|
|
|
|
|
|
Foster's British Grand Prix 2004 | 11 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:18,998 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:22,236 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 216,231 km/h - Mika Hakkinen (McLaren), 2001 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19B | | 1:18,655 | - | - | 16 |
2. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:18,660 | 0,005 | 0,005 | 20 |
3. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:19,162 | 0,507 | 0,502 | 14 |
4. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19B | | 1:19,287 | 0,632 | 0,125 | 17 |
5. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:19,401 | 0,746 | 0,114 | 19 |
6. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:19,473 | 0,818 | 0,072 | 22 |
7. | 4 | Marc Gene | Williams FW26 | | 1:19,540 | 0,885 | 0,067 | 20 |
8. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:19,601 | 0,946 | 0,061 | 21 |
9. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:19,611 | 0,956 | 0,010 | 13 |
10. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:19,676 | 1,021 | 0,065 | 23 |
11. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:19,746 | 1,091 | 0,070 | 20 |
12. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:19,874 | 1,219 | 0,128 | 30 |
13. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF104 | | 1:20,095 | 1,440 | 0,221 | 35 |
14. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104 | | 1:20,489 | 1,834 | 0,394 | 25 |
15. | 16 | Cristiano da Matta | Toyota TF104 | | 1:20,829 | 2,174 | 0,340 | 19 |
16. | 35 | Anthony Davidson | BAR 006 | | 1:20,861 | 2,206 | 0,032 | 14 |
17. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:21,073 | 2,418 | 0,212 | 30 |
18. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:21,352 | 2,697 | 0,279 | 27 |
19. | 37 | Bjorn Wirdheim | Jaguar R5 | | 1:21,353 | 2,698 | 0,001 | 33 |
20. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:22,365 | 3,710 | 1,012 | 13 |
21. | 39 | Timo Glock | Jordan EJ14 | | 1:22,500 | 3,845 | 0,135 | 24 |
22. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:22,516 | 3,861 | 0,016 | 25 |
23. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:22,586 | 3,931 | 0,070 | 14 |
24. | 40 | Bas Leinders | Minardi PS04B | | 1:22,792 | 4,137 | 0,206 | 20 |
25. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:23,436 | 4,781 | 0,644 | 23 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:24,161 |
|
| Po przedpołudniowej dominacji Ferrari, w ostatniej z dzisiejszych sesji treningowych na czele klasyfikacji uplasował się Kimi Raikkonen. Kierowca z zespołu McLaren nie tylko poprawił czas uzyskany przez Rubensa Barrichello w pierwszej sesji, ale również ustanowił nowy rekord toru Silverstone (poprzedni – 1:18.998 pochodził z 2002 roku, a jego autorem był Juan Pablo Montoya). Drugi czas dosyć niespodziewanie uzyskał kierowca z zespołu Sauber – Giancarlo Fisichella, tracąc zaledwie 0.005 sekundy do Raikkonena. Włoch zawdzięcza to głównie użyciu nowych opon w końcówce sesji, a także przygotowanym na ten wyścig przez szwajcarską stajnię nowym elementom aerodynamicznym do bolidu C23, które w znaczący sposób poprawiły osiągi tego auta. Tak w każdym razie twierdzi sam Fisichella. Dobrego nastroju, panującego dzisiaj w garażach zespołu Sauber, nie była nawet w stanie popsuć awaria silnika w przedpołudniowej sesji, czego następstwem będzie obniżenie o 10 pozycji startowej Włocha. To samo przydarzyło się mu na torze Nurburgring, gdzie pomimo startu z końca stawki zdołał finiszować na punktowanej pozycji.
Na trzeciej pozycji ze stratą ponad pół sekundy do Raikkonena uplasował się Michael Schumacher, natomiast drugi kierowca Ferrari – Barrichello musiał zadowolić się szóstą pozycją i czasem gorszym o ponad 0.8 sekundy. Włoska stajnia skupiła się głównie na sprawdzaniu opon Bridgestone na dłuższych dystansach i stąd najprawdopodobniej tak duże różnice czasowe w stosunku do najszybszego kierowcy. Tymczasem nowy bolid zespołu McLaren – MP4-19B jak dotąd spisuje się całkiem nieźle na torze Silverstone, na którym zadebiutował podczas testów na początku czerwca. Na potwierdzenie dobrej formy partner Raikkonena – David Coulthard dzisiejsze treningi ukończył na czwartej pozycji, będąc wolniejszym od Schumachera o zaledwie 0.1 sekundy.
Piąty czas uzyskał Jenson Button, natomiast pozostali reprezentanci zespołu B.A.R – Takuma Sato i kierowca testowy Anthony Davidson uplasowali się odpowiednio na 9 i 16 pozycji. Sato jako ostatni zmieścił się poniżej sekundy straty do Raikkonena, a tymczasem strata Davidsona wyniosła już ponad dwie sekundy, przy czym Brytyjczyk udział w drugiej sesji zakończył przed czasem, do czego przyczyniły się problemy techniczne. Z kierowców reprezentujących barwy zespołów Williams i Renault, w pierwszej dziesiątce znaleźli się tylko Marc Gene (siódma pozycja) i Jarno Trulli (ósma pozycja). Montoya i Fernando Alonso wylądowali kolejno na 11 i 12 pozycji, a tuż przed nimi znalazł się Felipe Massa, który podobnie jak Fisichella jest bardzo zadowolony z poprawy osiągów bolidu Sauber C23.
Na pozostałych miejscach znaleźli się kolejno kierowcy z zespołów Toyota, Jaguar, Jordan i Minardi. Oprócz Davidsona udział w drugiej sesji treningowej przed czasem zakończył także kierowca testowy zespołu Jordan – Timo Glock. Niemiec wypadł z toru przy dosyć dużej prędkości, po tym jak coś odpadło z lewego tylnego koła. Na szczęście obyło się bez gwałtownego zderzenia z bandą i kierowca wyszedł z tej kraksy bez szwanku. Irlandzka stajnia bada obecnie przyczynę awarii koła, która mogła mieć o wiele bardziej poważne konsekwencje.
Źródło: Formula1.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|