F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Indianapolis.
SAP United States Grand Prix 200229 wrze?nia
Indianapolis Motor Speedway
Długość toru: 4,192 km
Liczba okrążeń: 73
Pełny dystans: 306,016 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:11,708 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,448 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,039 km/h - Mika Hakkinen (McLaren), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rozgrzewka  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 1Michael SchumacherFerrari F20021:13,183--
2. 2Rubens BarrichelloFerrari F20021:13,3210,1380,138
3. 12Olivier PanisBAR 004B1:13,4710,1500,288
4. 10Takuma SatoJordan EJ121:13,7180,2470,535
5. 4Kimi RaikkonenMcLaren MP4-171:13,7650,0470,582
6. 24Mika SaloToyota TF1021:13,8670,1020,684
7. 16Eddie IrvineJaguar R3B1:13,8980,0310,715
8. 3David CoulthardMcLaren MP4-171:13,9300,0320,747
9. 15Jenson ButtonRenault R2021:14,0740,1440,891
10. 9Giancarlo FisichellaJordan EJ121:14,1540,0800,971
11. 6Juan Pablo MontoyaWilliams FW241:14,2230,0691,040
12. 8Heinz-Harald FrentzenSauber C211:14,2360,0131,053
13. 14Jarno TrulliRenault R2021:14,2540,0181,071
14. 11Jacques VilleneuveBAR 004B1:14,3770,1231,194
15. 7Nick HeidfeldSauber C211:14,6030,2261,420
16. 5Ralf SchumacherWilliams FW241:14,6500,0471,467
17. 17Pedro de la RosaJaguar R3B1:14,8440,1941,661
18. 25Allan McNishToyota TF1021:15,2200,3762,037
19. 23Mark WebberMinardi PS021:15,2570,0372,074
20. 22Alex YoongMinardi PS021:15,5220,2652,339
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:18,305

Trzydziestominutową rozgrzewkę bezpośrednio poprzedzającą Grand Prix Stanów Zjednoczonych ponownie zdominowali kierowcy z zespołu Ferrari – Michael Schumacher oraz Rubens Barrichello. Kierowców z Włoskiej stajni dzieliła tym razem jeszcze mniejsza różnica czasowa niż podczas wszystkich treningów, jak i sesji kwalifikacyjnej, tak więc w wyścigu należy spodziewać się, iż stoczą oni między sobą zacięty pojedynek. Tymczasem kolejność pozostałych kierowców podczas dzisiejszej rozgrzewki ukształtowała się w zgoła odmienny sposób niż miało to miejsce wczoraj i przedwczoraj. Na trzeciej i czwartej pozycji dosyć niespodziewanie uplasowali się kierowcy z zespołów korzystających z silników Hondy – Olivier Panis (BAR) i Takuma Sato (Jordan). Ze względu na nienajlepsze pozycje startowe kierowcy ci w wyścigu mogą zdecydować się na obranie strategii dwóch postojów w boksach, na co dowodem mogą być właśnie czasy uzyskane przez nich podczas rozgrzewki, wskazujące na mniejszą od pozostałych kierowców ilość paliwa w baku. Na taki sam krok może się również zdecydować kierowca Toyoty – Mika Salo, który w stosunku do sesji kwalifikacyjnej uczynił dzisiaj zdecydowany postęp, uzyskując szósty czas.

Na piątej i ósmej pozycji sklasyfikowani zostali kierowcy z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen oraz David Coulthard. Szkot ze względu na wyciek paliwa w podstawowym bolidzie podczas rozgrzewki musiał korzystać z zapasowego bolidu, który pierwotnie był przygotowany dla Raikkonena. Mechanicy z zespołu McLaren przystąpili jednak od razu do wymiany silnika w podstawowym bolidzie, która powinna zostać ukończona przed wyścigiem. Eddie Irvine (Jaguar) po nadzwyczaj słabej postawie podczas sesji kwalifikacyjnej dzisiaj radził już sobie znacznie lepiej, gdyż rozgrzewkę ukończył na siódmej pozycji. Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze dwaj kierowcy, którzy w trakcie rozgrzewki zaliczyli zgaśnięcie silnika przed opuszczeniem strefy boksów – Jenson Button (Renault) i Giancarlo Fisichella (Jordan). Tymczasem kierowcy z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya i Ralf Schumacher zgodnie z tradycją podczas rozgrzewki nie przywiązywali szczególnej uwagi do uzyskania reprezentatywnych czasów i znaleźli się poza pierwszą dziesiątką.

Dzisiejsza rozgrzewka odbyła się przy słonecznej pogodzie i jej przebieg był wyjątkowo spokojny. Niegroźny poślizg zaliczył tylko Montoya, chociaż o mały włos nie doszło z tego powodu do kolizji z jednym z kierowców z zespołu Jaguar, natomiast pozostali kierowcy generalnie nie mieli większych problemów z utrzymaniem swoich bolidów na torze.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca