|
|
|
|
|
|
Grande Premio do Brasil 2002 | 31 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,780 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,755 - Michael Schumacher (Ferrari), 2000 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 199,633 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2000 |
| |
Podsumowanie treningów 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 3 | David Coulthard | McLaren MP4-17 | | 1:15,075 | - | - |
2. | 6 | Juan Pablo Montoya | Williams FW24 | | 1:15,345 | 0,270 | 0,270 |
3. | 25 | Allan McNish | Toyota TF102 | | 1:15,450 | 0,105 | 0,375 |
4. | 5 | Ralf Schumacher | Williams FW24 | | 1:15,477 | 0,027 | 0,402 |
5. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2002 | | 1:15,627 | 0,150 | 0,552 |
6. | 4 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17 | | 1:15,883 | 0,256 | 0,808 |
7. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2001 | | 1:15,933 | 0,050 | 0,858 |
8. | 15 | Jenson Button | Renault R202 | | 1:16,054 | 0,121 | 0,979 |
9. | 11 | Jacques Villeneuve | BAR 004 | | 1:16,183 | 0,129 | 1,108 |
10. | 17 | Pedro de la Rosa | Jaguar R3 | | 1:16,289 | 0,106 | 1,214 |
11. | 20 | Heinz-Harald Frentzen | Arrows A23 | | 1:16,375 | 0,086 | 1,300 |
12. | 21 | Enrique Bernoldi | Arrows A23 | | 1:16,379 | 0,004 | 1,304 |
13. | 12 | Olivier Panis | BAR 004 | | 1:16,391 | 0,012 | 1,316 |
14. | 16 | Eddie Irvine | Jaguar R3 | | 1:16,424 | 0,033 | 1,349 |
15. | 24 | Mika Salo | Toyota TF102 | | 1:16,529 | 0,105 | 1,454 |
16. | 9 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ12 | | 1:16,539 | 0,010 | 1,464 |
17. | 8 | Felipe Massa | Sauber C21 | | 1:16,543 | 0,004 | 1,468 |
18. | 7 | Nick Heidfeld | Sauber C21 | | 1:16,573 | 0,030 | 1,498 |
19. | 10 | Takuma Sato | Jordan EJ12 | | 1:17,432 | 0,859 | 2,357 |
20. | 23 | Mark Webber | Minardi PS02 | | 1:17,714 | 0,282 | 2,639 |
21. | 14 | Jarno Trulli | Renault R202 | | 1:17,979 | 0,265 | 2,904 |
22. | 22 | Alex Yoong | Minardi PS02 | | 1:18,426 | 0,447 | 3,351 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:20,330 |
|
Zwycięzca zeszłorocznej edycji Grand Prix Brazylii – Szkot David Coulthard był najszybszy podczas dzisiejszych sesji treningowych na torze Interlagos. Drugi czas uzyskał Juan Pablo Montoya, natomiast trzeci był jeden z czterech tegorocznych debiutantów – Allan McNish. Kierowca Toyoty był wolniejszy od swojego rodaka o mniej niż cztery dziesiąte sekundy i jest to dosyć zaskakujący rezultat jak na zespół, dla którego jest to dopiero pierwsza wizyta w Brazylii. Oczywiście nie należy zapominać, iż czasy uzyskiwane zarówno podczas piątkowych, jak i sobotnich treningów mają zwykle niewiele wspólnego z czasami uzyskiwanymi podczas sesji kwalifikacyjnej, czy samego wyścigu, jednak mimo to rezultat uzyskany przez McNisha jest imponujący.
Czwarty i piąty czas uzyskali bracia Schumacherowie – Ralf i Michael. Kierowca Ferrari w przeciwieństwie do swojego młodszego brata przebieg dzisiejszych sesji treningowych miał urozmaicony kilkoma poślizgami, co najprawdopodobniej spowodowane było próbami odnalezienia limitu nowego bolidu. Podobne przygody miał również drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello, z tą tylko różnicą, że Brazylijczyk, który uzyskał siódmy czas dnia i był wolniejszy od zespołowego partnera o 0.3 sekundy, miał do dyspozycji zmodyfikowaną wersję bolidu F2001.
Pierwszą szóstkę zamknął drugi kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen. Fin był sprawcą zatrzymania na krótki czas pierwszej z dwóch dzisiejszych sesji treningowych, ponieważ prowadzony przez niego bolid po poślizgu na pierwszym zakręcie zatrzymał się w dosyć niebezpiecznym miejscu toru i dodatkowo porządkowi nie mogli go usunąć w bezpieczne miejsce bez pomocy podnośnika.
Jenson Button nadal prezentuje dobrą formę zespołu Renault, gdyż będąc wolniejszym od Coultharda o niecałą sekundę uzyskał ósmy czas. W pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze Jacques Villeneuve (BAR) oraz Pedro de la Rosa (Jaguar).
Największym pechowcem dzisiejszego dnia był niewątpliwie drugi tegoroczny debiutant – Takuma Sato. Nie dość, że Japończyk zaliczył kilka poślizgów i był dopiero dziewiętnasty, to jeszcze nieopatrznie wyjechał z boksów przy zapalonym czerwonym świetle i za to wykroczenie podczas jutrzejszej sesji kwalifikacyjnej sędziowie anulują mu najlepsze okrążenie pomiarowe.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|