziewiątej pozycji. W międzyczasie Panis powrócił do wyścigu, ale po przejechaniu dwóch okrążeń dał ostatecznie za wygraną i zrezygnował z dalszej jazdy.

Pod koniec 46 okrążenia do boksów zjechał dotychczasowy lider wyścigu – Michael Schumacher. Po postoju Niemiec spadł na drugą pozycję, natomiast prowadzenie objął Ralf Schumacher, który do tego momentu jechał cały czas tuż za plecami starszego brata. Następnie drugi postój w boksach odbył Verstappen, a po powrocie na tor znalazł się na dziewiątej pozycji. W tym momencie Coulthard awansował na czwartą pozycję, natomiast na piątej pozycji pojawił się de la Rosa, który chwilę wcześniej wyprzedził Trullego. Pod koniec 49 okrążenia Hakkinen także odbył postój w boksach, po którym zdołał utrzymać się na trzeciej pozycji. W chwilę później drugi po Verstappenie kierowca, który zdecydował się na więcej niż jeden postój w tym wyścigu zjechał do boksów, a był nim jadący do tej pory na ostatniej pozycji Marques.

Postój tymczasowego lidera wyścigu – Ralfa Schumachera wypadł pod koniec 51 okrążenia. Przez pięć ostatnich okrążeń Niemiec był zdecydowanie najszybszym kierowcą na torze i dzięki temu po postoju utrzymał się na prowadzeniu, mając jeszcze cztery sekundy zapasu nad Michaelem Schumacherem. Ostatnim kierowcą, który w tym wyścigu zamierzał odbyć dwa postoje w boksach był de la Rosa. Kierowca z zespołu Jaguar drugie tankowanie paliwa i zmianę opon, ale tym razem tylko tylnych zaliczył pod koniec 52 okrążenia. Po tym postoju Hiszpan spadł na dziewiątą pozycję, a jego miejsce – piątą pozycję zajął w tym momencie Trulli, natomiast na szóstą pozycję awansował Raikkonen.

Na 56 okrążeniu z silnika zamontowanego w bolidzie Coultharda zaczęły wydobywać się ogromne ilości dymu i Szkot musiał wycofać się z wyścigu. Na ostatniej punktowanej pozycji pojawił się w tym momencie Alesi. Następnie na 62 okrążeniu pech dosięgnął również Trullego – Włoch był kolejnym kierowcą, który zaczął mieć problemy z hamulcami i w przeciągu trzech okrążeń został wyprzedzony przez Raikkonena, Alesiego i Verstappena, a z dalszej jazdy zrezygnował pod koniec 66 okrążenia. Nie dalej jak okrążenie później hamulce zawiodły również w bolidzie Verstappena, jednak w tym przypadku wszystko rozegrało się znacznie szybciej, gdyż bolid Holendra wpadł w poślizg podczas hamowania przed jednym z wolniejszych zakrętów i uderzył w barierę z opon. Na szóstą pozycję awansował w tym momencie de la Rosa i do końca wyścigu nie nastąpiła już żadna zmiana w kolejności kierowców.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca