F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Foster's British Grand Prix 200411 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,998 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:22,236 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
216,231 km/h - Mika Hakkinen (McLaren), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:19,138--16
2.1Michael SchumacherFerrari F20041:19,2140,0760,07625
3.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:19,5020,3640,28813
4.4Marc GeneWilliams FW261:19,6870,5490,18514
5.35Anthony DavidsonBAR 0061:19,7480,6100,06123
6.5David CoulthardMcLaren MP4-19B1:20,0210,8830,2736
7.12Felipe MassaSauber C231:20,4301,2920,40917
8.11Giancarlo FisichellaSauber C231:20,4461,3080,01610
9.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-19B1:20,6331,4950,1875
10.9Jenson ButtonBAR 0061:20,8661,7280,2338
11.38Ricardo ZontaToyota TF1041:21,0951,9570,22927
12.37Bjorn WirdheimJaguar R51:21,2772,1390,18224
13.10Takuma SatoBAR 0061:21,2852,1470,00813
14.14Mark WebberJaguar R51:21,5202,3820,2356
15.7Jarno TrulliRenault R241:21,7922,6540,27213
16.8Fernando AlonsoRenault R241:22,0032,8650,2115
17.15Christian KlienJaguar R51:22,2793,1410,27611
18.16Cristiano da MattaToyota TF1041:22,4663,3280,18716
19.17Olivier PanisToyota TF1041:22,5203,3820,05415
20.19Giorgio PantanoJordan EJ141:22,6643,5260,14420
21.18Nick HeidfeldJordan EJ141:22,7163,5780,05220
22.39Timo GlockJordan EJ141:23,1494,0110,43323
23.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:23,6634,5250,51419
24.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:23,7154,5770,05220
25.40Bas LeindersMinardi PS04B1:24,8875,7491,17218
107% najlepszego czasu: 1:24,678

Zeszłoroczny zdobywca pole position i jednocześnie zwycięzca wyścigu na torze Silverstone – Rubens Barrichello uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej poprzedzającej Grand Prix Wielkiej Brytanii. Tuż za Brazylijczykiem ze stratą zaledwie 0.07 sekundy uplasował się drugi kierowca Ferrari – Michael Schumacher, który jak na pierwsze treningi przejechał wyjątkowo dużo okrążeń (25). Prawdę mówiąc tylko kierowca testowy Toyoty – Ricardo Zonta (11 pozycja) zdołał zaliczyć więcej okrążeń i to zaledwie o dwa, chociaż w przeciwieństwie do sześciokrotnego mistrza świata nie musiał się martwić o zużycie swojego silnika. Na trzeciej i czwartej pozycji znaleźli się kierowcy z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya i Marc Gene, który ponownie występuje w roli zastępcy kontuzjowanego Ralfa Schumachera. Strata Montoi do Barrichello wyniosła 0.3 sekundy, natomiast testowy i zarazem rezerwowy kierowca stajni z Grove od Brazylijczyka wolniejszy był o niewiele ponad pół sekundy.

Piąty czas uzyskał kierowca testowy zespołu B.A.R – Anthony Davidson. Brytyjczyk ma już obiecaną posadę testera w stajni z Brackley na przyszły rok, jeśli oczywiście nie uda mu się podpisać kontraktu z innym zespołem, który umożliwiłby mu starty w sezonie 2005. Osobą Davidsona są podobno zainteresowani szefowie kilku stajni, ale jak twierdzi sam zainteresowany, obecnie nie są jeszcze prowadzone żadne negocjacje. Póki co Brytyjczyk jest zadowolony ze swojej postawy w piątkowych treningach i chociaż przyznaje, że silnik w jego bolidzie osiąga nieco większe obroty, to jednak jeździ z podobną ilością paliwa w baku co główni kierowcy z zespołu B.A.R – Jenson Button i Takuma Sato, tak więc uzyskiwane przez niego czasy nie są zbyt naciągane. Button podczas pierwszej z dzisiejszych sesji treningowych uplasował się na 10 pozycji, natomiast Sato wylądował na 13 pozycji, tracąc do Barrichello już ponad dwie sekundy.

Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy Ferrari zmieścił się David Coulthard, plasując się na szóstej pozycji. Szkot zapowiedział ostatnio, że w pozostałych do końca sezonu wyścigach będzie się starał wykorzystać poprawioną wersję tegorocznego bolidu MP4-19 do udowodnienia swojej wartości, gdyż pomimo 11 lat startów nadal chce się ścigać i jest wręcz przekonany, że uda mu się pokonać swojego partnera – Kimi Raikkonena. Z wypowiedzi tej należy wnioskować, iż Coulthard raczej nie zamierza przyjąć oferty kierowcy testowego w zespole McLaren i liczy na zatrudnienie przez ekipę Williamsa, Toyoty lub Jaguara. Jak na razie ma o dwa punkty więcej w klasyfikacji generalnej kierowców od swojego partnera, który pierwszą sesję treningową na torze Silverstone ukończył na dziewiątej pozycji, ale jest to głównie zasługa mniejszej ilości awarii.

Pomiędzy kierowcami z zespołu McLaren na siódmej i ósmej pozycji znaleźli się Felipe Massa i Giancarlo Fisichella. Strata obydwu kierowców z zespołu Sauber do Barrichello wyniosła odpowiednio 1.2 i 1.3 sekundy, przy czym Fisichella ze względu na problemy techniczne musiał pozostawić swój bolid na torze po przejechaniu 10 okrążeń. Szwajcarska stajnia przygotowała na najbliższy wyścig kolejne usprawnienia aerodynamiczne do bolidu C23. Tym razem jest to nieco bardziej obniżona tylna karoseria, opracowana oczywiście z wykorzystaniem super-nowoczesnego tunelu aerodynamicznego, znajdującego się przy siedzibie głównej w Hinwil. Oprócz Fisichelli problemy techniczne dotknęły dzisiaj także jednego z kierowców Renault – Fernando Alonso. Z tego powodu Hiszpan przejechał zaledwie pięć okrążeń, plasując się dopiero na 16 pozycji. Niewiele lepiej wypadł jego partner – Jarno Trulli, który pomimo zaliczenia znacznie większej liczby okrążeń był tylko nieznacznie szybszy.

Z pozostałych kierowców najlepiej spisali się reprezentanci Jaguara, a zwłaszcza kierowca testowy Bjorn Wirdheim. Szwed uplasował się na 12 pozycji, natomiast Mark Webber i Christian Klien znaleźli się odpowiednio na 14 i 17 pozycji. Z ostatnich plotek krążących po padoku na torze Silverstone wynika, iż Webber podpisał już kontrakt z zespołem Williams. Australijczyk twierdzi jednak, że decyzja w sprawie jego przyszłości zapadnie w przeciągu dwóch najbliższych wyścigów. Biorąc pod uwagę bardzo słabą formę zespołu Jaguar w tym sezonie należy się spodziewać, że Webber raczej na pewno nie pozostanie w tej stajni.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca