|
|
|
|
|
|
Grand Prix Air Canada 2003 | 15 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,836 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:15,960 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 195,682 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata | Okr. |
|
1. | 15 | Antonio Pizzonia | Jaguar R4 | | 1:16,621 | - | - | 11 |
2. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW25 | | 1:17,216 | 0,595 | 0,595 | 16 |
3. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2003-GA | | 1:17,228 | 0,012 | 0,607 | 17 |
4. | 14 | Mark Webber | Jaguar R4 | | 1:17,344 | 0,116 | 0,723 | 13 |
5. | 20 | Olivier Panis | Toyota TF103 | | 1:17,464 | 0,120 | 0,843 | 16 |
6. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW25 | | 1:17,894 | 0,430 | 1,273 | 21 |
7. | 12 | Ralph Firman | Jordan EJ13 | | 1:17,973 | 0,079 | 1,352 | 12 |
8. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17D | | 1:18,155 | 0,182 | 1,534 | 16 |
9. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-17D | | 1:18,165 | 0,010 | 1,544 | 16 |
10. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2003-GA | | 1:18,240 | 0,075 | 1,619 | 24 |
11. | 21 | Cristiano da Matta | Toyota TF103 | | 1:18,559 | 0,319 | 1,938 | 23 |
12. | 18 | Justin Wilson | Minardi PS03 | | 1:18,586 | 0,027 | 1,965 | 16 |
13. | 16 | Jacques Villeneuve | BAR 005 | | 1:18,716 | 0,130 | 2,095 | 19 |
14. | 10 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber C22 | | 1:19,765 | 1,049 | 3,144 | 21 |
15. | 9 | Nick Heidfeld | Sauber C22 | | 1:23,061 | 3,296 | 6,440 | 17 |
16. | 19 | Jos Verstappen | Minardi PS03 | | 1:24,571 | 1,510 | 7,950 | 15 |
17. | 11 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ13 | | 1:28,141 | 3,570 | 11,520 | 11 |
18. | 17 | Jenson Button | BAR 005 | | 1:28,872 | 0,731 | 12,251 | 14 |
19. | 8 | Fernando Alonso | Renault R23 | | 1:31,658 | 2,786 | 15,037 | 8 |
20. | 7 | Jarno Trulli | Renault R23 | | 1:32,552 | 0,894 | 15,931 | 8 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:21,984 |
|
Zmienne warunki pogodowe podczas dzisiejszych treningów spowodowały, iż na czele klasyfikacji dosyć niespodziewanie znalazł się kierowca z zespołu Jaguar – Antonio Pizzonia. Brazylijczyk swój najlepszy czas uzyskał w pierwszym kwadransie, kiedy tor był jeszcze zupełnie suchy. Później zaczął padać deszcz i to spowodowało, iż kolejność kierowców, którzy zdążyli do tego momentu zaliczyć swoje okrążenia pomiarowe, do końca godzinnej sesji treningowej nie uległa zmianie. Tym niemniej nie należy lekceważyć zespołu Jaguar, gdyż drugi kierowca z tej stajni – Mark Webber, który został sklasyfikowany na czwartej pozycji, niejednokrotnie już w tym sezonie pokazał na co stać bolid R4. Wystarczy choćby wspomnieć prowizoryczne pole position, wywalczone przez Australijczyka na mokrym torze Interlagos. Pomiędzy kierowcami z zespołu Jaguar na drugiej i trzeciej pozycji znaleźli się odpowiednio zdobywca pole position i zwycięzca zeszłorocznej edycji Grand Prix Kanady – Juan Pablo Montoya (Williams) i Michael Schumacher (Ferrari).
Z kolei tuż za Webberem znalazł się kierowca, którego z torem im. Gillesa Villeneuve'a wiążą niezbyt miłe wspomnienia, związane oczywiście z kraksą. Kierowcą tym jest Olivier Panis, który podczas wyścigu w 1997 roku z dosyć dużą prędkością uderzył prowadzonym przez siebie bolidem zespołu Prost w bandę i doznał złamania obydwu nóg. Wypadek ten odcisnął dosyć wyraźne piętno na Francuzie, który przez długi czas nie mógł powrócić do dawnej formy. Szósty czas uzyskał partner Montoi – Ralf Schumacher, a tymczasem drugim obok Pizzonii debiutantem, który dzięki opadom deszczu został sklasyfikowany wyjątkowo wysoko (siódma pozycja), był kierowca z zespołu Jordan – Ralph Firman. Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się reprezentanci zespołu McLaren – Kimi Raikkonen oraz David Coulthard. Fin podczas wczorajszej konferencji prasowej potwierdził krążące od niedawna pogłoski o kraksie, którą zaliczył podczas testów w zeszłym tygodniu na hiszpańskim torze Catalunya za kierownicą nowego bolidu MP4-18. Wypadek ten wydarzył się na ostatnim zakręcie i spowodował znaczne uszkodzenia pojazdu, ale na szczęście kierowcy nic się nie stało. Wypadek ten nie jest jednak niczym nadzwyczajnym, gdyż tegoroczny bolid Ferrari w fazie testów także zaliczył kilka kraks przy dużej prędkości. Tymczasem planowana na Grand Prix Europy premiera nowego bolidu McLaren zostanie najprawdopodobniej przełożona dwa wyścigi do przodu (Grand Prix Wielkiej Brytanii), czyli na ostateczny termin, wyznaczony jakiś czas temu przez szefa stajni – Rona Dennisa. Pierwszą dziesiątkę zamknął drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello.
Czasy uzyskane podczas dzisiejszych treningów ze względu na zmienne warunki pogodowe trudno traktować jako wiarygodny wyznacznik szybkości poszczególnych kierowców. Tym niemniej jeśli podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej pogoda nadal będzie kapryśna, co jest bardzo prawdopodobne, to prowizoryczna kolejność startowa może być jeszcze bardziej niecodzienna.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|