F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2003
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2003
Klasyfikacje generalne 2003
Statystyki z sezonu 2003

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Allianz Grand Prix of Europe 200329 czerwca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,906 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,226 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,742 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  I sesja kwalifikacyjna  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-17D1:29,989--
2. 1Michael SchumacherFerrari F2003-GA1:30,3530,3640,364
3. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW251:30,3780,0250,389
4. 4Ralf SchumacherWilliams FW251:30,5220,1440,533
5. 2Rubens BarrichelloFerrari F2003-GA1:30,8420,3200,853
6. 5David CoulthardMcLaren MP4-17D1:30,9030,0610,914
7. 7Jarno TrulliRenault R231:31,1430,2401,154
8. 8Fernando AlonsoRenault R231:31,5330,3901,544
9. 11Giancarlo FisichellaJordan EJ131:32,1960,6632,207
10. 10Heinz-Harald FrentzenSauber C221:32,2010,0052,212
11. 17Jenson ButtonBAR 0051:32,4790,2782,490
12. 14Mark WebberJaguar R41:35,9723,4935,983
13. 9Nick HeidfeldSauber C221:52,30016,32822,311
14. 12Ralph FirmanJordan EJ131:53,8931,59323,904
15. 18Justin WilsonMinardi PS031:54,5460,65324,557
16. 19Jos VerstappenMinardi PS031:55,9211,37525,932
17. 20Olivier PanisToyota TF1031:57,3271,40627,338
18. 15Antonio PizzoniaJaguar R41:57,4350,10827,446
19. 21Cristiano da MattaToyota TF103---
20. 16Jacques VilleneuveBAR 005---
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:36,288

Piątkowa sesja kwalifikacyjna, decydująca o kolejności przystępowania kierowców do finałowych kwalifikacji na torze Nurburgring odbywała się przy bardzo zmiennych warunkach pogodowych. Pierwszych jedenastu kierowców swoje okrążenia pomiarowe zdążyło zaliczyć jeszcze na suchej nawierzchni toru i to właśnie oni uplasowali się na czołowych pozycjach. Najlepszy czas wykręcił Kimi Raikkonen, który ze względu na utratę prowadzenia w klasyfikacji generalnej kierowców po ostatnim wyścigu w Kanadzie jako drugi przystąpił do dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej. Fin jako jedyny zdołał pokonać Michaela Schumachera i to aż o ponad 0.3 sekundy, co stawia go w najlepszej sytuacji do wywalczenia pierwszej pozycji startowej, o ile jutrzejsza sesja kwalifikacyjna nie zostanie w połowie zakłócona opadami deszczu. Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya i Ralf Schumacher, przy czym Niemiec miał już ponad pół sekundy straty do Raikkonena. Na kolejnych dwóch pozycjach sklasyfikowani zostali drudzy kierowcy z zespołów Ferrari i McLaren – Rubens Barrichello oraz David Coulthard, natomiast pierwszą ósemkę zamknęli reprezentanci stajni Renault – Jarno Trulli oraz Fernando Alonso, obaj ze stratą ponad sekundy do Raikkonena.

Trzej kolejni kierowcy – Giancarlo Fisichella (Jordan), Heinz-Harald Frentzen (Sauber) i Jenson Button (B.A.R) dosyć wysokie pozycje zawdzięczają już głównie temu, iż swoje okrążenia pomiarowe zdążyli zaliczyć, zanim deszcz rozpadał się na dobre. Cała trójka miała już ponad dwie sekundy straty do Raikkonena i gdyby nie zmiana pogody, to bardzo możliwe, że zostaliby pokonani przez kilku następnych kierowców. Pierwszym pechowcem był Mark Webber, który podczas porannych treningów uzyskał drugi czas, przy czym strata kierowcy z zespołu Jaguar nie była jeszcze bardzo duża i dzięki temu uplasował się on na 12 pozycji. Znacznie mniej szczęścia mieli tymczasem dwaj kolejni kierowcy – Cristiano da Matta (Toyota) i Jacques Villeneuve (B.A.R), gdyż ani jednemu z nich nie udało się w ogóle ukończyć okrążenia pomiarowego. Brazylijczyk po wpadnięciu w poślizg pod koniec okrążenia pomiarowego wrócił do boksów, natomiast Villeneuve wypadł z toru, powodując wstrzymanie kwalifikacji na kilka minut.

W tym momencie opady deszczu były już na tyle obfite, iż konieczne stało się użycie pełnych opon deszczowych. Oznaczało to już ponad 20-sekundową stratę do najszybszego kierowcy. Zdecydowanie najlepiej w trudnych warunkach wypadł Nick Heidfeld (Sauber), uzyskując 13 czas. Drugi kierowca z zespołu Jordan – Ralph Firman uplasował się tuż za Niemcem, a na 15 i 16 pozycji sklasyfikowani zostali kierowcy z zespołu Minardi – Justin Wilson i Jos Verstappen. Pozostali kierowcy – Olivier Panis (Toyota), który był najszybszy na treningach oraz Antonio Pizzonia (Jaguar) ze stratą ponad 27 sekund znaleźli się kolejno na 17 i 18 pozycji. Villeneuve już drugi raz rzędu do decydującej sesji kwalifikacyjnej będzie musiał przystąpić jako pierwszy kierowca i to najprawdopodobniej oznacza, że raczej nie uda mu się wywalczyć zbyt wysokiej pozycji startowej.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca