|
|
|
|
|
|
SAP United States Grand Prix 2002 | 29 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:11,708 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,448 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2001 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 198,039 km/h - Mika Hakkinen (McLaren), 2001 |
| |
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2002 | | 1:13,183 | - | - |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2002 | | 1:13,321 | 0,138 | 0,138 |
3. | 12 | Olivier Panis | BAR 004B | | 1:13,471 | 0,150 | 0,288 |
4. | 10 | Takuma Sato | Jordan EJ12 | | 1:13,718 | 0,247 | 0,535 |
5. | 4 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17 | | 1:13,765 | 0,047 | 0,582 |
6. | 24 | Mika Salo | Toyota TF102 | | 1:13,867 | 0,102 | 0,684 |
7. | 16 | Eddie Irvine | Jaguar R3B | | 1:13,898 | 0,031 | 0,715 |
8. | 3 | David Coulthard | McLaren MP4-17 | | 1:13,930 | 0,032 | 0,747 |
9. | 15 | Jenson Button | Renault R202 | | 1:14,074 | 0,144 | 0,891 |
10. | 9 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ12 | | 1:14,154 | 0,080 | 0,971 |
11. | 6 | Juan Pablo Montoya | Williams FW24 | | 1:14,223 | 0,069 | 1,040 |
12. | 8 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber C21 | | 1:14,236 | 0,013 | 1,053 |
13. | 14 | Jarno Trulli | Renault R202 | | 1:14,254 | 0,018 | 1,071 |
14. | 11 | Jacques Villeneuve | BAR 004B | | 1:14,377 | 0,123 | 1,194 |
15. | 7 | Nick Heidfeld | Sauber C21 | | 1:14,603 | 0,226 | 1,420 |
16. | 5 | Ralf Schumacher | Williams FW24 | | 1:14,650 | 0,047 | 1,467 |
17. | 17 | Pedro de la Rosa | Jaguar R3B | | 1:14,844 | 0,194 | 1,661 |
18. | 25 | Allan McNish | Toyota TF102 | | 1:15,220 | 0,376 | 2,037 |
19. | 23 | Mark Webber | Minardi PS02 | | 1:15,257 | 0,037 | 2,074 |
20. | 22 | Alex Yoong | Minardi PS02 | | 1:15,522 | 0,265 | 2,339 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:18,305 |
|
Trzydziestominutową rozgrzewkę bezpośrednio poprzedzającą Grand Prix Stanów Zjednoczonych ponownie zdominowali kierowcy z zespołu Ferrari – Michael Schumacher oraz Rubens Barrichello. Kierowców z Włoskiej stajni dzieliła tym razem jeszcze mniejsza różnica czasowa niż podczas wszystkich treningów, jak i sesji kwalifikacyjnej, tak więc w wyścigu należy spodziewać się, iż stoczą oni między sobą zacięty pojedynek. Tymczasem kolejność pozostałych kierowców podczas dzisiejszej rozgrzewki ukształtowała się w zgoła odmienny sposób niż miało to miejsce wczoraj i przedwczoraj. Na trzeciej i czwartej pozycji dosyć niespodziewanie uplasowali się kierowcy z zespołów korzystających z silników Hondy – Olivier Panis (BAR) i Takuma Sato (Jordan). Ze względu na nienajlepsze pozycje startowe kierowcy ci w wyścigu mogą zdecydować się na obranie strategii dwóch postojów w boksach, na co dowodem mogą być właśnie czasy uzyskane przez nich podczas rozgrzewki, wskazujące na mniejszą od pozostałych kierowców ilość paliwa w baku. Na taki sam krok może się również zdecydować kierowca Toyoty – Mika Salo, który w stosunku do sesji kwalifikacyjnej uczynił dzisiaj zdecydowany postęp, uzyskując szósty czas.
Na piątej i ósmej pozycji sklasyfikowani zostali kierowcy z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen oraz David Coulthard. Szkot ze względu na wyciek paliwa w podstawowym bolidzie podczas rozgrzewki musiał korzystać z zapasowego bolidu, który pierwotnie był przygotowany dla Raikkonena. Mechanicy z zespołu McLaren przystąpili jednak od razu do wymiany silnika w podstawowym bolidzie, która powinna zostać ukończona przed wyścigiem. Eddie Irvine (Jaguar) po nadzwyczaj słabej postawie podczas sesji kwalifikacyjnej dzisiaj radził już sobie znacznie lepiej, gdyż rozgrzewkę ukończył na siódmej pozycji. Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze dwaj kierowcy, którzy w trakcie rozgrzewki zaliczyli zgaśnięcie silnika przed opuszczeniem strefy boksów – Jenson Button (Renault) i Giancarlo Fisichella (Jordan). Tymczasem kierowcy z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya i Ralf Schumacher zgodnie z tradycją podczas rozgrzewki nie przywiązywali szczególnej uwagi do uzyskania reprezentatywnych czasów i znaleźli się poza pierwszą dziesiątką.
Dzisiejsza rozgrzewka odbyła się przy słonecznej pogodzie i jej przebieg był wyjątkowo spokojny. Niegroźny poślizg zaliczył tylko Montoya, chociaż o mały włos nie doszło z tego powodu do kolizji z jednym z kierowców z zespołu Jaguar, natomiast pozostali kierowcy generalnie nie mieli większych problemów z utrzymaniem swoich bolidów na torze.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|