F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio do Brasil 200231 marca
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,780 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,755 - Michael Schumacher (Ferrari), 2000
Największa średnia prędkość wyścigu:
199,633 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2000
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Juan Pablo Montoya po raz czwarty w karierze wywalczył pierwszą pozycję startową i to w dodatku do uważanego nieformalnie za jeden z domowych wyścigów dla Kolumbijczyka, ze względu na bliskość do ojczyzny – Grand Prix Brazylii. Niewiele brakowało, aby dzisiejsza sesja kwalifikacyjna została całkowicie zdominowana przez obydwu kierowców z zespołu Williams, ponieważ na kilka minut przed końcem w posiadaniu drugiego czasu był jeszcze Ralf Schumacher. Niemiec musiał jednak ustąpić miejsca starszemu bratu, który na swoim ostatnim okrążeniu pomiarowym zdołał rozdzielić dwa biało-niebieskie bolidy Williams. Znacznie gorszy rezultat uzyskał natomiast drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello. Brazylijczyk w przeciwieństwie do Schumachera miał do dyspozycji zmodyfikowaną wersję zeszłorocznego bolidu, a poza tym ze względu na przewinienie popełnione podczas porannej sesji treningowej, polegające na zignorowaniu zakazu wyjazdu z boksów, sędziowie nie uznali mu najlepszego okrążenia pomiarowego. W sumie nie miało to jednak wpływu na ostateczną pozycję startową, ponieważ Barrichello na swoim drugim pod względem szybkości okrążeniu uzyskał tylko nieznacznie gorszy rezultat i tak czy inaczej zakwalifikowałby się na ósmej pozycji. Nie zmienia to oczywiście faktu, że z tak słabej pozycji startowej uzyskanej zwłaszcza przed własną publicznością, Brazylijczyk raczej nie był zadowolony.

Kierowcy z zespołu McLaren – David Coulthard oraz Kimi Raikkonen uzyskali podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej odpowiednio czwarty i piąty czas. Obydwaj kierowcy mieli tym razem znacznie mniejszą stratę do zdobywcy pole position niż podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Malezji, co po części wynika z faktu, iż tor Interlagos jest krótszy od toru Sepang. Mimo to tylko Coulthard uzyskał lepszą o dwie pozycję startową, natomiast Raikkonen jutrzejszy wyścig rozpocznie z dokładnie takiej samej pozycji co Grand Prix Malezji. Fin powinien być jednak w miarę usatysfakcjonowany z tego rezultatu, gdyż pomimo problemów technicznych, które zmusiły go do chwilowego skorzystania z zapasowego bolidu, uzyskał zbliżony do zespołowego partnera rezultat.

Kierowcy z zespołu Renault – Jenson Button i Jarno Trulli, którzy podczas porannej sesji treningowej prezentowali bardzo dobrą formę, nie zdołali co prawda powtórzyć tego samego rezultatu w sesji kwalifikacyjnej, jednak mimo to szósta pozycja startowa Trullego i siódma Buttona to i tak całkiem niezłe osiągnięcie. Tym bardziej, że kierowcy ci byli tylko nieznacznie wolniejsi od kierowców z zespołu McLaren.

Nick Heidfeld zakwalifikował się na dziewiątej pozycji, a gdyby nie problemy z silnikiem w podstawowym bolidzie, które zmusiły Niemca do skorzystania z zapasowego bolidu, w którym z kolei nienajlepiej działały hamulce, to najprawdopodobniej byłyby to jeszcze lepszy rezultat. Tym niemniej Heidfeld już po raz szósty z rzędu wywalczył pozycję startową w pierwszej dziesiątce, co świadczy o bardzo równej formie. Także drugi kierowca z zespołu Sauber – Felipe Massa powinien być zadowolony z uzyskanej dzisiaj 12 pozycji startowej, zwłaszcza, że był to dopiero pierwszy występ Brazylijczyka przed własną publicznością.

Mika Salo drugi raz z rzędu wywalczył dziesiątą pozycję startową. Fin co prawda liczył na więcej, jednak biorąc pod uwagę, że jest to dopiero pierwszy sezon Toyoty w Formule Jeden, to ten rezultat jest i tak bardzo dobry. Drugi kierowca z tego zespołu – Allan McNish zakwalifikował się na 16 pozycji, co jak na pierwszą wizytę na dosyć trudnym obiekcie, jakim jest brazylijski tor Interlagos, jest również w miarę przyzwoitym osiągnięciem.

Fani zespołu Jaguar mogą chyba wreszcie odetchnąć z ulgą, ponieważ wygląda na to, iż stajnia ta najgorszy okres ma już za sobą. Dowodem na to jest 11 pozycja startowa Pedra de la Rosy oraz 13 pozycja startowa Eddiego Irvine'a wywalczona podczas tej sesji kwalifikacyjnej. Tymczasem krok w tył w stosunku do sesji kwalifikacyjnej sprzed dwóch tygodni uczynili kierowcy z zespołu Jordan – Giancarlo Fisichella i Takuma Sato. Obaj kierowcy narzekali na zbyt wysoką temperaturę toru, która nie służyła zbyt dobrze bolidom EJ12 i dlatego Włoch zakwalifikował się dopiero na 14 pozycji, natomiast Sato, któremu ze względu na przewinienie popełnione podczas piątkowych treningów sędziowie nie uznali najlepszego okrążenia pomiarowego, Grand Prix Brazylii rozpocznie z 19 pozycji.

Kierowcy z zespołu British American Racing – Jacques Villeneuve oraz Olivier Panis uzyskali podczas tej sesji kwalifikacyjnej nieznacznie gorszy rezultat w stosunku do sesji kwalifikacyjnej poprzedzającej Grand Prix Malezji, a to oznacza, że nie poczynili zbyt wielkich postępów i w jutrzejszym wyścigu nie będą mieli łatwego zadania. Jeszcze mniej ciekawie przedstawia się sytuacja kierowców z zespołu Arrows. Heinz-Harald Frentzen nie zdołał powtórzyć bardzo dobrego rezultatu sprzed dwóch tygodni i do Grand Prix Brazylii zakwalifikował się dopiero na 18 pozycji, natomiast Enrique Bernoldi uzyskał 21 czas. Na 20 i 22 pozycji zakwalifikowali się kierowcy z zespołu Minardi – Mark Webber i Alex Yoong.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca