F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix Air Canada 200315 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,836 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,960 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
195,682 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 15Antonio PizzoniaJaguar R41:16,621--11
2. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW251:17,2160,5950,59516
3. 1Michael SchumacherFerrari F2003-GA1:17,2280,0120,60717
4. 14Mark WebberJaguar R41:17,3440,1160,72313
5. 20Olivier PanisToyota TF1031:17,4640,1200,84316
6. 4Ralf SchumacherWilliams FW251:17,8940,4301,27321
7. 12Ralph FirmanJordan EJ131:17,9730,0791,35212
8. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-17D1:18,1550,1821,53416
9. 5David CoulthardMcLaren MP4-17D1:18,1650,0101,54416
10. 2Rubens BarrichelloFerrari F2003-GA1:18,2400,0751,61924
11. 21Cristiano da MattaToyota TF1031:18,5590,3191,93823
12. 18Justin WilsonMinardi PS031:18,5860,0271,96516
13. 16Jacques VilleneuveBAR 0051:18,7160,1302,09519
14. 10Heinz-Harald FrentzenSauber C221:19,7651,0493,14421
15. 9Nick HeidfeldSauber C221:23,0613,2966,44017
16. 19Jos VerstappenMinardi PS031:24,5711,5107,95015
17. 11Giancarlo FisichellaJordan EJ131:28,1413,57011,52011
18. 17Jenson ButtonBAR 0051:28,8720,73112,25114
19. 8Fernando AlonsoRenault R231:31,6582,78615,0378
20. 7Jarno TrulliRenault R231:32,5520,89415,9318
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:21,984

Zmienne warunki pogodowe podczas dzisiejszych treningów spowodowały, iż na czele klasyfikacji dosyć niespodziewanie znalazł się kierowca z zespołu Jaguar – Antonio Pizzonia. Brazylijczyk swój najlepszy czas uzyskał w pierwszym kwadransie, kiedy tor był jeszcze zupełnie suchy. Później zaczął padać deszcz i to spowodowało, iż kolejność kierowców, którzy zdążyli do tego momentu zaliczyć swoje okrążenia pomiarowe, do końca godzinnej sesji treningowej nie uległa zmianie. Tym niemniej nie należy lekceważyć zespołu Jaguar, gdyż drugi kierowca z tej stajni – Mark Webber, który został sklasyfikowany na czwartej pozycji, niejednokrotnie już w tym sezonie pokazał na co stać bolid R4. Wystarczy choćby wspomnieć prowizoryczne pole position, wywalczone przez Australijczyka na mokrym torze Interlagos. Pomiędzy kierowcami z zespołu Jaguar na drugiej i trzeciej pozycji znaleźli się odpowiednio zdobywca pole position i zwycięzca zeszłorocznej edycji Grand Prix Kanady – Juan Pablo Montoya (Williams) i Michael Schumacher (Ferrari).

Z kolei tuż za Webberem znalazł się kierowca, którego z torem im. Gillesa Villeneuve'a wiążą niezbyt miłe wspomnienia, związane oczywiście z kraksą. Kierowcą tym jest Olivier Panis, który podczas wyścigu w 1997 roku z dosyć dużą prędkością uderzył prowadzonym przez siebie bolidem zespołu Prost w bandę i doznał złamania obydwu nóg. Wypadek ten odcisnął dosyć wyraźne piętno na Francuzie, który przez długi czas nie mógł powrócić do dawnej formy. Szósty czas uzyskał partner Montoi – Ralf Schumacher, a tymczasem drugim obok Pizzonii debiutantem, który dzięki opadom deszczu został sklasyfikowany wyjątkowo wysoko (siódma pozycja), był kierowca z zespołu Jordan – Ralph Firman. Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się reprezentanci zespołu McLaren – Kimi Raikkonen oraz David Coulthard. Fin podczas wczorajszej konferencji prasowej potwierdził krążące od niedawna pogłoski o kraksie, którą zaliczył podczas testów w zeszłym tygodniu na hiszpańskim torze Catalunya za kierownicą nowego bolidu MP4-18. Wypadek ten wydarzył się na ostatnim zakręcie i spowodował znaczne uszkodzenia pojazdu, ale na szczęście kierowcy nic się nie stało. Wypadek ten nie jest jednak niczym nadzwyczajnym, gdyż tegoroczny bolid Ferrari w fazie testów także zaliczył kilka kraks przy dużej prędkości. Tymczasem planowana na Grand Prix Europy premiera nowego bolidu McLaren zostanie najprawdopodobniej przełożona dwa wyścigi do przodu (Grand Prix Wielkiej Brytanii), czyli na ostateczny termin, wyznaczony jakiś czas temu przez szefa stajni – Rona Dennisa. Pierwszą dziesiątkę zamknął drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello.

Czasy uzyskane podczas dzisiejszych treningów ze względu na zmienne warunki pogodowe trudno traktować jako wiarygodny wyznacznik szybkości poszczególnych kierowców. Tym niemniej jeśli podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej pogoda nadal będzie kapryśna, co jest bardzo prawdopodobne, to prowizoryczna kolejność startowa może być jeszcze bardziej niecodzienna.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca