F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 20031 czerwca
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  I sesja kwalifikacyjna  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 1Michael SchumacherFerrari F2003-GA1:16,305--
2. 2Rubens BarrichelloFerrari F2003-GA1:16,6360,3310,331
3. 17Jenson ButtonBAR 0051:16,8950,2590,590
4. 7Jarno TrulliRenault R231:16,9050,0100,600
5. 5David CoulthardMcLaren MP4-17D1:17,0590,1540,754
6. 4Ralf SchumacherWilliams FW251:17,0630,0040,758
7. 11Giancarlo FisichellaJordan EJ131:17,0800,0170,775
8. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW251:17,1080,0280,803
9. 14Mark WebberJaguar R41:17,6370,5291,332
10. 9Nick HeidfeldSauber C221:17,9120,2751,607
11. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-17D1:17,9260,0141,621
12. 16Jacques VilleneuveBAR 0051:18,1090,1831,804
13. 12Ralph FirmanJordan EJ131:18,2860,1771,981
14. 8Fernando AlonsoRenault R231:18,3700,0842,065
15. 15Antonio PizzoniaJaguar R41:18,9670,5972,662
16. 19Jos VerstappenMinardi PS031:19,4210,4543,116
17. 18Justin WilsonMinardi PS031:19,6800,2593,375
18. 20Olivier PanisToyota TF1031:19,9030,2233,598
19. 21Cristiano da MattaToyota TF1031:20,3740,4714,069
20. 10Heinz-Harald FrentzenSauber C22---
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:21,646

Pierwszą sesję kwalifikacyjną do Grand Prix Monako zdominowali kierowcy Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello. Przebieg dzisiejszej sesji został jednak w połowie zakłócony przez awarią silnika w bolidzie Heinza-Haralda Frentzena, który jako jedenasty kierowca wyjechał na tor. Przerwa spowodowana koniecznością uprzątnięcia z toru bolidu Sauber i pozostawionego przez niego oleju trwała aż 25 minut, a w tym czasie warunki panujące na torze uległy znacznej zmianie. W związku z tym kierowcy, którzy dopiero po przerwie przystąpili do ukończenia swoich okrążeń pomiarowych, uzyskiwali znacznie gorsze czasy. Wśród nich był najszybszy kierowca z porannych treningów – Mark Webber, który pomimo najszczerszych chęci nie zdołał chociażby w przybliżeniu uzyskać podobnego rezultatu. Kierowca z zespołu Jaguar musiał zadowolić się dziewiątą pozycją, a tymczasem Jenson Button, który na treningach był drugi, a podczas kwalifikacji okrążenie pomiarowe ukończył przed problemami Frentzena, uzyskał trzeci czas. Dzięki temu Brytyjczyk do sobotniej i zarazem decydującej sesji kwalifikacyjnej przystąpi jako trzeci kierowca od końca, zyskując w ten sposób szansę na wywalczenie bardzo dobrej pozycji startowej, o ile oczywiście nie powtórzy się dzisiejsza historia z Frentzenem, który ze względu na nieukończenie okrążenia pomiarowego do sobotnich kwalifikacji przystąpi jako pierwszy. Z kolei partner Buttona z zespołu B.A.R – Jacques Villeneuve ze względu na niższą w stosunku do Frentzena pozycję zajmowaną w klasyfikacji generalnej kierowców po sześciu wyścigach na tor wyjechał po przerwie, jednak mimo to sklasyfikowany został dokładnie na takiej samej pozycji jak podczas przedpołudniowych treningów – 12.

Na czwartej i piątej pozycji uplasowali się Jarno Trulli (Renault) i David Coulthard (McLaren), prezentując podczas kwalifikacji zbliżoną do treningów formę, czego z pewnością nie da się powiedzieć o ich zespołowych partnerach. Niestety nie mogą oni za swoją postawę winić Frentzena, gdyż swoje okrążenia pomiarowe zaliczyli jeszcze przed przerwą. Lider klasyfikacji generalnej kierowców – Kimi Raikkonen ostatecznie wylądował na 11 pozycji, tracąc do swojego najgroźniejszego rywala – Michaela Schumachera ponad półtorej sekundy, natomiast Fernando Alonso miał już ponad dwie sekundy straty do kierowcy Ferrari i do sobotniej sesji kwalifikacyjnej przystąpi jako siódmy kierowca. Z kolei Ralf Schumacher był jednym z nielicznych kierowców, który w stosunku do porannych treningów uczynił zdecydowany postęp i na kwalifikacjach przeskoczył nawet partnera z zespołu Williams – Juana Pablo Montoyę. Pomiędzy kierowcami z tej stajni na siódmej pozycji znalazł się tymczasem Giancarlo Fisichella, który można powiedzieć jest wręcz ekspertem na ciasnym torze w Monte Carlo, gdyż na siedem startów pięciokrotnie zdobywał tu punkty. Pierwszą dziesiątkę zamknął drugi kierowca z zespołu Sauber – Nick Heidfeld.

Największymi przegranymi dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej byli z pewnością kierowcy Toyoty – Olivier Panis i Cristiano da Matta. Gdyby nie fakt, że lepiej od nich wypadli nawet kierowcy z zespołu Minardi – Jos Verstappen i Justin Wilson, można by oczywiście częściowo za ten stan winić 25-minutową przerwę spowodowaną przez awarię silnika w bolidzie Frentzena, jednak reprezentanci włoskiej stajni swoje okrążenia pomiarowe zaliczyli w takich samych warunkach, a mimo to udało im się uzyskać lepsze czasy. Wygląda na to, iż pojutrze kierowcy Toyoty będą musieli bronić honoru swojej stajni przed posiadającym zdecydowanie najmniejszy budżet zespołem Minardi podczas decydującej sesji kwalifikacyjnej.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca