F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix Air Canada 20029 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Kierowca z zespołu Williams pierwszą pozycję startową zagwarantował sobie jeszcze przed połową sesji kwalifikacyjnej na drugim okrążeniu pomiarowym. Od tego momentu nikt nie był w stanie w krótszym czasie pokonać jednego okrążenia na torze im. Gillesa Villeneuve'a, do czego w pewnym stopniu przyczynił się również deszcz, który zaczął padać kilka minut przed końcem godzinnej sesji kwalifikacyjnej. Tym niemniej Montoya był dzisiaj w bardzo dobrej formie i było mało prawdopodobne, aby został pokonany przez Michaela Schumachera, który będąc od niego wolniejszym o mniej niż 0.2 sekundy zagwarantował sobie start do jutrzejszego wyścigu – Grand Prix Kanady z drugiej pozycji.

Na trzeciej i czwartej pozycji zakwalifikowali się drudzy kierowcy z zespołów Ferrari i Williams – Rubens Barrichello oraz Ralf Schumacher. Barrichello stracił cenny czas podczas porannych treningów ze względu na kraksę, a w trakcie sesji kwalifikacyjnej zaliczył poślizg na drugim okrążeniu pomiarowym i w tych okolicznościach trzecia pozycja startowa to i tak całkiem niezły rezultat. Podobnie młodszy z braci Schumacherów, który w zeszłym roku wygrał Grand Prix Kanady, także nie miał łatwego zadania podczas tej sesji kwalifikacyjnej, gdyż ze względu na problemy techniczne z podstawowym bolidem musiał skorzystać z zapasowego, z którego nie był do końca zadowolony i w efekcie był wolniejszy od zespołowego partnera – Montoi o blisko pół sekundy.

Kimi Raikkonen okazał się podczas tej sesji kwalifikacyjnej najszybszym kierowcą z zespołu McLaren. Fin był jednak wolniejszy od zdobywcy pole position o ponad sekundę, co dało mu piątą pozycję startową i to z kolei oznacza, iż na tym torze będzie miał nikłą szansę na odniesienie pierwszego zwycięstwa w karierze. W jeszcze gorszej sytuacji znajduje się partner Raikkonena – David Coulthard, który przed dwoma tygodniami wygrał po raz drugi najbardziej prestiżowy wyścig Formuły Jeden – Grand Prix Monako. Szkot tym razem zakwalifikował się dopiero na ósmej pozycji i biorąc pod uwagę słabszą dyspozycję bolidów McLaren na tym torze, jedyne na co może liczyć w Grand Prix Kanady, to co najwyżej czwarta pozycja.

Pierwszą szóstkę zamknął kierowca, dla którego wyścigi na torze w Montrealu były zawsze szczęśliwe. Mowa oczywiście o kierowcy reprezentującym w tym sezonie barwy zespołu Jordan – Giancarlo Fisichelli, dla którego szósta pozycja startowa jest największym osiągnięciem w tym sezonie. Włoch w przeszłości już czterokrotnie stawał na podium w Grand Prix Kanady i uzyskany podczas tej sesji rezultat stwarza mu doskonałą okazję do powiększenia dorobku punktowego i być może nawet kolejnej wizyty na podium, choć z pewnością nie będzie to łatwe zadanie. Jest to jednak możliwe, ponieważ w 1997 roku Fisichella będąc również kierowcą zespołu Jordan po starcie z szóstej pozycji wyścig ukończył na trzeciej. Drugi kierowca z tego zespołu – Takuma Sato do Grand Prix Kanady zakwalifikował się na 15 pozycji. W bolidzie Japończyka tuż po ukończeniu drugiego okrążenia pomiarowego nastąpiła efektowna awaria silnika, która zmusiła go do skorzystania z zapasowego bolidu. Niestety bolid ten był pierwotnie przygotowany dla Fisichelli i zanim mechanicy zdołali go dopasować do upodobań Sato, warunki jazdy zaczęły się pogarszać, uniemożliwiając mu uzyskanie wyższej pozycji startowej.

Po wyjątkowo nieudanej sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Monako Nick Heidfeld tym razem wywalczył szóstą pozycję startową. Kierowca z zespołu Sauber przez większą część sesji był w posiadaniu szóstego czasu, jednak w samej końcówce został pokonany przez Fisichellę, który pomimo pogarszających się ze względu na deszcz warunków jazdy zdołał pokonać Niemca dosłownie o 7/1000 sekundy. Drugi kierowca reprezentujący barwy Szwajcarskiej stajni – Felipe Massa był znacznie wolniejszy od Heidfelda i w efekcie zakwalifikował się dopiero na 12 pozycji. Tymczasem zespół BAR zaliczył bardzo udaną sesję kwalifikacyjną nie tylko w stosunku do ostatniej, ale i do całego sezonu. Wygląda na to, iż wprowadzone po Grand Prix Monako poprawki w konstrukcji bolidów BAR004 oraz nieco zmodyfikowany silnik Hondy przyniosły wreszcie oczekiwane efekty i dzięki temu Jacques Villeneuve oraz Olivier Panis do Grand Prix Kanady wystartują z dziewiątej i jedenastej pozycji.

Z kierowców reprezentujących zespół Renault w pierwszej dziesiątce zakwalifikował się tylko Jarno Trulli. Włoch na drugim okrążeniu pomiarowym uszkodził tylne zawieszenie w swoim bolidzie po uderzeniu w bandę i z tego powodu musiał przesiąść się do zapasowego bolidu, jednak na poprawę rezultatu zabrakło już po prostu czasu. Tymczasem partner Trullego – Jenson Button miał problemy z optymalnym ustawieniem bolidu i jutrzejszy wyścig rozpocznie z 13 pozycji. Kierowcy z zespołu Jaguar – Eddie Irvine oraz Pedro de la Rosa do Grand Prix Kanady zakwalifikowali się na 14 i 16 pozycji. W stosunku do kilku poprzednich sesji kwalifikacyjnych jest to wyraźny postęp, jednak wynika on głównie z faktu, iż na torze im. Gillesa Villeneuve'a siła dociskowa nie gra aż tak dużej roli, a jak wiadomo tegoroczne bolidy tej stajni nie są zbyt wydajne pod tym względem. Tym niemniej zespół Jaguar podczas tej sesji miał do dyspozycji najnowszą jednostkę napędową – Cosworth CR-4, która również najprawdopodobniej przyczyniła się do uzyskania lepszego rezultatu.

Heinz-Harald Frentzen podczas tej sesji kwalifikacyjnej uzyskał najgorszą pozycję startową w tym sezonie – 19. Trochę lepszy rezultat uzyskał drugi kierowca z zespołu Arrows – Enrique Bernoldi, który zakwalifikował się na 17 pozycji, jednak w porównaniu z kilkoma poprzednimi sesjami kwalifikacyjnymi kierowcy ze stajni dowodzonej przez Toma Walkinshawa w Kanadzie wyraźnie odstawali od reszty stawki. Podobnie kierowcy Toyoty – Mika Salo oraz Allan McNish wypadli nadzwyczaj słabo na tym torze, a przecież silniki Toyoty uważane są za jedne z mocniejszych. Obaj kierowcy mieli jednak duże problemy ze znalezieniem optymalnego balansu i w efekcie zakwalifikowali się dopiero na 18 i 20 pozycji. Z ostatnich pozycji do Grand Prix Kanady wystartują kierowcy z zespołu Minardi – Mark Webber oraz Alex Yoong.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca