|
|
|
|
|
|
Grosser A1 Preis von Österreich 2003 | 18 maja |
|
|
|
Red Bull Ring | |
|
Długość toru: 4,326 km Liczba okrążeń: 69 Pełny dystans: 298,494 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:08,082 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:09,298 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 210,228 km/h - Jacques Villeneuve (Williams), 1997 |
| |
Sesja testowa [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Giancarlo Fisichella | Jordan Ford | | 1:09,781 | | 37 |
2. | Antonio Pizzonia | Jaguar Cosworth | | 1:09,907 | +0,126 | 50 |
3. | Mark Webber | Jaguar Cosworth | | 1:10,036 | +0,255 | 39 |
4. | Jarno Trulli | Renault | | 1:10,338 | +0,557 | 49 |
5. | Fernando Alonso | Renault | | 1:10,380 | +0,599 | 64 |
6. | Allan McNish | Renault | | 1:10,395 | +0,614 | 59 |
7. | Ralph Firman | Jordan Ford | | 1:10,763 | +0,982 | 35 |
8. | Justin Wilson | Minardi Cosworth | | 1:11,280 | +1,499 | 31 |
9. | Jos Verstappen | Minardi Cosworth | | 1:11,717 | +1,936 | 36 |
| |
|
|
Piątkowe testy rozpoczynające przygotowania do ostatniego w najbliższej przyszłości wyścigu o Grand Prix Austrii z najlepszym czasem przejazdu jednego okrążenia ukończył Giancarlo Fisichella. W zeszłym roku pomimo groźnego wypadku Takumy Sato tor A1-Ring okazał się szczęśliwy dla zespołu Jordan, gdyż to właśnie na nim irlandzka stajnia dzięki bardzo dobrej postawie Fisichelli zdobyła pierwsze punkty w sezonie 2002, zapoczątkowując przy okazji okres trzech udanych wyścigów z rzędu. W tej sytuacji nie powinno nikogo dziwić, iż w tym roku zespół Jordan ponownie będzie liczył na uzyskanie dobrego rezultatu. Na drugiej i trzeciej pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu Jaguar – Antonio Pizzonia i Mark Webber. Wydaje się, iż sytuacja w zespole Jaguar ostatnio ustabilizowała się nieco i Pizzonia nie powinien się już obawiać o swoje miejsce przynajmniej do końca tego sezonu. Być może sprawi to, że Brazylijczyk będzie się mógł bardziej skupić na prowadzeniu bolidu i wreszcie pokaże, na co naprawdę go stać. Słabo wypadli tymczasem reprezentanci Renault – Jarno Trulli, Fernando Alonso i kierowca testowy Allan McNish, którzy sklasyfikowani zostali na pozycjach od czwartej do szóstej. Tor Catalunya wydawał się wręcz stworzony dla bolidów R23, co umożliwiło Alonso ukończenie ostatniego wyścigu na drugiej pozycji, jednak tym razem przed Hiszpanem, jak i całym zespołem Renault będzie stało nieco trudniejsze zadanie. Świadczyć o tym może chociażby fakt, iż w zeszłym roku Jenson Button był dopiero siódmy w Austrii, a Trulli nie dojechał w ogóle do mety. Na trzech ostatnich pozycjach podobnie jak przed dwoma tygodniami piątkowe testy ukończyli Ralph Firman (Jordan) i kierowcy z zespołu Minardi – Justin Wilson oraz Jos Verstappen. Ostatnio pojawiły się plotki, jakoby w najbliższym czasie zmianie miał ulec wygląd bolidów włoskiej stajni, co ma być związane ze zwiększeniem wpływów ze strony dwóch holenderskich sponsorów – Trust i Muermans.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|