|
|
|
|
|
|
Allianz Grand Prix of Europe 2003 | 29 czerwca |
|
|
|
Nürburgring | |
|
Długość toru: 5,148 km Liczba okrążeń: 60 Pełny dystans: 308,863 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,906 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,226 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 194,742 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002 |
| |
Sesja testowa [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Jarno Trulli | Renault | | 1:32,085 | | 48 |
2. | Fernando Alonso | Renault | | 1:32,311 | +0,226 | 45 |
3. | Antonio Pizzonia | Jaguar Cosworth | | 1:32,965 | +0,880 | 41 |
4. | Ralph Firman | Jordan Ford | | 1:33,019 | +0,934 | 45 |
5. | Mark Webber | Jaguar Cosworth | | 1:33,174 | +1,089 | 38 |
6. | Allan McNish | Renault | | 1:33,935 | +1,850 | 30 |
7. | Giancarlo Fisichella | Jordan Ford | | 1:34,579 | +2,494 | 35 |
8. | Jos Verstappen | Minardi Cosworth | | 1:34,857 | +2,772 | 31 |
9. | Justin Wilson | Minardi Cosworth | | 1:35,455 | +3,370 | 30 |
| |
|
|
Piątkowe testy poprzedzające wyścig o Grand Prix Europy na torze Nurburgring zdominowali kierowcy Renault – Jarno Trulli i Fernando Alonso. Obaj kierowcy przejechali jednocześnie największą liczbę okrążeń i uzyskali zbliżone czasy, a ich najbliższym rywalem był Antonio Pizzonia. Kierowca z zespołu Jaguar miał już jednak blisko sekundę straty do Trullego, podobnie jak i Ralph Firman (Jordan), który uplasował się na czwartej pozycji. Zbliżony czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał również drugi kierowca z zespołu Jaguar – Mark Webber, natomiast kierowca testowy Renault – Allan McNish miał już blisko dwie sekundy straty do najszybszego reprezentanta francuskiej stajni. Partner Firmana – Giancarlo Fisichella uplasował się na siódmej pozycji. Obaj kierowcy z zespołu Jordan w ramach współpracy z Fordem przed testami mieli okazję spróbować swoich sił za kierownicą samochodu rajdowego Ford Focus RS WRC na krótkim odcinku asfaltowym, położonym niedaleko toru Nurburgring. Wskazówek udzielał im zwycięzca Rajdu Akropolu – Estończyk Markko Martin, a także jego pilot – Michael Park. Zarówno Firman, jak i Fisichelli byli pod wrażeń możliwości samochodu rajdowego klasy World Rally Championship (WRC). Fisichella co prawda w 1997 roku uczestniczył w imprezie Mozna Rally, jednak wówczas miał do dyspozycji samochód znacznie gorszej klasy. Tymczasem dla Firmana zupełnie nowym doświadczeniem było korzystanie z usług pilota, który na bieżąco informuje o znajdującej się z przodu drodze. Na ostatnich pozycjach dzisiejsze dwugodzinne testy, odbywające się przy zachmurzonym niebie zakończyli kierowcy z zespołu Minardi – Jos Verstappen i Justin Wilson. Opady deszczu przewidywane są na wieczór i jutro rano.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|