|
|
|
|
|
|
Grosser A1 Preis von Österreich 2003 | 18 maja |
|
|
|
Red Bull Ring | |
|
Długość toru: 4,326 km Liczba okrążeń: 69 Pełny dystans: 298,494 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:08,082 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:09,298 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 210,228 km/h - Jacques Villeneuve (Williams), 1997 |
| |
I sesja kwalifikacyjna [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2003-GA | | 1:07,908 | - | - |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2003-GA | | 1:08,187 | 0,279 | 0,279 |
3. | 14 | Mark Webber | Jaguar R4 | | 1:08,512 | 0,325 | 0,604 |
4. | 16 | Jacques Villeneuve | BAR 005 | | 1:08,680 | 0,168 | 0,772 |
5. | 17 | Jenson Button | BAR 005 | | 1:08,831 | 0,151 | 0,923 |
6. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW25 | | 1:08,839 | 0,008 | 0,931 |
7. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-17D | | 1:08,947 | 0,108 | 1,039 |
8. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17D | | 1:08,978 | 0,031 | 1,070 |
9. | 15 | Antonio Pizzonia | Jaguar R4 | | 1:09,024 | 0,046 | 1,116 |
10. | 11 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ13 | | 1:09,281 | 0,257 | 1,373 |
11. | 7 | Jarno Trulli | Renault R23 | | 1:09,450 | 0,169 | 1,542 |
12. | 9 | Nick Heidfeld | Sauber C22 | | 1:09,479 | 0,029 | 1,571 |
13. | 8 | Fernando Alonso | Renault R23 | | 1:09,680 | 0,201 | 1,772 |
14. | 20 | Olivier Panis | Toyota TF103 | | 1:09,764 | 0,084 | 1,856 |
15. | 10 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber C22 | | 1:10,055 | 0,291 | 2,147 |
16. | 21 | Cristiano da Matta | Toyota TF103 | | 1:10,370 | 0,315 | 2,462 |
17. | 19 | Jos Verstappen | Minardi PS03 | | 1:10,894 | 0,524 | 2,986 |
18. | 18 | Justin Wilson | Minardi PS03 | | 1:11,056 | 0,162 | 3,148 |
19. | 12 | Ralph Firman | Jordan EJ13 | | 1:11,171 | 0,115 | 3,263 |
20. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW25 | | - | - | - |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:12,662 |
|
Tak jak można się tego było spodziewać, dominującą rolę podczas dzisiejszych kwalifikacji, decydujących o kolejności wyjeżdżania na tor kierowców do finałowej sesji kwalifikacyjnej, odegrali reprezentanci Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello. Tym razem bolid F2003-GA był już wyraźnie szybszy od konkurencji, gdyż sklasyfikowany na trzeciej pozycji kierowca z zespołu Jaguar – Mark Webber miał już ponad 0.6 sekundy straty do pięciokrotnego mistrza świata. Australijczyk swoją postawą podczas dzisiejszych kwalifikacji potwierdził tylko, iż nie na darmo zespół Jaguar pokłada w nim zaufanie, godząc się na przedłużenie obecnego kontraktu do końca sezonu 2005. Co więcej, tym razem także i drugi kierowca z brytyjskiej stajni – Antonio Pizzonia po zaprezentowaniu bardzo dobrej formy podczas popołudniowych treningów zdołał załapać się do pierwszej dziesiątki i chociaż był wolniejszy od swojego partnera o ponad pół sekundy, to jednak jest to i tak spory postęp. Jeszcze lepiej podczas dzisiejszych kwalifikacji wypadli kierowcy z zespołu B.A.R – Jacques Villeneuve i Jenson Button, gdyż kwalifikując się prowizorycznie na czwartej i piątej pozycji są na najlepszej drodze do wywalczenia jutro bardzo dobrych pozycji startowych, o ile pozwoli im na to obrana strategia. Szósty czas uzyskał Juan Pablo Montoya, który jako ostatni kierowca miał mniej niż sekundę straty do Michaela Schumachera. Tymczasem młodszy z braci Schumacherów – Ralf, będący jednocześnie partnerem Kolumbijczyka w zespole Williams, wypadł z toru już na drugim zakręcie i nie ukończył swojego okrążenia, przez co do jutrzejszej sesji kwalifikacyjnej przystąpi jako pierwszy zawodnik. Kierowcy z zespołu McLaren – David Coulthard i Kimi Raikkonen uplasowali się kolejno na siódmej i ósmej pozycji, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął Giancarlo Fisichella, który po ukończeniu porannych testów na pierwszej, a popołudniowych treningów na 15 pozycji ostatecznie dzień zakończył w miarę pozytywnym akcentem. Szansę na uzyskanie bardzo dobrego czasu miał również drugi kierowca z zespołu Jordan – Ralph Firman. Niestety Brytyjczyk na ostatnim zakręcie popełnił błąd, w wyniku którego uderzył w barierę z opon, jednak co ciekawe po obiciu się od niej zdołał przejechać tyłem przez miejsce, w którym liczony jest czas przejazdu całego okrążenia. Firman był co prawda wolniejszy o 0.1 sekundy od czasu uzyskanego przez kierowcę z zespołu Minardi – Justina Wilsona, ale dzięki zaliczeniu okrążenia pomiarowego do decydującej sesji kwalifikacyjnej przystąpi zaraz po Ralfie Schumacherze.
Pomimo obiecującej postawy podczas popołudniowych treningów kierowcy Renault – Jarno Trulli i Fernando Alonso zgodnie z przewidywaniami niezbyt dobrze radzili sobie na torze A1-Ring podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej. Efektem tego są pozycje poza pierwszą dziesiątką, ale decydująca sesja kwalifikacyjna odbędzie się dopiero jutro, tak więc z ostatecznym werdyktem należy się jeszcze wstrzymać. Nienajlepiej wypadli dzisiaj także kierowcy z zespołów Sauber i Toyota, kwalifikując się tuż przed kierowcami z zespołu Minardi. Dzisiejsza sesja kwalifikacyjna odbyła się przy słonecznej pogodzie i była dwukrotnie przerywana po wypadkach Ralfa Schumachera i Ralpha Firmana.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|