|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2003 | 1 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
I sesja kwalifikacyjna [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2003-GA | | 1:16,305 | - | - |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2003-GA | | 1:16,636 | 0,331 | 0,331 |
3. | 17 | Jenson Button | BAR 005 | | 1:16,895 | 0,259 | 0,590 |
4. | 7 | Jarno Trulli | Renault R23 | | 1:16,905 | 0,010 | 0,600 |
5. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-17D | | 1:17,059 | 0,154 | 0,754 |
6. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW25 | | 1:17,063 | 0,004 | 0,758 |
7. | 11 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ13 | | 1:17,080 | 0,017 | 0,775 |
8. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW25 | | 1:17,108 | 0,028 | 0,803 |
9. | 14 | Mark Webber | Jaguar R4 | | 1:17,637 | 0,529 | 1,332 |
10. | 9 | Nick Heidfeld | Sauber C22 | | 1:17,912 | 0,275 | 1,607 |
11. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17D | | 1:17,926 | 0,014 | 1,621 |
12. | 16 | Jacques Villeneuve | BAR 005 | | 1:18,109 | 0,183 | 1,804 |
13. | 12 | Ralph Firman | Jordan EJ13 | | 1:18,286 | 0,177 | 1,981 |
14. | 8 | Fernando Alonso | Renault R23 | | 1:18,370 | 0,084 | 2,065 |
15. | 15 | Antonio Pizzonia | Jaguar R4 | | 1:18,967 | 0,597 | 2,662 |
16. | 19 | Jos Verstappen | Minardi PS03 | | 1:19,421 | 0,454 | 3,116 |
17. | 18 | Justin Wilson | Minardi PS03 | | 1:19,680 | 0,259 | 3,375 |
18. | 20 | Olivier Panis | Toyota TF103 | | 1:19,903 | 0,223 | 3,598 |
19. | 21 | Cristiano da Matta | Toyota TF103 | | 1:20,374 | 0,471 | 4,069 |
20. | 10 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber C22 | | - | - | - |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:21,646 |
|
Pierwszą sesję kwalifikacyjną do Grand Prix Monako zdominowali kierowcy Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello. Przebieg dzisiejszej sesji został jednak w połowie zakłócony przez awarią silnika w bolidzie Heinza-Haralda Frentzena, który jako jedenasty kierowca wyjechał na tor. Przerwa spowodowana koniecznością uprzątnięcia z toru bolidu Sauber i pozostawionego przez niego oleju trwała aż 25 minut, a w tym czasie warunki panujące na torze uległy znacznej zmianie. W związku z tym kierowcy, którzy dopiero po przerwie przystąpili do ukończenia swoich okrążeń pomiarowych, uzyskiwali znacznie gorsze czasy. Wśród nich był najszybszy kierowca z porannych treningów – Mark Webber, który pomimo najszczerszych chęci nie zdołał chociażby w przybliżeniu uzyskać podobnego rezultatu. Kierowca z zespołu Jaguar musiał zadowolić się dziewiątą pozycją, a tymczasem Jenson Button, który na treningach był drugi, a podczas kwalifikacji okrążenie pomiarowe ukończył przed problemami Frentzena, uzyskał trzeci czas. Dzięki temu Brytyjczyk do sobotniej i zarazem decydującej sesji kwalifikacyjnej przystąpi jako trzeci kierowca od końca, zyskując w ten sposób szansę na wywalczenie bardzo dobrej pozycji startowej, o ile oczywiście nie powtórzy się dzisiejsza historia z Frentzenem, który ze względu na nieukończenie okrążenia pomiarowego do sobotnich kwalifikacji przystąpi jako pierwszy. Z kolei partner Buttona z zespołu B.A.R – Jacques Villeneuve ze względu na niższą w stosunku do Frentzena pozycję zajmowaną w klasyfikacji generalnej kierowców po sześciu wyścigach na tor wyjechał po przerwie, jednak mimo to sklasyfikowany został dokładnie na takiej samej pozycji jak podczas przedpołudniowych treningów – 12.
Na czwartej i piątej pozycji uplasowali się Jarno Trulli (Renault) i David Coulthard (McLaren), prezentując podczas kwalifikacji zbliżoną do treningów formę, czego z pewnością nie da się powiedzieć o ich zespołowych partnerach. Niestety nie mogą oni za swoją postawę winić Frentzena, gdyż swoje okrążenia pomiarowe zaliczyli jeszcze przed przerwą. Lider klasyfikacji generalnej kierowców – Kimi Raikkonen ostatecznie wylądował na 11 pozycji, tracąc do swojego najgroźniejszego rywala – Michaela Schumachera ponad półtorej sekundy, natomiast Fernando Alonso miał już ponad dwie sekundy straty do kierowcy Ferrari i do sobotniej sesji kwalifikacyjnej przystąpi jako siódmy kierowca. Z kolei Ralf Schumacher był jednym z nielicznych kierowców, który w stosunku do porannych treningów uczynił zdecydowany postęp i na kwalifikacjach przeskoczył nawet partnera z zespołu Williams – Juana Pablo Montoyę. Pomiędzy kierowcami z tej stajni na siódmej pozycji znalazł się tymczasem Giancarlo Fisichella, który można powiedzieć jest wręcz ekspertem na ciasnym torze w Monte Carlo, gdyż na siedem startów pięciokrotnie zdobywał tu punkty. Pierwszą dziesiątkę zamknął drugi kierowca z zespołu Sauber – Nick Heidfeld.
Największymi przegranymi dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej byli z pewnością kierowcy Toyoty – Olivier Panis i Cristiano da Matta. Gdyby nie fakt, że lepiej od nich wypadli nawet kierowcy z zespołu Minardi – Jos Verstappen i Justin Wilson, można by oczywiście częściowo za ten stan winić 25-minutową przerwę spowodowaną przez awarię silnika w bolidzie Frentzena, jednak reprezentanci włoskiej stajni swoje okrążenia pomiarowe zaliczyli w takich samych warunkach, a mimo to udało im się uzyskać lepsze czasy. Wygląda na to, iż pojutrze kierowcy Toyoty będą musieli bronić honoru swojej stajni przed posiadającym zdecydowanie najmniejszy budżet zespołem Minardi podczas decydującej sesji kwalifikacyjnej.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|