|
|
|
|
|
|
Marlboro Magyar Nagydij 2002 | 18 sierpnia |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 3,975 km Liczba okrążeń: 77 Pełny dystans: 306,075 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:14,059 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:16,723 - Mika Hakkinen (McLaren), 2001 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 180,348 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2001 |
| |
Opis kwalifikacji [ T- | T+ ]
|
Po zdominowaniu zarówno wczorajszych, jak i dzisiejszych treningów kierowcy z zespołu Ferrari byli bezkonkurencyjni także podczas sesji kwalifikacyjnej na węgierskim torze Hungaroring. Tym razem jednak to nie Michael Schumacher znalazł się na czele klasyfikacji, gdyż po raz czwarty w tym sezonie został pokonany przez zespołowego partnera – Rubensa Barrichello, który prezentował dziś znakomitą formę i dzięki temu po raz szósty w karierze wywalczył pole position. Obaj kierowcy wykorzystali tylko po trzy okrążenia pomiarowe podczas dzisiejszych kwalifikacji, przy czym w przypadku Brazylijczyka spowodowane to było tym, iż podczas pierwszej próby ustanowienia czasu natrafił on na przeszkodę w postaci tańczącego na środku toru bolidu prowadzonego przez Jensona Buttona i z tego powodu musiał zrezygnować z ukończenia pierwszego okrążenia pomiarowego. Schumacher tymczasem od początku planował zaliczenie tylko trzech pełnych okrążeń i pomimo najszczerszych chęci nie zdołał wydrzeć z rąk swojemu partnerowi pierwszej pozycji startowej, która zwłaszcza na tym torze może okazać się na wagę złota.
O ile kierowców z zespołu Ferrari dzieliła bardzo niewielka różnica czasowa, bo zaledwie 0.059 sekundy, o tyle ich najbliższych konkurentów – kierowców z zespołu Williams, którzy zakwalifikowali się kolejno na trzeciej i czwartej pozycji, dzieliła już blisko sekunda. Pomimo słabej postawy podczas porannych treningów Ralf Schumacher drugi raz z rzędu i to w dodatku ewidentnie zdołał pokonać zespołowego partnera – Juana Pablo Montoyę podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej. Rezultat ten Niemiec zawdzięcza przede wszystkim radykalnej zmianie ustawień bolidu w stosunku do treningów, która choć nieco ryzykowna, w tym przypadku opłaciła się i w pewnym momencie młodszy z braci Schumacherów rozdzielał nawet dwójkę kierowców Ferrari. Ostatecznie jednak musiał zadowolić się trzecią pozycją, przy czym od zdobywcy pole position był wolniejszy o mniej niż pół sekundy. Montoya tymczasem miał duże problemy ze znalezieniem optymalnego balansu bolidu i nawet próba użycia ustawień Ralfa nie przyniosła żadnych rezultatów.
Giancarlo Fisichella podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Węgier wywalczył najlepszą pozycję startową w tym sezonie – piątą. Kierowca z zespołu Jordan już drugi raz z rzędu zdołał załapać się do pierwszej szóstki i miejmy nadzieję, iż w jutrzejszym wyścigu będzie miał nieco więcej szczęścia niż w Grand Prix Niemiec. Bardzo dobrze spisał się również podczas tej sesji kwalifikacyjnej inny włoski kierowca, reprezentujący barwy stajni Renault – Jarno Trulli, dla którego szósta pozycja startowa jest również największym osiągnięciem w tym sezonie, choć uzyskanym już dwukrotnie. Nieco mniej udaną sesję kwalifikacyjną miał partner Trullego – Jenson Button, który na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym zaliczył poślizg, zmuszając w ten sposób przy okazji dwóch innych kierowców do przerwania próby ustanowienia czasu przejazdu okrążenia. Pomimo nienajlepszego ustawienia bolidu Brytyjczyk zakwalifikował się jednak na dziewiątej pozycji i w sumie nie jest to aż taki zły rezultat. Drugim obok Barrichello kierowcą, któremu Button pokrzyżował poślizgiem plany, okazał się być partner Fisichelli – Takuma Sato. Oprócz tego Japończyk podczas tej sesji miał również kłopoty ze skrzynią biegów, które uniemożliwiły mu szansę poprawy czasu uzyskanego na drugim okrążeniu pomiarowym i w tej sytuacji musiał zadowolić się dopiero 14 pozycją startową.
Kierowcy z zespołu Sauber – Felipe Massa oraz Nick Heidfeld zakwalifikowali się kolejno na siódmej i ósmej pozycji, co jak na ten zespół jest bardzo dobrym osiągnięciem. Z rezultatu tego szczególnie zadowolony był Brazylijczyk, który podczas piątkowych treningów rozbił swój bolid i uzyskując tak wysoką pozycję startową przede wszystkim odwdzięczył się mechanikom, którzy musieli złożyć mu nowy bolid z części przesłanych w nocy prosto z siedziby zespołu w Szwajcarii. Tymczasem dla zespołu McLaren sesja kwalifikacyjna do Grand Prix Węgier zakończyła się wielkim niepowodzeniem. Do pierwszej dziesiątki z trudem załapał się tylko David Coulthard, natomiast Kimi Raikkonen musiał zadowolić się jedenastą pozycją startową. Są to najgorsze pozycje startowe dla obydwu kierowców w tym sezonie i żeby było śmieszniej, nie udało się nawet ustalić przyczyny uzyskania tak słabego rezultatu. Ukończenie wyścigu na punktowanej pozycji po starcie z tak odległych pozycji na torze Hungaroring będzie z pewnością bardzo trudnym zadaniem.
Z 12 i 13 pozycji jutrzejszy wyścig rozpoczną kierowcy z zespołu British American Racing – Olivier Panis i Jacques Villeneuve. Pomimo obiecującej postawy podczas porannych treningów (siódma pozycja) Francuz niestety nie zdołał zakwalifikować się w pierwszej dziesiątce, do czego przyczyniły się liczne kłopoty z elektroniką bolidu, które prześladują go od wczorajszych treningów. W przypadku Villeneuve'a wpływ na niezbyt wysoką pozycję startową miały również problemy techniczne, choć nieco innego typu. Niewiele lepiej na torze Hungaroring radzili sobie kierowcy z zespołu Jaguar – Pedro de la Rosa i Eddie Irvine. Biorąc jednak pod uwagę obecną formę tego zespołu trudno jest oczekiwać wyższych od 15 i 16 pozycji startowych.
Na ostatnich pozycjach do Grand Prix Węgier zakwalifikowali się kierowcy z zespołów Toyota i Minardi. Zarówno Mika Salo, jak i Allan McNish z pewnością liczyli na nieco wyższe pozycje startowe, jednak nie należy zapominać, iż tor Hungaroring jest bardzo wymagający i znalezienie na nim optymalnych ustawień bolidu jest dosyć trudne zwłaszcza w przypadku debiutującego zespołu, jakim jest Toyota. Tymczasem zespół Minardi był zadowolony z postawy swoich kierowców podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej, a zwłaszcza z Anthony'ego Davidsona, który do swojego pierwszego wyścigu Formuły Jeden zakwalifikował się bez specjalnych problemów i co najważniejsze, od swojego partnera – Marka Webbera był wolniejszy tylko o pół sekundy.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|