F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Foster's British Grand Prix 200320 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,998 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:23,083 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
216,231 km/h - Mika Hakkinen (McLaren), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  I sesja kwalifikacyjna  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 1Michael SchumacherFerrari F2003-GA1:19,474--
2. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW251:19,7490,2750,275
3. 4Ralf SchumacherWilliams FW251:19,7880,0390,314
4. 8Fernando AlonsoRenault R23B1:19,9070,1190,433
5. 20Olivier PanisToyota TF1031:19,9590,0520,485
6. 7Jarno TrulliRenault R23B1:19,9630,0040,489
7. 5David CoulthardMcLaren MP4-17D1:19,9680,0050,494
8. 14Mark WebberJaguar R41:20,1710,2030,697
9. 17Jenson ButtonBAR 0051:20,5690,3981,095
10. 21Cristiano da MattaToyota TF1031:20,7650,1961,291
11. 15Antonio PizzoniaJaguar R41:20,8770,1121,403
12. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-17D1:21,0650,1881,591
13. 16Jacques VilleneuveBAR 0051:21,0840,0191,610
14. 9Nick HeidfeldSauber C221:21,2110,1271,737
15. 10Heinz-Harald FrentzenSauber C221:21,3630,1521,889
16. 11Giancarlo FisichellaJordan EJ131:21,5000,1372,026
17. 12Ralph FirmanJordan EJ131:22,3350,8352,861
18. 19Jos VerstappenMinardi PS031:23,4181,0833,944
19. 2Rubens BarrichelloFerrari F2003-GA---
20. 18Justin WilsonMinardi PS03---
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:25,037

Michael Schumacher pierwszy raz od blisko dwóch miesięcy wywalczył prowizoryczne pole position, uzyskując najlepszy czas podczas piątkowej sesji kwalifikacyjnej na torze Silverstone. Pomimo swojego wypadku z 1999 roku Niemiec zawsze wypowiada się pozytywnie o tym torze i z pewnością będzie tutaj liczył na ponowne włączenie się do walki o zwycięstwo. Pecha miał tymczasem drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello, który ze względu na poślizg do jutrzejszej i zarazem decydującej o kolejności startowej sesji kwalifikacyjnej będzie musiał przystąpić jako drugi kierowca. Biorąc pod uwagę kłopoty z silnikiem podczas porannych treningów dla Brazylijczyka jest to wręcz koszmarny początek weekendu w Wielkiej Brytanii. Na szczęście liczy się przede wszystkim sobota, a że Barrichello po dwóch sektorach pomiarowych był tak samo szybki jak jego partner, to jutro nadal powinien mieć spore szanse na wywalczenie wysokiej pozycji startowej. Kierowcy z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya i Ralf Schumacher musieli zadowolić się tym razem pozycjami drugą i trzecią, chociaż obaj zmieścili się poniżej pół sekundy straty do starszego z braci Schumacherów, tak więc tor Silverstone mimo wszystko okazał się dosyć przychylny dla bolidów FW25. Poza tym w zależności od obranej strategii postojów kierowcy ci jutro mogą mieć nawet szansę na pokonanie pięciokrotnego mistrza świata.

Poniżej pół sekundy straty zmieścili się także kierowcy Renault – Fernando Alonso i Jarno Trulli, którzy sklasyfikowani zostali na czwartej i szóstej pozycji. Bolid R23B jak na razie spisuje się całkiem nieźle i jeśli obydwu kierowcom z francuskiej stajni jutro uda się uzyskać odrobinę lepszy rezultat, to być może zdołają nawet pokrzyżować plany reprezentantom stajni z Grove. Pomiędzy kierowcami Renault na piątej pozycji uplasował się prezentujący całkiem niezłą formę już od trzech wyścigów Olivier Panis. Druga połowa sezonu 2003 dla kierowcy Toyoty wydaje się być znacznie bardziej udana. Nieco słabiej wypadł partner Francuza – Cristiano da Matta, chociaż obecność Brazylijczyka w pierwszej dziesiątce także należy uznać za całkiem niezłe osiągnięcie. Dosyć słabo wypadli tymczasem dzisiaj kierowcy z zespołu McLaren, gdyż tylko jednemu z nich – Davidowi Coulthardowi udało się załapać do pierwszej dziesiątki i to w dodatku dopiero na siódmej pozycji. Szkot po zdominowaniu porannych treningów podczas sesji kwalifikacyjnej miał już blisko pół sekundy straty do najszybszego kierowcy Ferrari, co oczywiście nie przekreśla szans na wywalczenie wysokiej pozycji startowej, ale pole position raczej nie wchodzi w grę. Znacznie większe kłopoty z jazdą po torze Silverstone miał jednak drugi kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen. Fin był wolniejszy o ponad sekundę od swojego partnera i musiał zadowolić się dopiero 12 pozycją.

Ostatnim kierowcą, który zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Michaela Schumachera był reprezentant zespołu Jaguar – Mark Webber. Australijczyk prowizorycznie zakwalifikował się na ósmej pozycji, a że w wyścigach zwykle jest w stanie zyskać kilka miejsc, to w niedzielę powinien mieć spore szanse na powiększenie swojego dorobku punktowego, o ile podczas decydującej sesji kwalifikacyjnej nie popełni jakiegoś błędu. Ponadto do pierwszej dziesiątki, ale już ze stratą ponad sekundy do starszego z braci Schumacherów załapał się kierowca z zespołu B.A.R – Jenson Button. Co ciekawe Brytyjczyk był jedynym obok Niemca kierowcą na oponach Bridgestone, któremu udała się ta sztuka. Oprócz Barrichello pełnego okrążenia pomiarowego nie zdołał dzisiaj zaliczyć także kierowca z zespołu Minardi – Justin Wilson, który z tego względu jako pierwszy wyjedzie na tor podczas jutrzejszej sesji kwalifikacyjnej.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca