|
|
|
|
|
|
Allianz Grand Prix of Europe 2003 | 29 czerwca |
|
|
|
Nürburgring | |
|
Długość toru: 5,148 km Liczba okrążeń: 60 Pełny dystans: 308,863 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,906 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,226 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 194,742 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002 |
| |
I sesja kwalifikacyjna [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17D | | 1:29,989 | - | - |
2. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2003-GA | | 1:30,353 | 0,364 | 0,364 |
3. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW25 | | 1:30,378 | 0,025 | 0,389 |
4. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW25 | | 1:30,522 | 0,144 | 0,533 |
5. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2003-GA | | 1:30,842 | 0,320 | 0,853 |
6. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-17D | | 1:30,903 | 0,061 | 0,914 |
7. | 7 | Jarno Trulli | Renault R23 | | 1:31,143 | 0,240 | 1,154 |
8. | 8 | Fernando Alonso | Renault R23 | | 1:31,533 | 0,390 | 1,544 |
9. | 11 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ13 | | 1:32,196 | 0,663 | 2,207 |
10. | 10 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber C22 | | 1:32,201 | 0,005 | 2,212 |
11. | 17 | Jenson Button | BAR 005 | | 1:32,479 | 0,278 | 2,490 |
12. | 14 | Mark Webber | Jaguar R4 | | 1:35,972 | 3,493 | 5,983 |
13. | 9 | Nick Heidfeld | Sauber C22 | | 1:52,300 | 16,328 | 22,311 |
14. | 12 | Ralph Firman | Jordan EJ13 | | 1:53,893 | 1,593 | 23,904 |
15. | 18 | Justin Wilson | Minardi PS03 | | 1:54,546 | 0,653 | 24,557 |
16. | 19 | Jos Verstappen | Minardi PS03 | | 1:55,921 | 1,375 | 25,932 |
17. | 20 | Olivier Panis | Toyota TF103 | | 1:57,327 | 1,406 | 27,338 |
18. | 15 | Antonio Pizzonia | Jaguar R4 | | 1:57,435 | 0,108 | 27,446 |
19. | 21 | Cristiano da Matta | Toyota TF103 | | - | - | - |
20. | 16 | Jacques Villeneuve | BAR 005 | | - | - | - |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:36,288 |
|
Piątkowa sesja kwalifikacyjna, decydująca o kolejności przystępowania kierowców do finałowych kwalifikacji na torze Nurburgring odbywała się przy bardzo zmiennych warunkach pogodowych. Pierwszych jedenastu kierowców swoje okrążenia pomiarowe zdążyło zaliczyć jeszcze na suchej nawierzchni toru i to właśnie oni uplasowali się na czołowych pozycjach. Najlepszy czas wykręcił Kimi Raikkonen, który ze względu na utratę prowadzenia w klasyfikacji generalnej kierowców po ostatnim wyścigu w Kanadzie jako drugi przystąpił do dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej. Fin jako jedyny zdołał pokonać Michaela Schumachera i to aż o ponad 0.3 sekundy, co stawia go w najlepszej sytuacji do wywalczenia pierwszej pozycji startowej, o ile jutrzejsza sesja kwalifikacyjna nie zostanie w połowie zakłócona opadami deszczu. Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya i Ralf Schumacher, przy czym Niemiec miał już ponad pół sekundy straty do Raikkonena. Na kolejnych dwóch pozycjach sklasyfikowani zostali drudzy kierowcy z zespołów Ferrari i McLaren – Rubens Barrichello oraz David Coulthard, natomiast pierwszą ósemkę zamknęli reprezentanci stajni Renault – Jarno Trulli oraz Fernando Alonso, obaj ze stratą ponad sekundy do Raikkonena.
Trzej kolejni kierowcy – Giancarlo Fisichella (Jordan), Heinz-Harald Frentzen (Sauber) i Jenson Button (B.A.R) dosyć wysokie pozycje zawdzięczają już głównie temu, iż swoje okrążenia pomiarowe zdążyli zaliczyć, zanim deszcz rozpadał się na dobre. Cała trójka miała już ponad dwie sekundy straty do Raikkonena i gdyby nie zmiana pogody, to bardzo możliwe, że zostaliby pokonani przez kilku następnych kierowców. Pierwszym pechowcem był Mark Webber, który podczas porannych treningów uzyskał drugi czas, przy czym strata kierowcy z zespołu Jaguar nie była jeszcze bardzo duża i dzięki temu uplasował się on na 12 pozycji. Znacznie mniej szczęścia mieli tymczasem dwaj kolejni kierowcy – Cristiano da Matta (Toyota) i Jacques Villeneuve (B.A.R), gdyż ani jednemu z nich nie udało się w ogóle ukończyć okrążenia pomiarowego. Brazylijczyk po wpadnięciu w poślizg pod koniec okrążenia pomiarowego wrócił do boksów, natomiast Villeneuve wypadł z toru, powodując wstrzymanie kwalifikacji na kilka minut.
W tym momencie opady deszczu były już na tyle obfite, iż konieczne stało się użycie pełnych opon deszczowych. Oznaczało to już ponad 20-sekundową stratę do najszybszego kierowcy. Zdecydowanie najlepiej w trudnych warunkach wypadł Nick Heidfeld (Sauber), uzyskując 13 czas. Drugi kierowca z zespołu Jordan – Ralph Firman uplasował się tuż za Niemcem, a na 15 i 16 pozycji sklasyfikowani zostali kierowcy z zespołu Minardi – Justin Wilson i Jos Verstappen. Pozostali kierowcy – Olivier Panis (Toyota), który był najszybszy na treningach oraz Antonio Pizzonia (Jaguar) ze stratą ponad 27 sekund znaleźli się kolejno na 17 i 18 pozycji. Villeneuve już drugi raz rzędu do decydującej sesji kwalifikacyjnej będzie musiał przystąpić jako pierwszy kierowca i to najprawdopodobniej oznacza, że raczej nie uda mu się wywalczyć zbyt wysokiej pozycji startowej.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|