F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Warsteiner Grand Prix of Europe 200124 czerwca
Nürburgring
Długość toru: 4,556 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 305,235 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,602 - Mika Hakkinen (McLaren), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,805 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,244 km/h - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher odniósł 49 zwycięstwo w karierze na torze Nurburgring. Głównym rywalem Niemca był podobnie jak w poprzednim wyścigu jego młodszy brat – Ralf Schumacher. Kierowca z zespołu Williams już na starcie miał szansę na znalezienie się na pierwszej pozycji, jednak szybko został przyblokowany przez starszego brata i musiał ustąpić. Później wypadki rozwijały się podobnie jak w poprzednim wyścigu – Ralf nie mógł poradzić sobie z wyprzedzeniem trzykrotnego mistrza świata, mimo, iż był wyraźnie od niego szybszy i o zwycięstwie znów miały zadecydować postoje w boksach, przy czym w przeciwieństwie do poprzedniego wyścigu obaj kierowcy obrali tym razem strategię dwóch postojów. Niestety zwycięzca został w zasadzie wyłoniony już po pierwszych postojach i to w dodatku nie w sposób, jakiego można się było spodziewać. Obaj kierowcy po raz pierwszy do boksów wjechali równocześnie pod koniec 28 okrążenia, jednak podczas wyjazdu z boksów Ralf Schumacher marginalnie przekroczył białą linię oddzielającą tor od wyjazdu z boksów i wkrótce otrzymał karę 10-sekundowego postoju w boksach, przez którą stracił szansę na ewentualne zwycięstwo. Od tego momentu Michael Schumacher miał już ułatwione zadanie, ponieważ nawet drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya, który dzięki problemom Ralfa awansował na drugą pozycję nie był w stanie nawiązać z nim walki. Trudno mieć jednak o to pretensje do Kolumbijczyka, gdyż w tym wyścigu starał się on raczej dojechać do mety niż wdawać w bezpośrednią walkę, która ostatnimi czasy nie przynosiła mu nic dobrego. Ralf Schumacher wyścig ostatecznie ukończył na czwartej pozycji, ponieważ po odbyciu ostatniego postoju w boksach został dodatkowo wyprzedzony przez Davida Coultharda (McLaren).

Jest to już piąte zwycięstwo Michaela Schumachera w tym sezonie, dzięki któremu powiększył swoją przewagę nad Davidem Coulthardem do 24 punktów w klasyfikacji generalnej kierowców. Szkot w tym wyścigu podobnie zresztą jak i w poprzednim był zdecydowanie wolniejszy od Niemca i to niestety nie wróży mu zbyt udanej drugiej połowy sezonu, chyba, że zespół McLaren zdoła wycisnąć więcej ze swoich bolidów. Pozostali kierowcy z zespołów Ferrari i McLaren – Rubens Barrichello oraz Mika Hakkinen byli w zasadzie niewidoczni w tym wyścigu i prawdę mówiąc pozycje, na których ukończyli wyścig – piąta i szósta były maksimum ich możliwości.

Grand Prix Europy 2001 jest pierwszym od trzech lat wyścigiem, w którym punkty podzieli między siebie kierowcy z tylko trzech zespołów – Ferrari, Williams i McLaren. W takiej sytuacji kierowcy z pozostałych zespołów praktycznie nie mieli szansy na zarobek punktowy, chociaż bliski ukończenia wyścigu na szóstej pozycji był kierowca z zespołu Jaguar – Eddie Irvine. Irlandczyk linię mety przekorczył niespełna półtorej sekundy za Hakkinenem i prawdę mówiąc bardziej zasłużył sobie na zarobek punktowy, jeśli wziąć pod uwagę różnice pomiędzy zespołami McLaren i Jaguar. Także drugi kierowca z zespołu Jaguar – Pedro de la Rosa spisywał się w tym wyścigu bez zarzutu i dzięki temu wyścig ukończył na ósmej pozycji.

Mistrz świata z 1997 roku – Jacques Villeneuve finiszował na niezbyt imponującej dziewiątej pozycji, ale przynajmniej dotrwał do końca wyścigu, czego nie da się niestety powiedzieć o kierowcach pozostałych trzech bolidów z silnikami Hondy. Olivier Panis swój setny występ zakończył na środku żwirowiska, natomiast kierowcy z zespołu Jordan – Jarno Trulli oraz Heinz-Harald Frentzen wyścigu nie ukończyli ze względu na usterki techniczne. Najbardziej szkoda mi było Trullego, ponieważ Włoch spisuje się w tym sezonie bez zarzutu i regularnie jeździ na punktowanych pozycjach.

Kimi Raikkonen (Sauber) swój pierwszy wyścig na niemieckim torze Nurburgring ukończył na 10 pozycji. Fin pod koniec wyścigu był atakowany przez Jeana Alesiego (Prost), jednak nie ugiął się pod presją i utrzymał się na swojej pozycji. Francuz natomiast wszystko postawił na jedną kartę i po desperackim ataku na przedostatnim okrążeniu wylądował na środku żwirowiska. Jest to pierwszy nie ukończony przez Alesiego wyścig w tym sezonie.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca