F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Foster's Australian Grand Prix 20047 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,843 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,724 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,926 km/h - David Coulthard (McLaren), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Michael SchumacherFerrari F20041:25,127--4
2.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:25,3610,2340,2349
3.7Jarno TrulliRenault R241:27,0251,8981,66410
4.5David CoulthardMcLaren MP4-191:27,2642,1370,2395
5.8Fernando AlonsoRenault R241:27,3592,2320,09514
6.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:27,4622,3350,10312
7.4Ralf SchumacherWilliams FW261:27,6752,5480,21311
8.9Jenson ButtonBAR 0061:27,8672,7400,1927
9.35Anthony DavidsonBAR 0061:27,9212,7940,05425
10.14Mark WebberJaguar R51:28,0892,9620,1686
11.38Ricardo ZontaToyota TF1041:28,1182,9910,02917
12.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:28,2333,1060,1155
13.10Takuma SatoBAR 0061:28,8743,7470,6416
14.17Olivier PanisToyota TF1041:28,9553,8280,08111
15.11Giancarlo FisichellaSauber C231:29,1203,9930,1656
16.16Cristiano da MattaToyota TF1041:29,1694,0420,04912
17.18Nick HeidfeldJordan EJ141:29,8264,6990,65711
18.37Bjorn WirdheimJaguar R51:30,0334,9060,20723
19.15Christian KlienJaguar R51:30,0464,9190,0137
20.19Giorgio PantanoJordan EJ141:30,1004,9730,05418
21.39Timo GlockJordan EJ141:31,6266,4991,52611
22.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:32,8867,7591,26014
23.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:33,2368,1090,3508
107% najlepszego czasu: 1:31,086

Kierowcy Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello uplasowali się na czele klasyfikacji podczas pierwszej sesji treningowej w piątek na torze Albert Park. Obaj kierowcy mieli znaczną przewagę nad kolejnym zawodnikiem, którym był Jarno Trulli (Renault). Ze względu na bardzo brudną nawierzchnię toru i nowe przepisy dotyczące wytrzymałości silników większość kierowców przejechała stosunkowo niewiele okrążeń w trakcie całej godziny. Wyjątek stanowili kierowcy testowi zespołów B.A.R (Anthony Davidson), Toyota (Ricardo Zonta) i Jaguar (Bjorn Wirdheim), którzy nie musieli się obawiać stan swoich silników i na nich głównie spoczął obowiązek oczyszczenia toru przy okazji sprawdzania dostarczonych do Australii przez firmę Michelin opon. W sesji tej udział wziął również kierowca testowy zespołu Jordan – Timo Glock, jednak Niemiec ze względu na problemy techniczne ze swoim bolidem EJ14 przejechał tylko 11 okrążeń. Ostatnie dwa zespoły, które także miały prawo do wystawienia trzecich bolidów w piątkowych treningach, nie uczyniły tego, co w przypadku zespołu Sauber ma związek z tym, iż stajnia ta już przed rozpoczęciem sezonu deklarowała uczestnictwo w treningach tylko na niektórych torach. Tymczasem kierowca testowy zespołu Minardi – Bas Leinders nie zdążył otrzymać superlicencji i ze swoim debiutanckim występem w barwach włoskiej stajni będzie musiał zaczekać do drugiego wyścigu sezonu, który odbędzie się za dwa tygodnie w Malezji.

Czwarty czas uzyskał kierowca zespołu McLaren – David Coulthard, przy czym Szkot miał już ponad dwie sekundy straty do Michaela Schumachera. Tuż za Coulthardem znalazł się drugi kierowca Renault – Fernando Alonso, a na kolejnych pozycjach uplasowali się reprezentanci zespołu Williams – Juan Pablo Montoya i Ralf Schumacher. Miejsca ósme i dziewiąte przypadły kierowcom zespołu B.A.R – Jensonowi Buttonowi i Davidsonowi, który był najszybszym kierowcą testowym podczas pierwszej sesji treningowej i jako jedyny "trzeci" kierowca załapał się do pierwszej dziesiątki. Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem lokalny bohater – Mark Webber, który za kierownicą swojego Jaguara R5 uzyskał czas gorszy już o blisko trzy sekundy w stosunku do Michaela Schumachera. Tak duże różnice czasowe mogą być wynikiem wielu czynników, w tym przede wszystkim nowych przepisów, przez które zespoły mogły obrać skrajnie różne strategie na dzisiejsze treningi. Tym niemniej należy się spodziewać, iż kierowcy Ferrari będą dysponowali pewną przewagą, gdyż ich bolidy pomimo niewielkiej ilości czasu poświęconej na dostosowanie ustawień do wymogów toru w Melbourne od razu były znacznie szybszy od konkurencji.

Źródło: F1-Live.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca