|
|
|
|
|
|
Allianz Grand Prix of Europe 2002 | 23 czerwca |
|
|
|
Nürburgring | |
|
Długość toru: 5,144 km Liczba okrążeń: 60 Pełny dystans: 308,743 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2002 | | 1:32,671 | - | - |
2. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2002 | | 1:32,987 | 0,316 | 0,316 |
3. | 3 | David Coulthard | McLaren MP4-17 | | 1:34,143 | 1,156 | 1,472 |
4. | 4 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17 | | 1:34,324 | 0,181 | 1,653 |
5. | 20 | Heinz-Harald Frentzen | Arrows A23 | | 1:34,461 | 0,137 | 1,790 |
6. | 10 | Takuma Sato | Jordan EJ12 | | 1:34,804 | 0,343 | 2,133 |
7. | 9 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ12 | | 1:34,914 | 0,110 | 2,243 |
8. | 11 | Jacques Villeneuve | BAR 004B | | 1:34,969 | 0,055 | 2,298 |
9. | 12 | Olivier Panis | BAR 004B | | 1:35,145 | 0,176 | 2,474 |
10. | 8 | Felipe Massa | Sauber C21 | | 1:35,460 | 0,315 | 2,789 |
11. | 21 | Enrique Bernoldi | Arrows A23 | | 1:35,545 | 0,085 | 2,874 |
12. | 7 | Nick Heidfeld | Sauber C21 | | 1:35,550 | 0,005 | 2,879 |
13. | 23 | Mark Webber | Minardi PS02 | | 1:35,614 | 0,064 | 2,943 |
14. | 5 | Ralf Schumacher | Williams FW24 | | 1:35,615 | 0,001 | 2,944 |
15. | 17 | Pedro de la Rosa | Jaguar R3 | | 1:35,656 | 0,041 | 2,985 |
16. | 15 | Jenson Button | Renault R202 | | 1:35,749 | 0,093 | 3,078 |
17. | 6 | Juan Pablo Montoya | Williams FW24 | | 1:35,978 | 0,229 | 3,307 |
18. | 24 | Mika Salo | Toyota TF102 | | 1:36,146 | 0,168 | 3,475 |
19. | 25 | Allan McNish | Toyota TF102 | | 1:36,200 | 0,054 | 3,529 |
20. | 14 | Jarno Trulli | Renault R202 | | 1:37,370 | 1,170 | 4,699 |
21. | 16 | Eddie Irvine | Jaguar R3 | | 1:37,598 | 0,228 | 4,927 |
22. | 22 | Alex Yoong | Minardi PS02 | | 1:38,060 | 0,462 | 5,389 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:39,157 |
|
Trzydziestominutową rozgrzewkę bezpośrednio poprzedzającą Grand Prix Europy zdominowali kierowcy Ferrari – Rubens Barrichello i Michael Schumacher. Najbliższa konkurencja – kierowcy z zespołu McLaren mieli już grubo ponad sekundę straty do obydwu kierowców z włoskiej stajni. Rozgrzewka ta przyniosła dosyć niespodziewaną poprawę zespołów Arrows, Jordan i BAR – kierowcy reprezentujący barwy tych stajni zajęli pozycje od piątej do dziewiątej. Pierwszą dziesiątkę zamknął kierowca z zespołu Sauber – Felipe Massa, mając już blisko trzy sekundy straty do Barrichello. Tymczasem kierowcy, którzy dzisiejszy wyścig rozpoczną z pierwszej linii – Juan Pablo Montoya oraz Ralf Schumacher znaleźli się poza pierwszą dziesiątką.
Podczas dzisiejszej rozgrzewki niebo nad torem Nurburgring było mocno zachmurzone, jednak obyło się bez deszczu. Przy nieco niższej temperaturze toru dało się zauważyć dominację opon Bridgestone, gdyż w pierwszej dziesiątce znaleźli się tylko dwaj kierowcy korzystający z konkurencyjnych opon Michelin.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|