|
|
|
|
|
|
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 2002 | 28 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 306,458 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2002 | | 1:16,726 | - | - |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2002 | | 1:17,240 | 0,514 | 0,514 |
3. | 9 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ12 | | 1:17,290 | 0,050 | 0,564 |
4. | 12 | Olivier Panis | BAR 004B | | 1:17,326 | 0,036 | 0,600 |
5. | 10 | Takuma Sato | Jordan EJ12 | | 1:17,544 | 0,218 | 0,818 |
6. | 7 | Nick Heidfeld | Sauber C21 | | 1:17,711 | 0,167 | 0,985 |
7. | 3 | David Coulthard | McLaren MP4-17 | | 1:17,880 | 0,169 | 1,154 |
8. | 5 | Ralf Schumacher | Williams FW24 | | 1:17,893 | 0,013 | 1,167 |
9. | 4 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17 | | 1:17,963 | 0,070 | 1,237 |
10. | 6 | Juan Pablo Montoya | Williams FW24 | | 1:17,972 | 0,009 | 1,246 |
11. | 8 | Felipe Massa | Sauber C21 | | 1:18,033 | 0,061 | 1,307 |
12. | 19 | Enrique Bernoldi | Arrows A23 | | 1:18,226 | 0,193 | 1,500 |
13. | 14 | Jarno Trulli | Renault R202 | | 1:18,295 | 0,069 | 1,569 |
14. | 16 | Eddie Irvine | Jaguar R3B | | 1:18,348 | 0,053 | 1,622 |
15. | 17 | Pedro de la Rosa | Jaguar R3B | | 1:18,420 | 0,072 | 1,694 |
16. | 24 | Mika Salo | Toyota TF102 | | 1:18,653 | 0,233 | 1,927 |
17. | 11 | Jacques Villeneuve | BAR 004B | | 1:18,765 | 0,112 | 2,039 |
18. | 15 | Jenson Button | Renault R202 | | 1:18,791 | 0,026 | 2,065 |
19. | 25 | Allan McNish | Toyota TF102 | | 1:19,318 | 0,527 | 2,592 |
20. | 18 | Heinz-Harald Frentzen | Arrows A23 | | 1:19,910 | 0,592 | 3,184 |
21. | 23 | Mark Webber | Minardi PS02 | | 1:20,158 | 0,248 | 3,432 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:22,096 |
|
Michael Schumacher jak dotąd jest niepokonany przed własną publicznością i w dzisiejszym wyścigu z pewnością będzie liczył na przełamanie złej passy, gdyż od zwycięstwa w 1995 roku tylko raz stanął na podium w Grand Prix Niemiec. Drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello ma nieco lepsze wspomnienia z poprzednich wyścigów na torze Hockenheim, ponieważ w 2000 roku odniósł tu pierwsze zwycięstwo w karierze. Tym niemniej głównym faworytem do zwycięstwa jest Niemiec, ale ze względu na fakt, iż walka o tytuł mistrzowski została już rozstrzygnięta, należy spodziewać się zaciętej rywalizacji pomiędzy obydwoma kierowcami z włoskiej stajni.
Na pozycjach od trzeciej do piątej dzisiejszą rozgrzewkę ukończyli kierowcy, których bolidy napędzane są silnikami Hondy – Giancarlo Fisichella (Jordan), Olivier Panis (BAR) oraz Takuma Sato (Jordan). Kierowcy ci wypadli również całkiem nieźle podczas wczorajszej sesji kwalifikacyjnej i przynajmniej jeden z nich powinien ukończyć Grand Prix Niemiec na punktowanej pozycji. Pierwszą szóstkę zamknął kolejny kierowca jeżdżący na oponach Bridgestone – Nick Heidfeld (Sauber), podkreślając tym samym dominację opon japońskiego producenta, gdyż kierowcy z dwóch czołowych zespołów korzystających z konkurencyjnych opon Michelin – McLaren oraz Williams uplasowali się pod koniec pierwszej dziesiątki.
Dzisiejszej rozgrzewce towarzyszyła zdecydowanie najładniejsza pogoda z całego weekendu. Niewielkie różnice czasowe pomiędzy poszczególnymi kierowcami oraz fakt, iż walka o tytuł mistrzowski została już rozstrzygnięta, powinny zapewnić emocjonujący wyścig na nowym torze Hockenheim.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|