F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Imola.
Gran Premio di San Marino 200214 kwietnia
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Długość toru: 4,947 km
Liczba okrążeń: 62
Pełny dystans: 306,466 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,054 - David Coulthard (McLaren), 2001
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:25,524 - Ralf Schumacher (Williams), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,062 km/h - Ralf Schumacher (Williams), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie treningów 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 1Michael SchumacherFerrari F20021:36,898--
2. 2Rubens BarrichelloFerrari F20021:37,0940,1960,196
3. 9Giancarlo FisichellaJordan EJ121:38,0930,9991,195
4. 3David CoulthardMcLaren MP4-171:38,7470,6541,849
5. 4Kimi RaikkonenMcLaren MP4-171:38,7730,0261,875
6. 20Heinz-Harald FrentzenArrows A231:39,1580,3852,260
7. 14Jarno TrulliRenault R2021:39,2040,0462,306
8. 8Felipe MassaSauber C211:39,2530,0492,355
9. 6Juan Pablo MontoyaWilliams FW241:39,4800,2272,582
10. 5Ralf SchumacherWilliams FW241:39,5180,0382,620
11. 10Takuma SatoJordan EJ121:39,7640,2462,866
12. 7Nick HeidfeldSauber C211:39,9710,2073,073
13. 16Eddie IrvineJaguar R31:40,5510,5803,653
14. 15Jenson ButtonRenault R2021:40,6010,0503,703
15. 11Jacques VilleneuveBAR 0041:40,7870,1863,889
16. 17Pedro de la RosaJaguar R31:40,8090,0223,911
17. 12Olivier PanisBAR 0041:41,5650,7564,667
18. 21Enrique BernoldiArrows A231:41,7300,1654,832
19. 23Mark WebberMinardi PS021:41,9690,2395,071
20. 24Mika SaloToyota TF1021:42,2610,2925,363
21. 22Alex YoongMinardi PS021:43,9861,7257,088
22. 25Allan McNishToyota TF1021:43,9860,0007,088
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:43,680

Na mokrym i zimnym torze im. Enzo i Dino Ferrarich odbyły się dzisiaj dwie godzinne sesje treningowe, poprzedzające pierwszy europejski wyścig w tym sezonie – Grand Prix San Marino. Treningi te zdominowali kierowcy Ferrari – Michael Schumacher oraz Rubens Barrichello. Po udanym debiucie bolidu F2002 w ostatnim wyścigu włoska stajnia zdecydowała się tym razem na wyposażenie obydwu swoich kierowców w nowy bolid. Trzeci czas dnia uzyskał dosyć niespodziewanie Giancarlo Fisichella (Jordan), natomiast na czwartej i piątej pozycji dzisiejsze treningi ukończyli kierowcy z zespołu McLaren – David Coulthard oraz Kimi Raikkonen. Wszyscy trzej kierowcy mieli ponad sekundę straty do Michaela Schumachera, a tymczasem kierowcy z zespołu Williams, będący jak dotąd jedynymi konkurentami czterokrotnego mistrza świata w walce o najwyższe laury w tym sezonie – Juan Pablo Montoya i Ralf Schumacher uplasowali się dopiero pod koniec pierwszej dziesiątki, mając ponad dwie i pół sekundy straty do kierowcy Ferrari.

Ze względu na nie sprzyjające warunki pogodowe panujące dzisiaj na torze Imola, obie sesje obfitowały w różnego rodzaju incydenty – z jednej strony spowodowane śliską nawierzchnię toru, a z drugiej strony spowodowane zmniejszoną widocznością. I tak w porannej sesji przynajmniej raz krótką wizytę na poboczu połączoną niejednokrotnie z efektownym piruetem zaliczyli między innymi: Takuma Sato (Jordan), obydwaj kierowcy z zespołu Williams oraz Nick Heidfeld (Sauber). W popołudniowej sesji pomimo nieco lepszych warunków problemy z utrzymaniem się na torze poza wymienionymi wyżej kierowcami mieli również Raikkonen, Felipe Massa (Sauber), Fisichella, Jarno Trulli (Renault), Eddie Irvine (Jaguar), Michael Schumacher i Allan McNish (Toyota). Ze wszystkich kierowców tylko Trulli nie zdołał uniknąć zderzenia z bandą, natomiast innym kierowcą, który po poślizgu musiał pozostawić swój bolid na poboczu, był nie kto inny, jak Michael Schumacher – Niemiec przez pozostałe do końca 15 minut mógł już tylko przyglądać się zmaganiom pozostałych kierowców ze śliską nawierzchnią toru. Największe kłopoty z opanowaniem bolidu miał dzisiejszego dnia Sato, który poza wieloma niegroźnymi poślizgami o mały włos nie spowodował również dwóch kolizji z innymi kierowcami podczas ich wyprzedzania. Mimo to Japończyk uzyskał 11 czas dnia.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca