F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Foster's British Grand Prix 200411 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,998 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:22,236 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
216,231 km/h - Mika Hakkinen (McLaren), 2001
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-19B1:18,655--16
2.11Giancarlo FisichellaSauber C231:18,6600,0050,00520
3.1Michael SchumacherFerrari F20041:19,1620,5070,50214
4.5David CoulthardMcLaren MP4-19B1:19,2870,6320,12517
5.9Jenson ButtonBAR 0061:19,4010,7460,11419
6.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:19,4730,8180,07222
7.4Marc GeneWilliams FW261:19,5400,8850,06720
8.7Jarno TrulliRenault R241:19,6010,9460,06121
9.10Takuma SatoBAR 0061:19,6110,9560,01013
10.12Felipe MassaSauber C231:19,6761,0210,06523
11.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:19,7461,0910,07020
12.8Fernando AlonsoRenault R241:19,8741,2190,12830
13.38Ricardo ZontaToyota TF1041:20,0951,4400,22135
14.17Olivier PanisToyota TF1041:20,4891,8340,39425
15.16Cristiano da MattaToyota TF1041:20,8292,1740,34019
16.35Anthony DavidsonBAR 0061:20,8612,2060,03214
17.15Christian KlienJaguar R51:21,0732,4180,21230
18.14Mark WebberJaguar R51:21,3522,6970,27927
19.37Bjorn WirdheimJaguar R51:21,3532,6980,00133
20.18Nick HeidfeldJordan EJ141:22,3653,7101,01213
21.39Timo GlockJordan EJ141:22,5003,8450,13524
22.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:22,5163,8610,01625
23.19Giorgio PantanoJordan EJ141:22,5863,9310,07014
24.40Bas LeindersMinardi PS04B1:22,7924,1370,20620
25.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:23,4364,7810,64423
107% najlepszego czasu: 1:24,161

Po przedpołudniowej dominacji Ferrari, w ostatniej z dzisiejszych sesji treningowych na czele klasyfikacji uplasował się Kimi Raikkonen. Kierowca z zespołu McLaren nie tylko poprawił czas uzyskany przez Rubensa Barrichello w pierwszej sesji, ale również ustanowił nowy rekord toru Silverstone (poprzedni – 1:18.998 pochodził z 2002 roku, a jego autorem był Juan Pablo Montoya). Drugi czas dosyć niespodziewanie uzyskał kierowca z zespołu Sauber – Giancarlo Fisichella, tracąc zaledwie 0.005 sekundy do Raikkonena. Włoch zawdzięcza to głównie użyciu nowych opon w końcówce sesji, a także przygotowanym na ten wyścig przez szwajcarską stajnię nowym elementom aerodynamicznym do bolidu C23, które w znaczący sposób poprawiły osiągi tego auta. Tak w każdym razie twierdzi sam Fisichella. Dobrego nastroju, panującego dzisiaj w garażach zespołu Sauber, nie była nawet w stanie popsuć awaria silnika w przedpołudniowej sesji, czego następstwem będzie obniżenie o 10 pozycji startowej Włocha. To samo przydarzyło się mu na torze Nurburgring, gdzie pomimo startu z końca stawki zdołał finiszować na punktowanej pozycji.

Na trzeciej pozycji ze stratą ponad pół sekundy do Raikkonena uplasował się Michael Schumacher, natomiast drugi kierowca Ferrari – Barrichello musiał zadowolić się szóstą pozycją i czasem gorszym o ponad 0.8 sekundy. Włoska stajnia skupiła się głównie na sprawdzaniu opon Bridgestone na dłuższych dystansach i stąd najprawdopodobniej tak duże różnice czasowe w stosunku do najszybszego kierowcy. Tymczasem nowy bolid zespołu McLaren – MP4-19B jak dotąd spisuje się całkiem nieźle na torze Silverstone, na którym zadebiutował podczas testów na początku czerwca. Na potwierdzenie dobrej formy partner Raikkonena – David Coulthard dzisiejsze treningi ukończył na czwartej pozycji, będąc wolniejszym od Schumachera o zaledwie 0.1 sekundy.

Piąty czas uzyskał Jenson Button, natomiast pozostali reprezentanci zespołu B.A.R – Takuma Sato i kierowca testowy Anthony Davidson uplasowali się odpowiednio na 9 i 16 pozycji. Sato jako ostatni zmieścił się poniżej sekundy straty do Raikkonena, a tymczasem strata Davidsona wyniosła już ponad dwie sekundy, przy czym Brytyjczyk udział w drugiej sesji zakończył przed czasem, do czego przyczyniły się problemy techniczne. Z kierowców reprezentujących barwy zespołów Williams i Renault, w pierwszej dziesiątce znaleźli się tylko Marc Gene (siódma pozycja) i Jarno Trulli (ósma pozycja). Montoya i Fernando Alonso wylądowali kolejno na 11 i 12 pozycji, a tuż przed nimi znalazł się Felipe Massa, który podobnie jak Fisichella jest bardzo zadowolony z poprawy osiągów bolidu Sauber C23.

Na pozostałych miejscach znaleźli się kolejno kierowcy z zespołów Toyota, Jaguar, Jordan i Minardi. Oprócz Davidsona udział w drugiej sesji treningowej przed czasem zakończył także kierowca testowy zespołu Jordan – Timo Glock. Niemiec wypadł z toru przy dosyć dużej prędkości, po tym jak coś odpadło z lewego tylnego koła. Na szczęście obyło się bez gwałtownego zderzenia z bandą i kierowca wyszedł z tej kraksy bez szwanku. Irlandzka stajnia bada obecnie przyczynę awarii koła, która mogła mieć o wiele bardziej poważne konsekwencje.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca