F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 200425 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 301,884 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,389 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,917 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,263 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie sobotnich treningów  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 9Jenson ButtonBAR 0061:13,676--25
2. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:13,9760,3000,30016
3. 5David CoulthardMcLaren MP4-19B1:14,0640,0880,38818
4. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-19B1:14,1000,0360,42420
5. 8Fernando AlonsoRenault R241:14,3200,2200,64417
6. 2Rubens BarrichelloFerrari F20041:14,3930,0730,71722
7. 1Michael SchumacherFerrari F20041:14,4590,0660,78325
8. 7Jarno TrulliRenault R241:14,4680,0090,79220
9. 4Antonio PizzoniaWilliams FW261:14,7660,2981,09022
10. 16Cristiano da MattaToyota TF104B1:14,7910,0251,11527
11. 17Olivier PanisToyota TF104B1:14,9530,1621,27723
12. 14Mark WebberJaguar R51:15,0000,0471,32432
13. 15Christian KlienJaguar R51:15,4810,4811,80525
14. 11Giancarlo FisichellaSauber C231:15,5720,0911,89619
15. 12Felipe MassaSauber C231:15,5880,0161,91218
16. 18Nick HeidfeldJordan EJ141:16,8321,2443,15626
17. 20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:18,1981,3664,52224
18. 21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:18,6910,4935,01524
19. 19Giorgio PantanoJordan EJ141:18,9140,2235,2384
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:18,833

Wczorajszy pechowiec – Jenson Button, który ze względu na wymianę silnika będzie przesunięty o 10 miejsc do tyłu na starcie, uzyskał zdecydowanie najlepszy czas w sobotnich treningach, bezpośrednio poprzedzających kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Niemiec. Kierowca z zespołu B.A.R uzyskał równo 0.3 sekundy przewagi nad zeszłorocznym zdobywcą pole position i jednocześnie zwycięzcą wyścigu na torze Hockenheim – Juanem Pablo Montoyą. Jak widać także i w tym roku kierowca z zespołu Williams jest w całkiem niezłej dyspozycji na tym obiekcie i biorąc pod uwagę fakt, że jako jedyny oprócz Buttona zszedł poniżej minuty i 14 sekund, może mieć nawet szansę na ponowne wywalczenie pole position. Bardzo dobrze wypadli dzisiaj także kierowcy z zespołu McLaren – David Coulthard i Kimi Raikkonen, plasując się kolejno na trzeciej i czwartej pozycji. Raikkonen już w piątek był dosyć szybki, natomiast Coulthard narzekał na problemy z balansem i miał kłopoty z utrzymaniem MP4-19B na torze. Dzisiaj problemy te udało się rozwiązać i Szkot był nawet nieznacznie szybszy od swojego partnera.

Piąty czas uzyskał Fernando Alonso, dokonując kolejnego postępu od pierwszej sesji treningowej na torze Hockenheim. Hiszpan zaczął wczoraj od 13 pozycji w pierwszej sesji, ale w drugiej uplasował się już na ósmej i jak tak dalej pójdzie, to na kwalifikacjach być może uda mu się znaleźć w pierwszej trójce. Nie będzie to jednak łatwe, gdyż do pokonania są kierowcy z zespołów Ferrari, McLaren i Williams. A dlaczego nie ma na tej liście zespołu B.A.R, ktoś mógłby zapytać? Button jak wiadomo będzie ukarany obniżeniem pozycji startowej, natomiast jest partner – Takuma Sato w pierwszej z dwóch 45-minutowych sesji rozbił swój bolid zanim zdołał ustanowić czas i do końca dzisiejszych treningów nie pojawił się już na torze. W ten sposób stracił cenny czas na dopasowanie ustawień bolidu, ale być może będzie mógł skorzystać z doświadczenia nabytego przez Buttona. Tak czy inaczej weekend ten dla mającej ostatnio słabszy okres stajni z Brackley nie zaczął się zbyt dobrze.

Kierowcy Ferrari – Rubens Barrichello i Michael Schumacher uplasowali się kolejno na szóstej i siódmej pozycji, tracąc grubo ponad pół sekundy do Buttona. Włoska stajnia ma szansę na przypieczętowanie szóstego z rzędu tytułu najlepszego konstruktora bolidów Formuły 1 już podczas jutrzejszego wyścigu, ale potrzebny jest jej do tego komplet punktów, co biorąc pod uwagę dzisiejszą formę zespołu McLaren i Montoi może nie być takie proste do uzyskania. Nie zmienia to jednak faktu, że zespół Ferrari tytuł ten ma już w garści i przypieczętowanie go to zwykła formalność. Tuż za reprezentantami Ferrari znalazł się drugi kierowca Renault – Jarno Trulli, który jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Buttona.

Dziewiąty czas uzyskał drugi kierowca z zespołu Williams – Antonio Pizzonia, mając ponad 0.7 sekund straty do Montoi. Po wczorajszych treningach wydawało się, że Brazylijczyk jest tylko nieznacznie wolniejszy od swojego partnera, ale jak widać dopiero dzisiaj zaczyna się uwidaczniać brak doświadczenia. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się kierowcy Toyoty – Cristiano da Matta i Olivier Panis. Dzisiaj bolid TF104B wypadł już trochę lepiej i reprezentantów japońskiej stajni dzieliła tylko sekunda straty do najszybszego kierowcy. Na pozostałych miejscach znaleźli się kierowcy z zespołów Jaguar, Sauber, Jordan i Minardi.

Przebieg dzisiejszych treningów, a zwłaszcza pierwszej 45-minutowej sesji obfitował w kilka incydentów. Oprócz Sato, który wypadł z toru na zakręcie prowadzącym na część stadionową toru Hockenheim, na pierwszym zakręcie przednie skrzydła zgubili po najechaniu na krawężnik Giorgio Pantano (Jordan) i Zsolt Baumgartner (Minardi). Wczoraj to samo przydarzyło się również kierowcy testowemu z zespołu Jordan – Timo Glockowi. Po zbadaniu tego miejsca organizatorzy postanowili usunąć dzisiaj niewielki słupek, który według nich był przyczyną uszkodzeń przednich spojlerów.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca