F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Allianz Grand Prix of Europe 200329 czerwca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,906 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,226 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,742 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie sobotnich treningów  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 20Olivier PanisToyota TF1031:31,181--37
2. 4Ralf SchumacherWilliams FW251:31,3050,1240,12429
3. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW251:31,3660,0610,18532
4. 5David CoulthardMcLaren MP4-17D1:31,6080,2420,42730
5. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-17D1:32,0210,4130,84030
6. 2Rubens BarrichelloFerrari F2003-GA1:32,0390,0180,85831
7. 21Cristiano da MattaToyota TF1031:32,0570,0180,87641
8. 7Jarno TrulliRenault R231:32,3560,2991,17535
9. 8Fernando AlonsoRenault R231:32,3910,0351,21035
10. 1Michael SchumacherFerrari F2003-GA1:32,6520,2611,47138
11. 15Antonio PizzoniaJaguar R41:33,0760,4241,89533
12. 11Giancarlo FisichellaJordan EJ131:33,2140,1382,03333
13. 17Jenson ButtonBAR 0051:33,4740,2602,29325
14. 14Mark WebberJaguar R41:33,6350,1612,45433
15. 9Nick HeidfeldSauber C221:33,6980,0632,51736
16. 16Jacques VilleneuveBAR 0051:34,0850,3872,90431
17. 10Heinz-Harald FrentzenSauber C221:34,7750,6903,59433
18. 12Ralph FirmanJordan EJ131:34,8270,0523,64628
19. 18Justin WilsonMinardi PS031:36,0261,1994,84523
20. 19Jos VerstappenMinardi PS031:36,3810,3555,20018
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:37,564

Po zdominowaniu piątkowych treningów kierowca Toyoty – Olivier Panis także i podczas dzisiejszych treningów był najszybszy. Francuz był wczoraj jednym z największych pechowców, gdyż podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej trafił w najbardziej nieodpowiednie warunki pogodowe i pomimo obiecującej postawy na treningach prowizorycznie zakwalifikował się dopiero na 17 pozycji. Dzisiejsza postawa Panisa potwierdza jednak dobrą dyspozycję japońskiej stajni na torze Nurburgring i jeśli pozwolą na to warunki pogodowe, to kierowca ten bez problemu powinien wywalczyć pozycję startową w pierwszej dziesiątce. Tymczasem za głównych faworytów do wywalczenia pole position należy uważać kierowców z zespołu Williams – Ralfa Schumachera i Juana Pablo Montoyę, którzy z niewielką stratą do Panisa uplasowali się na drugiej i trzeciej pozycji, chociaż w przeciwieństwie do Francuza najlepsze czasy uzyskali podczas ostatniej z dwóch 45-minutowych sesji treningowych. Stajnia z Grove ostatnio prezentuje coraz lepszą formę, o czym najlepiej świadczy wywalczenie dwa razy z rzędu najlepszej pozycji startowej przez młodszego z braci Schumacherów. Ponadto tor Nurburgring sprzyja bolidom tej stajni, gdyż w zeszłym roku podczas kwalifikacji były one najszybsze, chociaż może to być również zasługa opon Michelin. Tuż za kierowcami z zespołu Williams znaleźli się reprezentanci zespołu McLaren – David Coulthard i Kimi Raikkonen, przy czym Fin miał już blisko sekundę straty do Panisa. Najszybszym kierowcą Ferrari podczas dzisiejszych treningów był Rubens Barrichello. Brazylijczyk uzyskał szósty czas, a tuż za nim znalazł się jego rodak i zarazem drugi kierowca Toyoty – Cristiano da Matta, który przejechał największą liczbę okrążeń – 41. Kolejni dwaj kierowcy – Jarno Trulli i Fernando Alonso, reprezentujący barwy stajni Renault sklasyfikowani zostali na ósmej i dziewiątej pozycji, mając już ponad sekundę straty do Panisa, natomiast pierwszą dziesiątkę ponownie zamknął Michael Schumacher (Ferrari).

Dzisiejsze treningi tak jak i wczorajsze odbywały się przy suchej nawierzchni toru, aczkolwiek niebo było cały czas zachmurzone. Oznacza to, iż opady deszczu mogą również wpłynąć na przebieg finałowej sesji kwalifikacyjnej. Kłopoty podczas dzisiejszych treningów mieli dwaj kierowcy – Mark Webber (Jaguar) i Justin Wilson (Minardi). Australijczyk po zaliczeniu poślizgu na ostatnim zakręcie ze względu na zaśnięcie silnika musiał pozostawić swój bolid i na piechotę wrócić do boksów, natomiast Wilsona do pozostawienia bolidu na torze zmusiły problemy techniczne. Obaj kierowcy sklasyfikowani zostali odpowiednio na 14 i 19 pozycji. Tymczasem drugi kierowca z zespołu Minardi – Jos Verstappen przejechał najmniej okrążeń ze wszystkich (18) i ze stratą ponad pięciu sekund do Panisa uplasował się na ostatniej pozycji.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca