F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Marlboro Magyar Nagydij 200218 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 3,975 km
Liczba okrążeń: 77
Pełny dystans: 306,075 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,059 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:16,723 - Mika Hakkinen (McLaren), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
180,348 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Po zdominowaniu zarówno wczorajszych, jak i dzisiejszych treningów kierowcy z zespołu Ferrari byli bezkonkurencyjni także podczas sesji kwalifikacyjnej na węgierskim torze Hungaroring. Tym razem jednak to nie Michael Schumacher znalazł się na czele klasyfikacji, gdyż po raz czwarty w tym sezonie został pokonany przez zespołowego partnera – Rubensa Barrichello, który prezentował dziś znakomitą formę i dzięki temu po raz szósty w karierze wywalczył pole position. Obaj kierowcy wykorzystali tylko po trzy okrążenia pomiarowe podczas dzisiejszych kwalifikacji, przy czym w przypadku Brazylijczyka spowodowane to było tym, iż podczas pierwszej próby ustanowienia czasu natrafił on na przeszkodę w postaci tańczącego na środku toru bolidu prowadzonego przez Jensona Buttona i z tego powodu musiał zrezygnować z ukończenia pierwszego okrążenia pomiarowego. Schumacher tymczasem od początku planował zaliczenie tylko trzech pełnych okrążeń i pomimo najszczerszych chęci nie zdołał wydrzeć z rąk swojemu partnerowi pierwszej pozycji startowej, która zwłaszcza na tym torze może okazać się na wagę złota.

O ile kierowców z zespołu Ferrari dzieliła bardzo niewielka różnica czasowa, bo zaledwie 0.059 sekundy, o tyle ich najbliższych konkurentów – kierowców z zespołu Williams, którzy zakwalifikowali się kolejno na trzeciej i czwartej pozycji, dzieliła już blisko sekunda. Pomimo słabej postawy podczas porannych treningów Ralf Schumacher drugi raz z rzędu i to w dodatku ewidentnie zdołał pokonać zespołowego partnera – Juana Pablo Montoyę podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej. Rezultat ten Niemiec zawdzięcza przede wszystkim radykalnej zmianie ustawień bolidu w stosunku do treningów, która choć nieco ryzykowna, w tym przypadku opłaciła się i w pewnym momencie młodszy z braci Schumacherów rozdzielał nawet dwójkę kierowców Ferrari. Ostatecznie jednak musiał zadowolić się trzecią pozycją, przy czym od zdobywcy pole position był wolniejszy o mniej niż pół sekundy. Montoya tymczasem miał duże problemy ze znalezieniem optymalnego balansu bolidu i nawet próba użycia ustawień Ralfa nie przyniosła żadnych rezultatów.

Giancarlo Fisichella podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Węgier wywalczył najlepszą pozycję startową w tym sezonie – piątą. Kierowca z zespołu Jordan już drugi raz z rzędu zdołał załapać się do pierwszej szóstki i miejmy nadzieję, iż w jutrzejszym wyścigu będzie miał nieco więcej szczęścia niż w Grand Prix Niemiec. Bardzo dobrze spisał się również podczas tej sesji kwalifikacyjnej inny włoski kierowca, reprezentujący barwy stajni Renault – Jarno Trulli, dla którego szósta pozycja startowa jest również największym osiągnięciem w tym sezonie, choć uzyskanym już dwukrotnie. Nieco mniej udaną sesję kwalifikacyjną miał partner Trullego – Jenson Button, który na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym zaliczył poślizg, zmuszając w ten sposób przy okazji dwóch innych kierowców do przerwania próby ustanowienia czasu przejazdu okrążenia. Pomimo nienajlepszego ustawienia bolidu Brytyjczyk zakwalifikował się jednak na dziewiątej pozycji i w sumie nie jest to aż taki zły rezultat. Drugim obok Barrichello kierowcą, któremu Button pokrzyżował poślizgiem plany, okazał się być partner Fisichelli – Takuma Sato. Oprócz tego Japończyk podczas tej sesji miał również kłopoty ze skrzynią biegów, które uniemożliwiły mu szansę poprawy czasu uzyskanego na drugim okrążeniu pomiarowym i w tej sytuacji musiał zadowolić się dopiero 14 pozycją startową.

Kierowcy z zespołu Sauber – Felipe Massa oraz Nick Heidfeld zakwalifikowali się kolejno na siódmej i ósmej pozycji, co jak na ten zespół jest bardzo dobrym osiągnięciem. Z rezultatu tego szczególnie zadowolony był Brazylijczyk, który podczas piątkowych treningów rozbił swój bolid i uzyskując tak wysoką pozycję startową przede wszystkim odwdzięczył się mechanikom, którzy musieli złożyć mu nowy bolid z części przesłanych w nocy prosto z siedziby zespołu w Szwajcarii. Tymczasem dla zespołu McLaren sesja kwalifikacyjna do Grand Prix Węgier zakończyła się wielkim niepowodzeniem. Do pierwszej dziesiątki z trudem załapał się tylko David Coulthard, natomiast Kimi Raikkonen musiał zadowolić się jedenastą pozycją startową. Są to najgorsze pozycje startowe dla obydwu kierowców w tym sezonie i żeby było śmieszniej, nie udało się nawet ustalić przyczyny uzyskania tak słabego rezultatu. Ukończenie wyścigu na punktowanej pozycji po starcie z tak odległych pozycji na torze Hungaroring będzie z pewnością bardzo trudnym zadaniem.

Z 12 i 13 pozycji jutrzejszy wyścig rozpoczną kierowcy z zespołu British American Racing – Olivier Panis i Jacques Villeneuve. Pomimo obiecującej postawy podczas porannych treningów (siódma pozycja) Francuz niestety nie zdołał zakwalifikować się w pierwszej dziesiątce, do czego przyczyniły się liczne kłopoty z elektroniką bolidu, które prześladują go od wczorajszych treningów. W przypadku Villeneuve'a wpływ na niezbyt wysoką pozycję startową miały również problemy techniczne, choć nieco innego typu. Niewiele lepiej na torze Hungaroring radzili sobie kierowcy z zespołu Jaguar – Pedro de la Rosa i Eddie Irvine. Biorąc jednak pod uwagę obecną formę tego zespołu trudno jest oczekiwać wyższych od 15 i 16 pozycji startowych.

Na ostatnich pozycjach do Grand Prix Węgier zakwalifikowali się kierowcy z zespołów Toyota i Minardi. Zarówno Mika Salo, jak i Allan McNish z pewnością liczyli na nieco wyższe pozycje startowe, jednak nie należy zapominać, iż tor Hungaroring jest bardzo wymagający i znalezienie na nim optymalnych ustawień bolidu jest dosyć trudne zwłaszcza w przypadku debiutującego zespołu, jakim jest Toyota. Tymczasem zespół Minardi był zadowolony z postawy swoich kierowców podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej, a zwłaszcza z Anthony'ego Davidsona, który do swojego pierwszego wyścigu Formuły Jeden zakwalifikował się bez specjalnych problemów i co najważniejsze, od swojego partnera – Marka Webbera był wolniejszy tylko o pół sekundy.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca