F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Imola.
Gran Premio di San Marino 200214 kwietnia
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Długość toru: 4,947 km
Liczba okrążeń: 62
Pełny dystans: 306,466 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,054 - David Coulthard (McLaren), 2001
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:25,524 - Ralf Schumacher (Williams), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,062 km/h - Ralf Schumacher (Williams), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher wywalczył pole position podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix San Marino. Niemiec nie był jednak głównym faworytem do wywalczenia tego "trofeum", ponieważ od połowy sesji do niemal samego końca w posiadaniu pierwszej pozycji startowej był drugi kierowca z zespołu Ferrari – Rubens Barrichello. Dopiero na ostatnim okrążeniu pomiarowym, ukończonym tuż po upływie godziny Schumacher uzyskał nieznacznie lepszy rezultat od zespołowego partnera. Tym niemniej obaj kierowcy Ferrari spisali się podczas tej sesji kwalifikacyjnej wręcz fenomenalnie i byli po prostu bezkonkurencyjni. Warto również wspomnieć, iż czas uzyskany przez Niemca jest lepszy blisko o dwie sekundy od czasu uzyskanego przez Davida Coultharda podczas zeszłorocznej sesji kwalifikacyjnej na torze Imola.

Z trzeciej i czwartej pozycji do Grand Prix San Marino wystartują kierowcy z zespołu Williams – Ralf Schumacher oraz Juan Pablo Montoya. Dla młodszego z braci Schumacherów jest to powtórzenie rezultatu z poprzedniego roku, natomiast Kolumbijczyk uzyskał tym razem lepszą o trzy miejsca pozycję startową. Co prawda obaj kierowcy nie byli w stanie powalczyć o pole position z kierowcami Ferrari, jednak mimo to byli w miarę zadowoleni z uzyskanego rezultatu, zwłaszcza po nie zapowiadającej nic dobrego postawie podczas piątkowych treningów. Nie należy również zapominać o tym, iż po starcie z tej samej pozycji w zeszłym roku Ralf Schumacher odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w karierze.

Kimi Raikkonen już po raz czwarty z rzędu zakwalifikował się na piątej pozycji – o jedną pozycję wyżej od partnera z zespołu McLaren – Davida Coultharda. Ze względu na zbyt dużą stratę obaj kierowcy nie byli nawet w stanie rywalizować z kierowcami z zespołu Williams, nie mówiąc już o Ferrari. W przypadku Coultharda wpływ na nienajlepszy rezultat miała również konieczność wymiany silnika, przez którą Szkot stracił prawie połowę sesji.

Nick Heidfeld nadal prezentuje bardzo dobrą formę i po raz drugi w tym sezonie zakwalifikował się dokładnie tuż za kierowcami z trzech czołowych zespołów na siódmej pozycji. Szansę na wywalczenie pozycji startowej w pierwszej dziesiątce miał również drugi kierowca z zespołu Sauber – Felipe Massa. Brazylijczyk stracił jednak sporo cennego czasu, przeznaczonego na optymalne ustawienie bolidu podczas porannych treningów i to przede wszystkim spowodowało, iż był on wolniejszy prawie o sekundę od zespołowego partnera. Mimo to Massa uzyskał 11 czas i biorąc pod uwagę zaistniałe okoliczności można to potraktować jako całkiem niezły rezultat.

Na ósmej i dziewiątej pozycji zakwalifikowali się kierowcy z zespołu Renault – Jarno Trulli i Jenson Button. Jest to nieznacznie gorszy rezultat w stosunku do poprzedniej sesji kwalifikacyjnej, jednak mimo to obaj kierowcy byli usatysfakcjonowani z uzyskanych pozycji startowych, bo dają one realną szansę na ukończenie jutrzejszego wyścigu w pierwszej szóstce. Tymczasem dla odmiany pierwszą dziesiątkę zamknął podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej Jacques Villeneuve, dla którego jest to jak dotąd najlepsza pozycja startowa w tym sezonie. Wygląda na to, iż zmiany w konstrukcji bolidów zespołu British American Racing, wprowadzone po ostatnim wyścigu zaczęły przynosić pozytywne efekty, ponieważ także i partner Kanadyjczyka – Olivier Panis uzyskał podobny rezultat (12 pozycja startowa).

Kierowcy z zespołu Arrows uzyskali podczas tej sesji kwalifikacyjnej zgoła różny rezultat, gdyż z jednej strony Heinz-Harald Frentzen wywalczył całkiem niezłą, trzynastą pozycję startową, natomiast Enrique Bernoldi był dopiero dwudziesty. Brazylijczyk miał jednak pecha już na samym początku sesji, kiedy to ze względu na problemy z silnikiem musiał zostawić swój podstawowy bolid na torze i od tej pory był zdany na zapasowy bolid, który z jakichś powodów był nieco wolniejszy.

Takuma Sato pierwszy raz zakwalifikował się na wyższej pozycji (14) od zespołowego partnera – Giancarla Fisichelli. Jest to również najlepsza pozycja startowa Japończyka w tym sezonie, jednak ogólnie rzecz biorąc rezultat uzyskany przez obu kierowców z zespołu Jordan podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej jest z pewnością niezadowalający. Także żaden z kierowców Toyoty nie zdołał się tym razem zakwalifikować w pierwszej dziesiątce, a nawet i piętnastce, jednak rezultat ten nie powinien specjalnie nikogo dziwić, bo w końcu jest to dopiero debiutancki sezon dla tej stajni i szczególnie na takim torze jak Imola liczy się doświadczenie. Zarówno Mika Salo, jak i Allan McNish mieli przede wszystkim problemy z jazdą po krawężnikach, które są właśnie jednym z charakterystycznych elementów tego toru.

Po w miarę udanej sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Brazylii kierowcy z zespołu Jaguar – Eddie Irvine i Pedro de la Rosa zostali z powrotem sprowadzeni na ziemię i do jutrzejszego wyścigu zakwalifikowali się na dosyć odległych pozycjach. Wydaje się, że po prostu tor Interlagos był bardziej przychylny dla bolidów R3, natomiast tutaj znacznie bardziej liczy się siła dociskowa, której właśnie brakuje tym bolidom.

Mark Webber zdołał pokonać podczas tej sesji kwalifikacyjnej po jednym kierowcy z zespołów Arrows oraz Jaguar i dzięki temu do Grand Prix San Marino wystartuje z 19 pozycji. Tymczasem drugi kierowca z zespołu Minardi – Alex Yoong miał wyraźne problemy z optymalnym ustawieniem bolidu (związane głównie z hamulcami) i w efekcie nie zmieścił się w 107% czasu pole position. Jest to pierwszy taki przypadek w karierze Malezyjczyka, więc wina leży raczej po stronie sprzętu, jednak ze względu na brak takich czynników, jak niesprzyjające warunki pogodowe, próba nakłonienia sędziów, aby dopuścili go do wyścigu była raczej daremna.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca