|
|
|
|
|
|
Grand Prix Air Canada 2003 | 15 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,836 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:15,960 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 195,682 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
| |
Podsumowanie sobotnich treningów [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2003-GA | | 1:23,385 | - | - |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2003-GA | | 1:23,677 | 0,292 | 0,292 |
3. | 11 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ13 | | 1:25,240 | 1,563 | 1,855 |
4. | 8 | Fernando Alonso | Renault R23 | | 1:25,382 | 0,142 | 1,997 |
5. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW25 | | 1:25,668 | 0,286 | 2,283 |
6. | 16 | Jacques Villeneuve | BAR 005 | | 1:25,704 | 0,036 | 2,319 |
7. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-17D | | 1:25,839 | 0,135 | 2,454 |
8. | 17 | Jenson Button | BAR 005 | | 1:25,902 | 0,063 | 2,517 |
9. | 7 | Jarno Trulli | Renault R23 | | 1:25,961 | 0,059 | 2,576 |
10. | 14 | Mark Webber | Jaguar R4 | | 1:26,440 | 0,479 | 3,055 |
11. | 9 | Nick Heidfeld | Sauber C22 | | 1:26,537 | 0,097 | 3,152 |
12. | 12 | Ralph Firman | Jordan EJ13 | | 1:26,690 | 0,153 | 3,305 |
13. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17D | | 1:26,771 | 0,081 | 3,386 |
14. | 18 | Justin Wilson | Minardi PS03 | | 1:27,018 | 0,247 | 3,633 |
15. | 15 | Antonio Pizzonia | Jaguar R4 | | 1:27,145 | 0,127 | 3,760 |
16. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW25 | | 1:28,225 | 1,080 | 4,840 |
17. | 19 | Jos Verstappen | Minardi PS03 | | 1:28,246 | 0,021 | 4,861 |
18. | 10 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber C22 | | 1:29,190 | 0,944 | 5,805 |
19. | 21 | Cristiano da Matta | Toyota TF103 | | 1:29,215 | 0,025 | 5,830 |
20. | 20 | Olivier Panis | Toyota TF103 | | 1:30,410 | 1,195 | 7,025 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:29,222 |
|
Kierowcy Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello całkowicie zdominowali treningi poprzedzające finałową sesję kwalifikacyjną do Grand Prix Kanady, plasując się na czele zarówno w pierwszej, jak i drugiej części. Dzisiejszym treningom ponownie towarzyszyły opady deszczu i to spowodowało, że zespoły korzystające z opon Bridgestone dysponowały przewagą, która w przypadku kierowców Ferrari była bardzo widoczna. Najszybszy kierowca na oponach Michelin – Fernando Alonso (Renault) miał już blisko dwie sekundy straty do Michaela Schumachera i sklasyfikowany został na czwartej pozycji. Trzeci czas uzyskał tymczasem Giancarlo Fisichella (Jordan) i chociaż Włoch miał także znaczną stratę do kierowców Ferrari, to jednak bez większych przeszkód pokonał kierowców z pozostałych czołowych zespołów, co z pewnością jest zasługą ogumienia firmy Bridgestone i panujących warunków. Fisichella podczas wczorajszej sesji kwalifikacyjnej trafił na wyjątkowo niekorzystne warunki, jednak dzisiaj przy równych szansach dla wszystkich kierowców pokazał, na co naprawdę go stać. Podobnie Ralf Schumacher, który dzisiaj uplasował się na piątej pozycji, a wczoraj był dopiero siedemnasty. Z kolei drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya dzisiaj wypadł nawet gorzej niż w piątek, gdyż znalazł się na 16 pozycji, mając już blisko pięć sekund straty do starszego z braci Schumacherów. B.A.R to kolejna stajnia korzystająca z opon Bridgestone, która dzisiaj wypadła całkiem nieźle. Największy pechowiec wczorajszej sesji kwalifikacyjnej – Jacques Villeneuve był tym razem szósty, natomiast Jenson Button sklasyfikowany został na ósmej pozycji. Pomiędzy kierowcami z zespołu B.A.R znalazł się David Coulthard. Szkot był jednak jedynym kierowcą z zespołu McLaren, który załapał się do pierwszej dziesiątki, ponieważ Kimi Raikkonen uzyskał dopiero trzynasty czas, mając ponad trzy sekundy straty do Michaela Schumachera. Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze Jarno Trulli (Renault) i Mark Webber (Jaguar).
Największymi pechowcami byli dzisiaj niewątpliwie kierowcy Toyoty, którzy sklasyfikowani zostali na ostatnich pozycjach. Na domiar złego Cristiano da Matta podczas ostatniej z dwóch 45-minutowych sesji rozbił swój bolid, powodując wstrzymanie treningów na pięć minut, ale na szczęście wyszedł z tej kraksy bez szwanku. Oliviera Panisa gnębiły tymczasem problemy techniczne, przez które Francuz ukończył najmniej okrążeń ze wszystkich kierowców – 16. Opady deszczu są również przewidywane na dzisiejszą sesję kwalifikacyjną, choć nie powinny być tak intensywne, jak miało to miejsce wczoraj. Tym niemniej należy spodziewać się kilku niespodzianek.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|