F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Foster's British Grand Prix 200320 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,998 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:23,083 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
216,231 km/h - Mika Hakkinen (McLaren), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Ze względu na błąd popełniony podczas piątkowych kwalifikacji Rubens Barrichello do dzisiejszej i zarazem decydującej o kolejności startowej sesji kwalifikacyjnej na torze Silverstone przystąpił jako drugi kierowca, jednak nie przeszkodziło mu to w uzyskaniu najlepszego czasu, gdyż nawet drugi kierowca Ferrari – Michael Schumacher nie zdołał go pokonać. Niemiec częściowo padł ofiarą silnego wiatru, jednak przyznał, iż z własnej winy wypadł na chwilę z toru podczas pokonywania zakrętu Abbey. Błąd ten kosztował go kilka dziesiątych sekundy, co oznacza start do jutrzejszego wyścigu dopiero z piątej pozycji. Dla Barrichello jest to tymczasem drugi pole position wywalczone w tym sezonie i być może oznacza wreszcie powrót Brazylijczyka do dobrej formy.

O dziwo najbliższym rywalem Barrichello podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej nie byli również kierowcy z zespołu Williams, tylko Jarno Trulli. Kierowca Renault potwierdził tym samym słowa dyrektora technicznego francuskiej stajni – Mika Gascoyne'a, który zapowiadał bardzo dobre osiągi bolidu R23B na tym torze. Włoch od kierowcy Ferrari wolniejszy był tylko o niecałe 0.2 sekundy i jeśli wreszcie dopisze mu szczęście, to być może po raz drugi w karierze stanie na podium. Z kolei partner Trullego – Fernando Alonso trafił na mocniejszy powiew wiatru, który po płaskim torze Silverstone, zbudowanym na dawnym lotnisku RAF-u hulał jak chciał i gdzie chciał, co spowodowało, iż Hiszpan ze stratą ponad sekundy do zdobywcy pole position sklasyfikowany został na ósmej pozycji.

Kolejnym po Barrichello i Trullim szczęśliwcem, któremu pomimo niezbyt dobrej postawy podczas piątkowych kwalifikacji (12 pozycja) dzisiaj udało się uzyskać bardzo dobry rezultat, był główny konkurent Michaela Schumachera w tegorocznej walce o tytuł mistrzowski – Kimi Raikkonen. Fin miał już co prawda blisko pół sekundy straty do kierowcy Ferrari, jednak wystarczyło to na trzecią pozycję startową, co znacznie zwiększa jego szanse na zmniejszenie ośmiopunktowej straty do starszego z braci Schumacherów w jutrzejszym wyścigu. Będzie to z pewnością trudne zadanie, gdyż włoska stajnia dysponuje bardzo dobrze dostosowanym bolidem do wymogów toru Silverstone, ale nie niemożliwe zwłaszcza w przypadku Raikkonena, którą swoją waleczność nie raz nam zaprezentował. Drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard był z kolei największym pechowcem z czterech czołowych stajni, gdyż jego strata do zdobywcy pole position wyniosła już ponad półtorej sekundy, co wystarczyło zaledwie na 12 pozycję.

Najmniejsza różnica czasowa dzieliła tymczasem kierowców z zespołu Williams – Ralfa Schumachera i Juana Pablo Montoyę, którzy zakwalifikowali się odpowiednio na czwartej i siódmej pozycji. Niestety pomimo całkiem niezłej postawy zarówno podczas wczorajszej sesji kwalifikacyjnej, jak i dzisiejszych treningów ani jednemu reprezentantowi stajni w Grove nie udało się włączyć do walki o pole position. Na pocieszenie Ralf Schumacher wystartuje jednak z wyższej pozycji niż jego starszy brat i jeśli w wyścigu nie da się pokonać, to nadal będzie miał jeszcze szansę na włączenie się do walki o tytuł mistrzowski, choć oczywiście niezbyt wielką. Tym niemniej jutrzejszy wyścig ze względu na dosyć nietypową kolejność startową zapowiada się bardzo ciekawie.

Najlepszym kierowcą z poza ścisłej czołówki dosyć niespodziewanie okazał się być dzisiaj tegoroczny debiutant – Cristiano da Matta. Kierowca Toyoty zmieścił się poniżej sekundy straty do swojego rodaka reprezentującego barwy stajni Ferrari, co dało mu bardzo dobrą, szóstą pozycję startową – największe osiągnięcie w dotychczasowej karierze. Za to najbardziej zawiedzionym kierowcą z końcowego rezultatu dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej był z pewnością partner da Matty – Olivier Panis. Francuz zarówno podczas wczorajszych, jak i dzisiejszych treningów uplasował się na piątej pozycji, jednak w najbardziej nieodpowiednim momencie, czyli podczas decydującej sesji kwalifikacyjnej popełnił błąd na ostatnim, dosyć krętym sektorze toru Silverstone i w efekcie po ukończeniu okrążenia miał już blisko dwie sekundy straty do Barrichello, co dało mu 13 pozycję startową.

Jacques Villeneuve dopiero trzeci raz w tym sezonie załapał się do pierwszej dziesiątki (dziewiąta pozycja) i w dodatku udało mu się pokonać partnera z zespołu B.A.R – Jensona Buttona, który ze względu na zbyt gwałtowane najechanie na krawężnik uszkodził przednie zawieszenie w swoim bolidzie i nie zdołał ukończyć okrążenia pomiarowego. Z tego powodu Brytyjczyk do domowego wyścigu wystartuje najprawdopodobniej z boksów. Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem kierowca z zespołu Jaguar – Antonio Pizzonia, któremu trzeci raz w debiutanckim sezonie udało się pokonać bardziej doświadczonego partnera – Marka Webbera. Różnica pomiędzy obydwoma kierowcami była jednak bardzo niewielka (zaledwie 0.013 sekundy) i jest to wręcz powtórka z sesji kwalifikacyjnej na torze Magny-Cours, choć tym razem kolejność była odwrotna.

Pozycjami startowymi od 14 do 19 zgodnie z obecnym rozkładem sił podzielili się kierowcy z zespołów Sauber, Jordan i Minardi. Na uwagę zasługuje jedynie postawa Justina Wilsona, który przed własną publicznością zdołał pokonać znacznie bardziej doświadczonego partnera z włoskiej stajni – Josa Verstappena.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca