F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Marlboro Magyar Nagydij 200218 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 3,975 km
Liczba okrążeń: 77
Pełny dystans: 306,075 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,059 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:16,723 - Mika Hakkinen (McLaren), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
180,348 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie treningów 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 1Michael SchumacherFerrari F20021:16,346--
2. 2Rubens BarrichelloFerrari F20021:16,9520,6060,606
3. 5Ralf SchumacherWilliams FW241:17,2280,2760,882
4. 4Kimi RaikkonenMcLaren MP4-171:17,2980,0700,952
5. 9Giancarlo FisichellaJordan EJ121:17,3990,1011,053
6. 10Takuma SatoJordan EJ121:17,5980,1991,252
7. 3David CoulthardMcLaren MP4-171:17,7040,1061,358
8. 8Felipe MassaSauber C211:17,7040,0001,358
9. 17Pedro de la RosaJaguar R3B1:18,0360,3321,690
10. 15Jenson ButtonRenault R2021:18,2500,2141,904
11. 14Jarno TrulliRenault R2021:18,3600,1102,014
12. 11Jacques VilleneuveBAR 004B1:18,3880,0282,042
13. 16Eddie IrvineJaguar R3B1:18,7180,3302,372
14. 12Olivier PanisBAR 004B1:18,8460,1282,500
15. 24Mika SaloToyota TF1021:18,8900,0442,544
16. 6Juan Pablo MontoyaWilliams FW241:18,9610,0712,615
17. 7Nick HeidfeldSauber C211:19,0510,0902,705
18. 25Allan McNishToyota TF1021:19,1710,1202,825
19. 22Anthony DavidsonMinardi PS021:19,4900,3193,144
20. 23Mark WebberMinardi PS021:19,5260,0363,180
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:21,690

Po blisko trzytygodniowej przerwie kierowcy Formuły Jeden ponownie zasiedli w swoich bolidach, by uczestniczyć w piątkowych treningach poprzedzających Grand Prix Węgier. W dwóch godzinnych sesjach treningowych najlepsze czasy uzyskali kierowcy Ferrari – Michael Schumacher oraz Rubens Barrichello, przy czym Brazylijczyk do pięciokrotnego mistrza świata miał już ponad pół sekundy straty. Na trzeciej pozycji uplasował się Ralf Schumacher, jednak Niemiec rezultat ten uzyskał dopiero w końcowych minutach drugiej sesji, natomiast przez większą część dzisiejszych treningów zajmował pozycję w drugiej dziesiątce, podobnie zresztą jak i drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk także próbował na koniec uzyskać lepszy rezultat, jednak w przeciwieństwie do młodszego z braci Schumacherów wypadł z toru na jednym z zakrętów i wylądował na środku żwirowiska. Mniej niż sekundę straty do Michaela Schumachera miał jeszcze tylko Kimi Raikkonen, natomiast kierowcy z zespołu Jordan – Giancarlo Fisichella oraz Takuma Sato, którzy zamknęli pierwszą szóstkę, mieli już ponad sekundę straty.

Brudna nawierzchnia toru Hungaroring w połączeniu ze sporadycznymi opadami deszczu, które nie zdołały jednak w znaczącym stopniu zmoczyć toru, spowodowały, iż zwłaszcza w drugiej godzinie kierowcy z większości zespołów mieli trudności z utrzymaniem swoich bolidów na asfaltowej nawierzchni i niejednokrotnie lądowali na poboczu. Wycieczki te najczęściej kończyły się szybkim powrotem na tor, co wiązało się z jeszcze większym zanieczyszczeniem toru poprzez żwir nanoszony z pobocza, jednak w przypadku kierowców z zespołu Sauber – Nicka Heidfelda oraz Felipe Massy były powodem zakończenia jazdy. Obaj kierowcy popełnili podobny błąd w tym samym miejscu i w efekcie zaliczyli zderzenia z bandą. Swój bolid uszkodził również partner Raikkonena z zespołu McLaren – David Coulthard, chociaż w tym przypadku przyczyną była pęknięta opona w trakcie poślizgu, która następnie uszkodziła część karoserii bolidu, jednak mimo to Szkot zdołał dowlec się do boksów.

W dzisiejszych treningach udział wzięło tylko 20 bolidów, gdyż zespół Arrows trzy dni wcześniej ogłosił, iż nie weźmie udziału w Grand Prix Węgier. Poza tym zabrakło również Alexa Yoonga, którego w zespole Minardi podczas dwóch najbliższych wyścigów zastąpi kierowca testowy zespołu British American Racing – Anthony Davidson. Debiut Brytyjczyka w pierwszych oficjalnych treningach poprzedzających wyścig Formuły Jeden wypadł całkiem nieźle, gdyż zdołał on pokonać drugiego kierowcę z zespołu Minardi – Marka Webbera.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca