F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Allianz Grand Prix of Europe 200329 czerwca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,906 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,226 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,742 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 20Olivier PanisToyota TF1031:31,197--22
2. 14Mark WebberJaguar R41:31,2240,0270,02719
3. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-17D1:31,2600,0360,06319
4. 7Jarno TrulliRenault R231:31,5130,2530,31622
5. 8Fernando AlonsoRenault R231:31,7500,2370,55318
6. 15Antonio PizzoniaJaguar R41:31,7940,0440,59718
7. 5David CoulthardMcLaren MP4-17D1:31,9180,1240,72122
8. 4Ralf SchumacherWilliams FW251:32,1700,2520,97322
9. 21Cristiano da MattaToyota TF1031:32,4920,3221,29526
10. 1Michael SchumacherFerrari F2003-GA1:32,5600,0681,36323
11. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW251:32,5900,0301,39322
12. 2Rubens BarrichelloFerrari F2003-GA1:32,6070,0171,41017
13. 11Giancarlo FisichellaJordan EJ131:32,6920,0851,49516
14. 10Heinz-Harald FrentzenSauber C221:32,7920,1001,59520
15. 17Jenson ButtonBAR 0051:32,8410,0491,64423
16. 9Nick HeidfeldSauber C221:32,9010,0601,70418
17. 16Jacques VilleneuveBAR 0051:33,6020,7012,40521
18. 12Ralph FirmanJordan EJ131:33,6430,0412,44617
19. 19Jos VerstappenMinardi PS031:34,9471,3043,7509
20. 18Justin WilsonMinardi PS031:35,5250,5784,32814
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:37,581

Podczas piątkowych treningów bezpośrednio poprzedzających pierwszą sesję kwalifikacyjną do Grand Prix Europy najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca Toyoty – Olivier Panis. Francuz był jednak tylko nieznacznie szybszy od dwóch kolejnych kierowców – Marka Webbera (Jaguar) i Kimiego Raikkonena (McLaren). Australijczyk w drugiej połowie zaliczył poślizg, jednak mimo to przejechał dokładnie tyle samo okrążeń co kierowca z zespołu McLaren – 19. Na czwartej i piątej pozycji sklasyfikowani zostali kierowcy Renault – Jarno Trulli i Fernando Alonso, tracąc do Panisa odpowiednio ponad 0.3 oraz 0.5 sekundy. Bardzo dobrą formę zespołu Jaguar potwierdził podczas dzisiejszych treningów partner Webbera – Antonio Pizzonia, uzyskując szósty czas. Poniżej jednej sekundy straty do Panisa zmieścili się jeszcze tylko dwaj kierowcy – David Coulthard (McLaren) i Ralf Schumacher (Williams), a tymczasem drugi kierowca Toyoty – Cristiano da Matta uplasował się na dziewiątej pozycji, zaliczając najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców – 26. Pierwszą dziesiątkę zamknął Michael Schumacher, tracąc grubo ponad sekundę do najszybszego kierowcy Toyoty. Co ciekawe Niemiec był jedynym kierowcą korzystającym z opon Bridgestone, któremu z trudem udało się przedrzeć do pierwszej dziesiątki. Drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello sklasyfikowany został na 12 pozycji, a pomiędzy kierowcami z włoskiej stajni znalazł się drugi reprezentant zespołu Williams – Juan Pablo Montoya, któremu francuski sąd zawiesił w tym tygodniu prawo jazdy aż na cztery miesiące, ponieważ w połowie maja Kolumbijczyk został przyłapany na jeździe z niedozwoloną prędkością. Zwykłe prawo jazdy nie jest oczywiście wymagane do udziału w wyścigach Formuły Jeden, tym niemniej występek kierowcy z zespołu Williams bynajmniej nie zasługuje na pochwałę.

Przebieg dzisiejszych treningów został zakłócony przez drobny incydent z udziałem Nicka Heidfelda (Sauber), który popełnił błąd na ostatniej szykanie toru Nurburgring (NGK-S) podczas pierwszych 30 minut, w wyniku którego z jego bolidu odpadł przedni spojler. Porządkowi przez pięć minut zbierali odłamki pozostawione przez pojazd Niemca, po czym sesja treningowa została wznowiona. Ze względu na wyraźną dominację zespołów korzystających z opon Michelin rezultat dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej może być dosyć niecodzienny.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca