F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Vodafone d'Italia 200314 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,264 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:23,657 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
241,114 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Pomimo przeziębienia Michael Schumacher podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej zdołał wreszcie zadowolić swoich fanów, a przede wszystkim włoskich Tifosi, którzy tłumnie przybyli na tor Monza. Dla Niemca jest po pierwsze pole position od blisko czterech miesięcy (poprzednie wywalczył 17 maja na austriackim torze A1-Ring) i może stanowić punkt zwrotny w tegorocznej walce o tytuł mistrzowski, jak to miało np. miejsce w 2000 roku. Do pełni szczęścia zespołowi Ferrari zabrakło drugiej pozycji startowej, w której posiadaniu tylko przez chwilę znajdował się Rubens Barrichello. Brazylijczyka zdołał jednak pokonać zdobywca pole position na torze Monza w latach 2001 i 2002 – Juan Pablo Montoya, który także i w tym roku był bardzo bliski wywalczenia najlepszej pozycji startowej. Kierowca z zespołu Williams na pierwszych dwóch sektorach pomiarowych był nawet szybszy od starszego z braci Schumacherów i tylko niewielki błąd podczas pokonywania ostatniej szykany (Ascari) kosztował go utratę pole position. Tak czy inaczej strata zaledwie 0.054 sekundy oznaczać będzie jutro zawziętą walkę pomiędzy głównymi pretendentami do tytułu mistrzowskiego, do której może się również włączyć Kimi Raikkonen. Fin miał co prawda ponad pół sekundy straty do Michaela Schumachera, ale wystarczyło to na również bardzo dobrą, czwartą pozycję startową.

Na piątej pozycji do wyścigu o Grand Prix Włoch zakwalifikował się kierowca testowy zespołu Williams – Marc Gene, który zastąpi w tym wyścigu odczuwającego do tej pory skutki wypadku z zeszłego tygodnia Ralfa Schumachera. Jest to o tyle godne podziwu osiągnięcie, iż Hiszpan musiał do dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej przystąpić jako pierwszy kierowca, a poza tym nigdy wcześniej nie brał udziału w jedno-okrążeniowych kwalifikacjach. Jeśli uda mu się jutro zdobyć jakieś punkty, to w przyszłości będzie miał większe szanse na znalezienie posady głównego kierowcy, natomiast zespół Williams będzie mógł z pewnością liczyć na utrzymanie prowadzenia w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Zdecydowanie najsłabiej spisał się dzisiaj ostatni kierowca z trzech czołowych stajni – David Coulthard, który ze stratą ponad sekundy do zespołowego partnera – Raikkonena uplasował się na ósmej pozycji. Możliwe jednak, że Szkot obrał nieco inną strategię postojów na wyścig, a poza tym to właśnie w wyścigach zwykle spisuje się lepiej niż podczas kwalifikacji, tak więc nie należy go jeszcze tak do końca skreślać. Tym niemniej włączenie się do walki o zwycięstwo raczej nie wchodzi w grę.

Z pozostałych kierowców poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy Ferrari zmieścił się tylko Jarno Trulli, kwalifikując się w ten sposób na szóstej pozycji. Włoch był jednak jedynym kierowcą Renault, któremu udało się załapać do pierwszej dziesiątki, ponieważ zwycięzca ostatniego wyścigu – Fernando Alonso wpadł w poślizg na wyjściu z pierwszej szykany i resztę okrążenia pomiarowego przejechał w wolnym tempie, mając na koniec ponad 13 sekund straty. Z wypowiedzi Hiszpana wynika, iż do poślizgu przyczyniły się problemy z kontrolą trakcji, przez które do jutrzejszego wyścigu będzie musiał przystąpić z ostatniej pozycji. Kierowcy z zespołu B.A.R – Jenson Button i Jacques Villeneuve trzeci raz w tym sezonie wspólnie zakwalifikowali się w pierwszej dziesiątce. Button zdołał nawet pokonać Coultharda i wywalczył w ten sposób siódmą pozycję startową, natomiast Villeneuve do jutrzejszego wyścigu przystąpi z 10 pola startowego. Ponadto do pierwszej dziesiątki załapał się Olivier Panis, a tymczasem drugi kierowca Toyoty – Cristiano da Matta, który wczoraj prowizorycznie zakwalifikował się na czwartej pozycji, dzisiaj był dopiero dwunasty.

Kierowcy z zespołu Jaguar – Mark Webber i Justin Wilson zakwalifikowali się na 11 i 15 pozycji, mając odpowiednio 1.791 i 2.521 sekundy straty do Michaela Schumachera. Obaj kierowcy byli w miarę zadowoleni ze swojej postawy zwłaszcza w świetle obranej strategii na wyścig, przy czym Wilson był nadal znacznie wolniejszy od bardziej doświadczonego partnera. Giancarlo Fisichella drugi raz z rzędu wywalczył 13 pozycję startową, mając niewiele ponad dwie sekundy straty do pięciokrotnego mistrza świata, a tymczasem drugi kierowca z zespołu Jordan – Zsolt Baumgartner był wolniejszy o kolejne trzy sekundy i udało mu się pokonać tylko jednego kierowcę z zespołu Minardi – Nicolasa Kiesę. Partner Duńczyka – Jos Verstappen zakwalifikował się tuż przed Baumgartnerem na 17 pozycji, natomiast ostatni uczestnicy dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej – reprezentujący zespół Sauber Heinz-Harald Frentzen i Nick Heidfeld wywalczyli odpowiednio 14 i 16 pozycję startową.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca