F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 20031 czerwca
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Szczegółowy opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Ralf Schumacher wystartował bardzo dobrze i bez problemu utrzymał się na prowadzeniu. Jeszcze lepszym startem popisał się drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya, wyprzedzając od razu podobnie jak przed dwoma tygodniami na austriackim torze A1-Ring Kimiego Raikkonena (McLaren), który w ten sposób spadł na trzecią pozycję. Podczas pokonywania pierwszego zakrętu – Sainte Devote Fina chciał również wyprzedzić startujący z czwartej pozycji Jarno Trulli i chociaż znajdował się po wewnętrznej stronie tego wirażu, to jednak nie zdołał wykorzystać nadarzającej się okazji do zyskania jednego miejsca. Z kolei drugi kierowca Renault – Fernando Alonso, który po wręcz fenomenalnym starcie od razu wyprzedził Rubensa Barrichello (Ferrari) oraz Davida Coultharda (McLaren) i awansował na szóstą pozycję, tuż przed pierwszym zakrętem miał również okazję do wyprzedzenia drugiego kierowcy Ferrari – Michaela Schumachera, ale rozsądek nakazał mu nie podejmować zbyt wielkiego ryzyka w początkowej fazie wyścigu. Podobny przebieg miał pojedynek o dziewiątą pozycję pomiędzy Markiem Webberem (Jaguar) i Cristiano da Mattą (Toyota), który także nie przyniósł zmiany w kolejności tych kierowców.

Na 11 pozycję awansował Giancarlo Fisichella (Jordan), który tuż po starcie wyprzedził jedynego reprezentanta zespołu B.A.R w tegorocznej edycji Grand Prix Monako – Jacquesa Villeneuve'a (Jenson Button ze względu na wypadek podczas sobotnich treningów nie przystąpił do wyścigu). Ponadto Kanadyjczyka po zewnętrznej stronie pierwszego zakrętu wyprzedził dodatkowo Nick Heidfeld (Sauber) i w ten sposób mistrz świata z 1997 roku stracił aż dwa miejsca. Heidfeld chwilę wcześniej wyprzedził także Antonio Pizzonię (Jaguar), który podczas pokonywania pierwszego zakrętu musiał dodatkowo odeprzeć atak Ralpha Firmana (Jordan), co uczynił bez większych problemów. Tymczasem ze względu na kłopoty z ruszeniem z miejsca startujący z 15 pozycji drugi kierowca z zespołu Sauber – Heinz-Harald Frentzen na chwilę spadł na ostatnią pozycję, ale dosyć szybko uporał się z wyprzedzeniem Oliviera Panisa (Toyota) i kierowców z zespołu Minardi – Josa Verstappen oraz Justina Wilsona, a tuż przed najwolniejszym zakrętem – Grand Hotel Hairpin zdołał także wyminąć Firmana, powracając w ten sposób na 15 pozycję. Cały wysiłek Niemca spełznął jednak na niczym, gdyż chciał ze zbyt dużą prędkością pokonać szykanę Piscine i w efekcie uderzył w barierę ochronną, powodując znaczne uszkodzenie swojego bolidu. Dla Frentzena był to oczywiście koniec udziału w tym wyścigu, natomiast w związku z koniecznością uprzątnięcia bolidu i jego odłamków na tor został wypuszczony samochód bezpieczeństwa. W międzyczasie Panis został wyprzedzony przez kierowców z zespołu Minardi i znalazł się na ostatniej pozycji.

Wznowienie wyścigu nastąpiło pod koniec czwartego okrążenia i nie przyniosło ani jednej zmiany w kolejności kierowców. Po 10 okrążeniach Montoya miał dwie sekundy straty do prowadzącego partnera z zespołu Williams – Ralfa Schumachera. Jadący na trzeciej pozycji Raikkonen miał ponad sekundę straty do Montoi, natomiast od kolejnych dwóch kierowców – Trullego i Michaela Schumachera dzieliły go już cztery sekundy. Na 11 okrążeniu awaria elektryki w bolidzie jadącego na 14 pozycji Pizzonii spowodowała utratę mocy silnika i Brazylijczyk musiał wycofać się z wyścigu. Kłopoty miał także drugi kierowca z zespołu Jaguar – Webber, gdyż tracił powietrze wymagane do pracy silnika. Z tego powodu na 14 okrążeniu Australijczyk musiał zaliczyć przedwczesny postój w boksach, podczas którego oprócz wymiany tylnych opon i dolania paliwa mechanicy uzupełnili również zapas powietrza. Niestety powietrze nadal uchodziło i po przejechaniu kolejnych dwóch okrążeń Webber wycofał się w końcu z wyścigu. Po odpadnięciu z rywalizacji kierowców z zespołu Jaguar na pozycje od 9 do 17 awansowali da Matta, Fisichella, Heidfeld, Villeneuve, Firman, Verstappen, Wilson i Panis. Po 20 okrążeniach Ralf Schumacher miał już tylko pół sekundy przewagi nad Montoyą, do czego z pewnością przyczyniło się zbyt szybkie zużycie tylnych opon. Raikkonen także zbliżył się do młodszego z braci Schumacherów, natomiast jadący na czwartej pozycji Trulli, za którym nadal podążał Michael Schumacher, miał ponad 10 sekund straty.

Pod koniec 21 okrążenia Ralf Schumacher zapoczątkował pierwszą rundę postojów. Po powrocie na tor Niemiec znalazł się na ósmej pozycji. Na kolejnym okrążeniu boksy odwiedzali da Matta i Heidfeld, a pod koniec 23 okrążenia tankowanie paliwa i zmianę opon zaliczył drugi kierowca z zespołu Williams – Montoya. Kolumbijczyk dzięki późniejszemu o dwa okrążenia postojowi, które w dodatku pokonał w bardzo szybkim tempie, na tor zdołał powrócić przed młodszym z braci Schumacherów na siódmej pozycji. Na przestrzeni czterech kolejnych okrążeń pierwsze postoje zaliczyli Firman, Raikkonen, Fisichella, Trulli i Coulthard. Na prowadzeniu znalazł się tymczasowo Michael Schumacher, a tuż za nim podążali Alonso i Barrichello. Montoya awansował na czwartą pozycję, a tuż za nim znalazł się Raikkonen, który po swoim postoju na tor także zdołał powrócić przed Ralfem Schumacherem. Pierwszą ósemkę zamykali Trulli i Coulthard.

Ostatni kierowcy, którzy boksy zamierzali odwiedzać dwukrotnie podczas tego wyścigu – Michael Schumacher, Alonso, Barrichello i Villeneuve, pierwsze postoje odbyli do końca 31 okrążenia. Montoya objął w tym momencie prowadzenie, mając ponad trzy sekundy przewagi nad Raikkonenem. Tymczasem Michael Schumacher był trzecim z kolei kierowcą, który podczas pierwszej rundy postojów przeskoczył partnera Montoi, a także Trullego i dzięki temu awansował na trzecią pozycję, mając blisko 10 sekund straty do lidera. Ponadto Coulthard przeskoczył Alonso i w ten sposób powrócił na szóstą pozycję, natomiast Villeneuve zyskał aż trzy miejsca, gdyż dzięki późnemu postojowi na tor powrócił przed da Mattą, Fisichellą i Heidfeldem na dziewiątej pozycji. W międzyczasie z wyścigu odpadli kierowcy z zespołu Minardi, ze względu na problemy ze zbyt szybkim parowaniem paliwa, co doprowadziło do zgaśnięcia silników. Dzięki temu na 13 i 14 pozycję awansowali Firman i Panis, który jako jedyny zdecydował się tylko na jeden postój w tym wyścigu. Po jego odbyciu na 34 okrążeniu Francuz nadal zajmował ostatnią pozycję.

Drugą rundę postojów na 44 okrążeniu rozpoczął Heidfeld. Na 48 i 49 okrążeniu drugie postoje zaliczyli kierowcy z zespołu Williams – Ralf Schumacher i Montoya. Młodszy z braci Schumacherów po powrocie na tor spadł tymczasowo na ósmą pozycję, natomiast dotychczasowy lider – Montoya w trakcie swojego postoju został wyprzedzony przez Raikkonena oraz Michaela Schumachera i znalazł się na trzeciej pozycji. Na kolejnym okrążeniu drugie tankowanie paliwa i zmianę opon zaliczył da Matta, a dopiero na 53 okrążeniu w boksach pojawił się kolejny kierowca z czołówki, a był nim Raikkonen. Prowadzenie objął w tym momencie Michael Schumacher, a Fin na tor powrócił ponownie za Montoyą na trzeciej pozycji. W międzyczasie Ralf Schumacher popełnił błąd podczas pokonywania przedostatniego zakrętu, po którym musiał skorzystać z wstecznego biegu. Cała operacja zajęła około 10 sekund i Niemiec bez utraty ani jednego miejsca kontynuował dalej jazdę.

Od 55 do 61 okrążenia drugie i zarazem ostatnie postoje odbyli pozostali kierowcy: Villeneuve, Trulli, Coulthard, Firman, Fisichella, Michael Schumacher, Barrichello i jako ostatni Alonso. Po zakończeniu drugiej rundy postojów na prowadzenie powrócił Montoya, a za nim nadal podążali Raikkonen (ponad sekunda straty) i Michael Schumacher (ponad 11 sekund straty). Ralf Schumacher kontynuował jazdę na czwartej pozycji, ale do partnera z zespołu Williams miał już blisko 30 sekund straty. Tymczasem na piątą pozycję awansował Alonso, który najpóźniej ze wszystkich kierowców zaliczył drugi postój w boksach i dzięki temu przeskoczył zarówno partnera z zespołu Renault – Trullego, jak i Coultharda. Kolejność pozostałych w wyścigu kierowców, począwszy od jadącego na ósmej pozycji Barrichello była dokładnie taka sama, jak przed rozpoczęciem drugiej rundy postojów. Na 65 okrążeniu awaria silnika wyeliminowała z wyścigu jadącego na dziewiątej pozycji Villeneuve'a i było to ostatnie zdarzenie, godne odnotowania w wyścigu o Grand Prix Monako 2003.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca