F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 200217 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,220 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,543 - Mika Hakkinen (McLaren), 2000
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,199 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2000
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie treningów 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 4Kimi RaikkonenMcLaren MP4-171:37,399--
2. 3David CoulthardMcLaren MP4-171:38,0380,6390,639
3. 1Michael SchumacherFerrari F20011:38,4900,4521,091
4. 5Ralf SchumacherWilliams FW241:38,6500,1601,251
5. 24Mika SaloToyota TF1021:39,0660,4161,667
6. 6Juan Pablo MontoyaWilliams FW241:39,1580,0921,759
7. 2Rubens BarrichelloFerrari F20011:39,2790,1211,880
8. 15Jenson ButtonRenault R2021:39,7140,4352,315
9. 14Jarno TrulliRenault R2021:39,7740,0602,375
10. 7Nick HeidfeldSauber C211:39,8890,1152,490
11. 25Allan McNishToyota TF1021:39,9820,0932,583
12. 17Pedro de la RosaJaguar R31:40,1470,1652,748
13. 20Heinz-Harald FrentzenArrows A231:40,5760,4293,177
14. 9Giancarlo FisichellaJordan EJ121:40,8150,2393,416
15. 21Enrique BernoldiArrows A231:41,0950,2803,696
16. 10Takuma SatoJordan EJ121:41,1110,0163,712
17. 11Jacques VilleneuveBAR 0041:41,4610,3504,062
18. 12Olivier PanisBAR 0041:41,4730,0124,074
19. 22Alex YoongMinardi PS021:41,8050,3324,406
20. 16Eddie IrvineJaguar R31:41,8570,0524,458
21. 8Felipe MassaSauber C211:41,9170,0604,518
22. 23Mark WebberMinardi PS021:44,5832,6667,184
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:44,216

Po dominacji zespołu Ferrari w pierwszym wyścigu sezonu, podczas dwóch godzinnych piątkowych sesji treningowych poprzedzających Grand Prix Malezji najlepsze czasy uzyskali kierowcy z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen oraz David Coulthard. Nie była to jednak całkowita dominacja, ponieważ w pierwszej godzinie najszybszy był jeszcze Michael Schumacher. Dopiero w drugiej godzinie najpierw Raikkonen uzyskał lepszy rezultat od Niemca o ponad sekundę, a następnie także i Coulthard znalazł się przed kierowcą Ferrari. Szkot był co prawda wolniejszy od zespołowego partnera o ponad pół sekundy, jednak podczas porannej sesji w jego bolidzie zapaliła się karoseria od zwarcia, zmuszając go do przesiedzenia w boksie ponad połowy tej sesji. Kierowcy z zespołu Williams – Ralf Schumacher i Juan Pablo Montoya uzyskali czwarty i szósty czas, natomiast między nimi dosyć niespodziewanie znalazł się Mika Salo. Całkiem niezły rezultat (11 pozycja) uzyskał również drugi kierowca z zespołu Toyota – Allan McNish.

Poza pierwszą szóstką znalazł się tym razem drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello. Brazylijczyk był kolejnym po Coulthardzie kierowcą, który ze względu na problemy techniczne stracił cenny czas. Dzisiejszego dnia pecha mieli również czterej inni kierowcy: Enrique Bernoldi (Arrows), Felipe Massa (Sauber), Pedro de la Rosa (Jaguar), a w szczególności Mark Webber (Minardi). Australijczyk w pierwszej godzinie po przejechaniu zaledwie kilku okrążeń wpadł w poślizg i wylądował na środku żwirowiska, skąd nie udało mu się wyjechać, a na początku drugiej godziny tuż po wyjechaniu z boksów awaria silnika zmusiła go do pozostawienia bolidu na poboczu.

Zarówno podczas porannej, jak i popołudniowej sesji nie wydarzyła się ani jedna kraksa, jednak ze względu na słabą przyczepność oferowaną przez tor Sepang wielu kierowców, w tym również i ci ze ścisłej czołówki, zaliczyło poślizg bądź też krótką wizytę na poboczu.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca