F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200226 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,370 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 262,860 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:17,430 - David Coulthard (McLaren), 2001
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,424 - David Coulthard (McLaren), 2001
Największa średnia prędkość wyścigu:
146,882 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Juan Pablo Montoya zdeklasował swoich rywali podczas sesji kwalifikacyjnej do najbardziej prestiżowego wyścigu Formuły Jeden – Grand Prix Monako. Przebieg sesji był bardzo emocjonujący i do samego końca nie było wiadomo, który kierowca zdobędzie pierwszą pozycję startową. Jeszcze na kilkanaście sekund przed upływem godziny w posiadaniu pole position znajdował się David Coulthard, który pomimo niezbyt dobrej formy zespołu McLaren w tym sezonie potrafił na ulicznym torze w Monte Carlo wycisnąć ze swojego bolidu naprawdę niezły czas przejazdu jednego okrążenia. Najwyraźniej jednak Szkotowi nie było pisane zdobycie drugi raz z rzędu pole position na tym torze, gdyż niemal w ostatnim momencie rezultat kierowcy z zespołu McLaren poprawił Montoya i to o blisko 0.4 sekundy. W ten sposób Kolumbijczyk wywalczył drugie pole position w tym sezonie, a tymczasem druga pozycja startowa Coultharda jest jak dotąd najlepszym osiągnięciem zespołu McLaren w tym sezonie. Co prawda zeszłoroczna edycja Grand Prix Monako dla obydwu kierowców okazała się być niezbyt udanym wyścigiem, ale miejmy nadzieję, iż przynajmniej jednemu z nich powiedzie się nieco lepiej podczas jutrzejszego wyścigu.

Dominacja kierowców jeżdżących na oponach Michelin, którą dało się zaobserwować zarówno podczas dzisiejszych, jak i czwartkowych treningów, znalazła swoje odbicie także w sesji kwalifikacyjnej. W pierwszej dziesiątce znalazło się tylko dwóch kierowców na konkurencyjnych oponach Bridgestone i to w dodatku z jednego zespołu. Mowa oczywiście o stajni Ferrari, dla której Grand Prix Monako będzie pierwszym w tym sezonie wyścigiem, do którego ani Michael Schumacher, ani Rubens Barrichello nie wystartują z pierwszej linii startowej, co szczególnie na tym torze może mieć duże znaczenie. Przewaga opon Michelin nie była jednak jedynym zmartwieniem Schumachera podczas tej sesji kwalifikacyjnej. Podczas drugiej wizyty na torze Niemcowi wpadło coś do oka i pomimo korzystania z kropli do oczu miał on kłopoty z widzeniem na to oko, co z pewnością nie ułatwiało po tak ciasnym torze, gdzie najmniejszy błąd oznacza kraksę. Czterokrotny mistrz świata przyznał jednak na konferencji prasowej, iż głównym powodem nieco słabszej formy zespołu Ferrari była przede wszystkim przewaga francuskich opon.

Pomiędzy kierowcami z zespołu Ferrari na czwartej pozycji zakwalifikował się partner Montoi – Ralf Schumacher, natomiast pierwszą szóstkę zamknął drugi kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen. Fin ze względu na problemy techniczne, które ujawniły się w jego bolidzie podczas pierwszej wizyty na torze, pierwsze okrążenie pomiarowe ukończył dopiero po upływie 45 minut i w tych okolicznościach rezultat ten jest i tak całkiem niezły. Tymczasem dopiero siódmy czas uzyskał kierowca, który zdominował zarówno dzisiejsze, jak i czwartkowe treningi – Jarno Trulli. Włoch niestety nie był w stanie zawalczyć o pierwszą pozycję startową, do czego przyczyniły się korki, które ze względu na naturę tego toru zaczęły tworzyć się zwłaszcza w końcowych minutach sesji, uniemożliwiając wielu kierowcom zaliczenie "czystego" okrążenia. Na domiar złego najlepsze okrążenie pomiarowe uzyskane przez kierowcę Renault zostało z nieznanych dotąd przyczyn anulowane przez sędziów i gdyby nie to, Trulli jutrzejszy wyścig rozpoczynałby z szóstej pozycji. Drugi kierowca z zespołu Renault – Jenson Button uplasował się tuż za zespołowym partnerem na ósmej pozycji i także narzekał na korki podczas tej sesji kwalifikacyjnej. Obydwaj kierowcy mieli przede wszystkim pretensje do Felipe Massy, twierdząc, że Brazylijczyk ewidentnie utrudniał im życie.

W pierwszej dziesiątce znalazła się dwójka kierowców Toyoty – Mika Salo oraz Allan McNish. Dla całego zespołu jest to jak dotąd najlepszy rezultat uzyskany podczas sesji kwalifikacyjnej od debiutu i biorąc pod uwagę niezawodność bolidów TF102, o której przekonaliśmy się w dwóch ostatnich wyścigach (cztery ukończone wyścigi na cztery starty), przynajmniej jeden z kierowców reprezentujących barwy tej stajni powinien mieć szansę na uzyskanie dobrego rezultatu w jutrzejszym wyścigu. Na 11 i 16 pozycji do Grand Prix Monako zakwalifikowali kierowcy z zespołu Jordan – Giancarlo Fisichella oraz Takuma Sato. Obaj kierowcy byli w miarę usatysfakcjonowani z uzyskanego rezultatu, a zwłaszcza Fisichella, który okazał się być najszybszym po Schumacherze i Barrichello kierowcą na oponach Bridgestone.

Kierowcy z zespołu Arrows – Heinz-Harald Frentzen i Enrique Bernoldi byli nie do końca zadowoleni z uzyskanego podczas tej sesji kwalifikacyjnej rezultatu. Niemiec liczył przede wszystkim na pozycję startową w pierwszej dziesiątce, jednak problemy z przejechaniem ostatniego i zarazem najważniejszego okrążenia pomiarowego bez natrafiania na innych kierowców spowodowały, iż musiał zadowolić się 12 pozycją startową. Bernoldi tymczasem zakwalifikował się na 15 pozycji i chociaż wolałby nieco wyższą pozycję startową, to jednak zachowuje optymizm na jutrzejszy wyścig, ponieważ jak sam stwierdził, bardzo lubi ścigać się na tym właśnie torze.

Najszybszy z kierowców reprezentujących barwy zespołu Sauber – Felipe Massa do swojego pierwszego w karierze wyścigu na ulicznym torze w Monte Carlo zakwalifikował się na 13 pozycji. Brazylijczyk po raz drugi w tym sezonie pokonał bardziej doświadczonego partnera zespołowego – Nicka Heidfelda, dla którego uzyskana podczas tej sesji kwalifikacyjnej zaledwie 17 pozycja startowa jest najgorszym osiągnięciem w tym sezonie. Niemiec narzekał przede wszystkim na problemy z optymalnym ustawieniem bolidu. Jeszcze mniej zadowoleni z 14 i 18 pozycji startowej byli kierowcy z zespoły British American Racing – Jacques Villeneuve oraz Olivier Panis. Rezultat ten raczej nie zapowiada zbyt udanego wyścigu i tym razem nie pomoże nawet strategia większej ilości postojów w boksach, gdyż w przeciwieństwie do toru A1-Ring wyprzedzanie na torze Monte Carlo graniczy wręcz z cudem.

Na 19 pozycji do Grand Prix Monako zakwalifikował się kierowca z zespołów Minardi – Mark Webber. Australijczyk drugi raz w tym sezonie zdołał pokonać obydwu kierowców z zespołu Jaguar – Pedra de la Rosę oraz Eddiego Irvine'a. Z ostatniej pozycji do jutrzejszego wyścigu tradycyjnie już wystartuje Alex Yoong, który jako jedyny kierowca rozbił swój bolid już na początku sesji kwalifikacyjnej. Z tego powodu Malezyjczyk musiał skorzystać z zapasowego bolidu, który nie był wyposażony we wspomaganie kierownicy i to z kolei spowodowało, iż dopiero pod sam koniec sesji kierowca reprezentujący barwy zespołu Minardi zmieścił się w 107% czasu pole position.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca