F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Foster's Belgian Grand Prix 20021 wrze?nia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 6,968 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 306,575 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:47,571 - Alain Prost (Williams), 1993
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:49,758 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
221,050 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Po stoczeniu zaciętej walki z kierowcą zespołu McLaren – Kimi Raikkonenem Michael Schumacher pierwszy raz w karierze wywalczył pierwszą pozycję startową na torze Spa-Francorchamps. Fin, który zdominował zarówno wczorajsze, jak i dzisiejsze treningi podczas sesji kwalifikacyjnej również dawał się z siebie wszystko i wykorzystując każdy dostępny skrawek toru, a nawet czasem pobocze starał się pokonać kierowcę Ferrari. Niemiec w końcu okazał się jednak górą, ale mimo to należy podkreślić, iż był to jak dotąd najlepszy występ Raikkonena na kwalifikacjach, który zaowocował najwyższą pozycją startową w karierze. O trzecią pozycję również toczył się zacięty pojedynek pomiędzy drugim kierowcą Ferrari – Rubensem Barrichello i młodszym z braci Schumacherów – Ralfem. Także i w tym przypadku bolid z włoskiej stajni okazał się górą, chociaż różnica czasowa pomiędzy obydwoma kierowcami była bardzo niewielka (0.013 sekundy).

Z piątej pozycji do jutrzejszego wyścigu wystartuje partner Ralfa Schumachera – Juan Pablo Montoya, który podczas tej sesji kwalifikacyjnej miał kłopoty ze znalezieniem optymalnego balansu bolidu. W dodatku na trzecim okrążeniu pomiarowym natrafił na wolno jadących kierowców z zespołu McLaren i to z pewnością kosztowało go utratę cennego czasu, o czym nie omieszkał w dosadny sposób poinformować przez radio członków swojej ekipy. Tym niemniej Kolumbijczyk w przeciwieństwie do sesji kwalifikacyjnej na torze Hungaroring sprzed dwóch tygodni tym razem był tylko nieznacznie wolniejszy od zespołowego partnera i w wyścigu powinien uzyskać lepszy rezultat. Pierwszą szóstkę zamknął drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard, który do Michaela Schumachera tracił już ponad sekundę, natomiast od Raikkonena był wolniejszy o ponad pół sekundy, na co wpływ miał wybór innego typu opon.

Kierowcy reprezentujący barwy stajni Renault – Jarno Trulli i Jenson Button do Grand Prix Belgii zakwalifikowali się na siódmej i dziesiątej pozycji. Jest to tylko nieznacznie gorszy rezultat w stosunku do pozycji startowych uzyskanych przez tych kierowców dwa tygodnie temu na torze o zgoła innym charakterze, ale również bardzo dobry i biorąc pod uwagę wyśmienitą postawę w zeszłorocznym wyścigu na torze Spa Giancarla Fisichelli (trzecia pozycja), będącego wówczas kierowcą tej stajni jeszcze pod szyldem Benetton, w jutrzejszym wyścigu także należy spodziewać się dobrego rezultatu. Tymczasem kierowcy z zespołu Jaguar – Eddie Irvine i Pedro de la Rosa podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej uzyskali najwyższe pozycje startowe w tym sezonie – ósmą i jedenastą. Wygląda na to, że prace rozwojowe nad bolidem R3 przynoszą jednak jakieś rezultaty, a tak dobra postawa jest szczególnie ważna właśnie teraz, kiedy Ford zaczyna się już niecierpliwić brakiem postępów.

Toyota sesję kwalifikacyjną na torze Spa także może zaliczyć do udanych, gdyż Mika Salo uzyskał dziewiąty czas dnia. Trochę gorzej co prawda spisał się drugi kierowca z tego zespołu – Allan McNish, ale 14 pozycja startowa jak na debiutanta jest również przyzwoitym osiągnięciem. Na dodatek długie proste belgijskiego obiektu powinny umożliwić obydwu kierowcom uzyskanie jeszcze lepszego rezultatu w wyścigu, gdyż silniki Toyoty należą do jednych z mocniejszych. Tymczasem dla konkurencyjnego japońskiego producenta silników – Hondy tor ten nie jest chyba zbyt szczęśliwy, gdyż podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej nastąpiła kolejna poważna awaria silnika w jednym z bolidów zespołu British American Racing. Na dodatek doświadczył jej znowu Olivier Panis, który zakwalifikował się na dopiero 15 pozycji. Trochę lepiej wypadł drugi kierowca z tego zespołu – Jacques Villeneuve, który pomimo poślizgu na jednym z okrążeń pomiarowych uzyskał 12 czas. Co ciekawe, Kanadyjczyk był najszybszym po reprezentantach Ferrari kierowcą na oponach Bridgestone, co świadczy o dominacji konkurencyjnych opon Michelin na tym właśnie torze.

Kierowcy z drugiego zespołu, którego bolidy również napędzają silniki Hondy – Giancarlo Fisichella i Takuma Sato jutrzejszy wyścig rozpoczną z 14 i 16 pozycji. Włoch ze względu na błąd popełniony na drugim okrążeniu pomiarowym musiał pozostawić swój podstawowy bolid na poboczu i od tej pory korzystać z zapasowego, w którym nie czuł się już tak pewnie. Tym niemniej obaj kierowcy z zespołu Jordan narzekali głównie na zbyt małą przyczepność zarówno po stronie bolidu, jak i opon i na uzyskanie lepszego rezultatu mieli niewielką szansę. Jeszcze gorzej podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej wypadli kierowcy z zespołu Sauber – Felipe Massa oraz Nick Heidfeld, którzy uzyskali zdecydowanie najgorsze pozycje startowe w tym sezonie – 17 i 18. Dla całego zespołu jest to wręcz szok po bardzo dobrej postawie podczas poprzedniej sesji kwalifikacyjnej i tak naprawdę nikt nie wie, co jest przyczyną tego stanu. Tak czy inaczej obu kierowców w jutrzejszym wyścigu czeka bardzo trudne zadanie. Z ostatnich pozycji do Grand Prix Belgii wystartują zgodnie z tradycją kierowcy z zespołu Minardi – Mark Webber oraz Anthony Davidson.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca