|
|
|
|
|
|
Gran Premio Marlboro de Espana 2003 | 4 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:16,364 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:20,355 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 203,751 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
| |
I sesja kwalifikacyjna [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2003-GA | | 1:17,130 | - | - |
2. | 7 | Jarno Trulli | Renault R23 | | 1:17,149 | 0,019 | 0,019 |
3. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2003-GA | | 1:17,218 | 0,069 | 0,088 |
4. | 21 | Cristiano da Matta | Toyota TF103 | | 1:17,443 | 0,225 | 0,313 |
5. | 17 | Jenson Button | BAR 005 | | 1:17,613 | 0,170 | 0,483 |
6. | 20 | Olivier Panis | Toyota TF103 | | 1:17,746 | 0,133 | 0,616 |
7. | 14 | Mark Webber | Jaguar R4 | | 1:17,793 | 0,047 | 0,663 |
8. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17D | | 1:17,862 | 0,069 | 0,732 |
9. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-17D | | 1:18,060 | 0,198 | 0,930 |
10. | 8 | Fernando Alonso | Renault R23 | | 1:18,100 | 0,040 | 0,970 |
11. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW25 | | 1:18,409 | 0,309 | 1,279 |
12. | 16 | Jacques Villeneuve | BAR 005 | | 1:18,461 | 0,052 | 1,331 |
13. | 15 | Antonio Pizzonia | Jaguar R4 | | 1:18,528 | 0,067 | 1,398 |
14. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW25 | | 1:18,607 | 0,079 | 1,477 |
15. | 11 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ13 | | 1:18,879 | 0,272 | 1,749 |
16. | 10 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber C22 | | 1:18,909 | 0,030 | 1,779 |
17. | 9 | Nick Heidfeld | Sauber C22 | | 1:19,050 | 0,141 | 1,920 |
18. | 12 | Ralph Firman | Jordan EJ13 | | 1:19,195 | 0,145 | 2,065 |
19. | 19 | Jos Verstappen | Minardi PS03 | | 1:20,822 | 1,627 | 3,692 |
20. | 18 | Justin Wilson | Minardi PS03 | | 1:21,100 | 0,278 | 3,970 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:22,529 |
|
Podczas popołudniowych treningów Michael Schumacher mógł być dopiero piętnasty, jednak kiedy przyszedł czas na pierwszą sesję kwalifikacyjną do Grand Prix Hiszpanii, zrobił dokładnie to, czego oczekiwali od niego fani włoskiej stajni – uzyskał najlepszy czas. Jeśli przyjmiemy, że nowy bolid Ferrari F2003-GA jest wyraźnie szybszy od poprzedniego modelu, to tylko dzięki użyciu go podczas dzisiejszych kwalifikacji pięciokrotny mistrz świata mógł zapewnić sobie najlepszy moment do wyjazdu na tor podczas sobotniej i zarazem decydującej sesji kwalifikacyjnej. Powodem tego jest fakt, iż kierowca, który uplasował się na drugiej pozycji – Jarno Trulli, był wolniejszy od Niemca zaledwie o 0.019 sekundy. Po wyjątkowo słabym występie w wyścigu na torze Imola Włoch tym razem spisał się wyśmienicie i prawdę mówiąc swoją postawą przyćmił drugiego kierowcę Renault, uważanego przez wielu ludzi za następcę Michaela Schumachera – Fernando Alonso, który przed własną publicznością uzyskał dopiero dziesiąty czas, mając do starszego z braci Schumacherów już blisko sekundę straty. Na trzeciej pozycji sklasyfikowany został drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello, a tymczasem na kolejnej pozycji znalazł się kierowca, który swoją postawą sprawił wielką niespodziankę podczas dzisiejszych kwalifikacji. Jest nim reprezentant Toyoty – Cristiano da Matta, który pierwszy raz w swoim debiutanckim sezonie uzyskał tak dobry rezultat podczas sesji kwalifikacyjnej. Z pewnością jest to związane z tym, iż Brazylijczyk tor Catalunya zna doskonale z testów i o wiele łatwiej było mu tutaj wykrzesać ze swojego bolidu niemal maksimum możliwości. Tym niemniej jest to wyczyn godny podziwu, zwłaszcza, że dzisiaj wszyscy kierowcy okrążenia pomiarowe zaliczali z minimalną ilością paliwa w zbiornikach. Na potwierdzenie bardzo dobrych osiągów bolidu TF103 drugi kierowca z japońskiej stajni – Olivier Panis uzyskał szósty czas. Kierowców Toyoty rozdzielił Jenson Button, zdecydowanie pokonując bardziej doświadczonego partnera z zespołu B.A.R – Jacquesa Villeneuve'a, który ze stratą ponad 1.3 sekundy do najszybszego kierowcy uplasował się dopiero na 13 pozycji.
Reprezentanci zespołu McLaren – Kimi Raikkonen oraz David Coulthard, którzy w związku z zajmowanymi w klasyfikacji generalnej czołowymi lokatami do dzisiejszych kwalifikacji przystąpili jako pierwsi kierowcy, sklasyfikowani zostali na ósmej i dziewiątej pozycji. Jeszcze słabiej od kierowców z zespołu McLaren wypadli Ralf Schumacher i Juan Pablo Montoya. Młodszy z braci Schumacherów pomimo zdominowania popołudniowych treningów podczas kwalifikacji uzyskał dopiero jedenasty czas, tracąc do starszego brata już ponad sekundę, natomiast drugi kierowca z zespołu Williams – Montoya wylądował na 14 pozycji. Tymczasem fatalnie wręcz wypadli kierowcy z zespołu Sauber – Heinz-Harald Frentzen oraz Nick Heidfeld, plasując się kolejno na 16 i 17 pozycji. Nie była to jednak decydująca bezpośrednio o pozycjach startowych sesja kwalifikacyjna, dlatego jutro wszyscy pechowcy będą mieli szansę na uzyskanie lepszych rezultatów.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|