|
|
|
|
|
|
Gran Premio di San Marino 2002 | 14 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:23,054 - David Coulthard (McLaren), 2001 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:25,524 - Ralf Schumacher (Williams), 2001 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 202,062 km/h - Ralf Schumacher (Williams), 2001 |
| |
Podsumowanie treningów 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2002 | | 1:36,898 | - | - |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2002 | | 1:37,094 | 0,196 | 0,196 |
3. | 9 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ12 | | 1:38,093 | 0,999 | 1,195 |
4. | 3 | David Coulthard | McLaren MP4-17 | | 1:38,747 | 0,654 | 1,849 |
5. | 4 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17 | | 1:38,773 | 0,026 | 1,875 |
6. | 20 | Heinz-Harald Frentzen | Arrows A23 | | 1:39,158 | 0,385 | 2,260 |
7. | 14 | Jarno Trulli | Renault R202 | | 1:39,204 | 0,046 | 2,306 |
8. | 8 | Felipe Massa | Sauber C21 | | 1:39,253 | 0,049 | 2,355 |
9. | 6 | Juan Pablo Montoya | Williams FW24 | | 1:39,480 | 0,227 | 2,582 |
10. | 5 | Ralf Schumacher | Williams FW24 | | 1:39,518 | 0,038 | 2,620 |
11. | 10 | Takuma Sato | Jordan EJ12 | | 1:39,764 | 0,246 | 2,866 |
12. | 7 | Nick Heidfeld | Sauber C21 | | 1:39,971 | 0,207 | 3,073 |
13. | 16 | Eddie Irvine | Jaguar R3 | | 1:40,551 | 0,580 | 3,653 |
14. | 15 | Jenson Button | Renault R202 | | 1:40,601 | 0,050 | 3,703 |
15. | 11 | Jacques Villeneuve | BAR 004 | | 1:40,787 | 0,186 | 3,889 |
16. | 17 | Pedro de la Rosa | Jaguar R3 | | 1:40,809 | 0,022 | 3,911 |
17. | 12 | Olivier Panis | BAR 004 | | 1:41,565 | 0,756 | 4,667 |
18. | 21 | Enrique Bernoldi | Arrows A23 | | 1:41,730 | 0,165 | 4,832 |
19. | 23 | Mark Webber | Minardi PS02 | | 1:41,969 | 0,239 | 5,071 |
20. | 24 | Mika Salo | Toyota TF102 | | 1:42,261 | 0,292 | 5,363 |
21. | 22 | Alex Yoong | Minardi PS02 | | 1:43,986 | 1,725 | 7,088 |
22. | 25 | Allan McNish | Toyota TF102 | | 1:43,986 | 0,000 | 7,088 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:43,680 |
|
Na mokrym i zimnym torze im. Enzo i Dino Ferrarich odbyły się dzisiaj dwie godzinne sesje treningowe, poprzedzające pierwszy europejski wyścig w tym sezonie – Grand Prix San Marino. Treningi te zdominowali kierowcy Ferrari – Michael Schumacher oraz Rubens Barrichello. Po udanym debiucie bolidu F2002 w ostatnim wyścigu włoska stajnia zdecydowała się tym razem na wyposażenie obydwu swoich kierowców w nowy bolid. Trzeci czas dnia uzyskał dosyć niespodziewanie Giancarlo Fisichella (Jordan), natomiast na czwartej i piątej pozycji dzisiejsze treningi ukończyli kierowcy z zespołu McLaren – David Coulthard oraz Kimi Raikkonen. Wszyscy trzej kierowcy mieli ponad sekundę straty do Michaela Schumachera, a tymczasem kierowcy z zespołu Williams, będący jak dotąd jedynymi konkurentami czterokrotnego mistrza świata w walce o najwyższe laury w tym sezonie – Juan Pablo Montoya i Ralf Schumacher uplasowali się dopiero pod koniec pierwszej dziesiątki, mając ponad dwie i pół sekundy straty do kierowcy Ferrari.
Ze względu na nie sprzyjające warunki pogodowe panujące dzisiaj na torze Imola, obie sesje obfitowały w różnego rodzaju incydenty – z jednej strony spowodowane śliską nawierzchnię toru, a z drugiej strony spowodowane zmniejszoną widocznością. I tak w porannej sesji przynajmniej raz krótką wizytę na poboczu połączoną niejednokrotnie z efektownym piruetem zaliczyli między innymi: Takuma Sato (Jordan), obydwaj kierowcy z zespołu Williams oraz Nick Heidfeld (Sauber). W popołudniowej sesji pomimo nieco lepszych warunków problemy z utrzymaniem się na torze poza wymienionymi wyżej kierowcami mieli również Raikkonen, Felipe Massa (Sauber), Fisichella, Jarno Trulli (Renault), Eddie Irvine (Jaguar), Michael Schumacher i Allan McNish (Toyota). Ze wszystkich kierowców tylko Trulli nie zdołał uniknąć zderzenia z bandą, natomiast innym kierowcą, który po poślizgu musiał pozostawić swój bolid na poboczu, był nie kto inny, jak Michael Schumacher – Niemiec przez pozostałe do końca 15 minut mógł już tylko przyglądać się zmaganiom pozostałych kierowców ze śliską nawierzchnią toru. Największe kłopoty z opanowaniem bolidu miał dzisiejszego dnia Sato, który poza wieloma niegroźnymi poślizgami o mały włos nie spowodował również dwóch kolizji z innymi kierowcami podczas ich wyprzedzania. Mimo to Japończyk uzyskał 11 czas dnia.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|