F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Marlboro Magyar Nagydij 200415 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,670 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:21,688 - Fernando Alonso (Renault), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:22,095 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
185,811 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Szczegółowy opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Kierowcy Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello wystartowali bezbłędnie, utrzymując się na czołowych pozycjach. Tymczasem startujący z drugiego rzędu kierowcy z zespołu B.A.R – Takuma Sato i Jenson Button od razu zostali wyprzedzeni przez Fernando Alonso, który w ten sposób awansował na trzecią pozycję. Sato próbował odzyskać pozycję utraconą na rzecz kierowcy Renault, ale zbyt szeroko wszedł w pierwszy zakręt i teraz musiał się martwić o obronę czwartej pozycji przed zespołowym partnerem oraz Juanem Pablo Montoyą. Kolumbijczyk tym razem popisał się całkiem niezłym startem, wyprzedzając od razu drugiego kierowcę z zespołu Williams – Antonio Pizzonię, a zaraz za pierwszym zakrętem również Buttona. Następnie Montoya zaatakował Sato po wewnętrznej stronie trzeciego zakrętu i był już czwarty. Tymczasem Japończyk konieczność pokonania trzeciego zakrętu szerokim łukiem przypłacił utratą kolejnej pozycji na rzecz Buttona, a po dojechaniu do czwartego zakrętu miał już na karku Jarno Trullego (Renault) i Kimi Raikkonena (McLaren). Obaj kierowcy z łatwością wyprzedzili wytrąconego z rytmu Sato, awansując kolejno na szóstą i siódmą pozycję. Na dziewiątej pozycji wylądował Giancarlo Fisichella, który tuż po starcie został wyprzedzony przez Trullego i Raikkonena, ale jednocześnie wyminął ospale ruszającego z miejsca Pizzonię, tracąc w sumie tylko jedno miejsce. Pizzonia został dodatkowo wyprzedzony przez Davida Coultharda (McLaren), ale w okolicy piątego zakrętu udanie zaatakował Szkota, powracając dzięki temu do pierwszej dziesiątki. Brazylijczyk stracił jednak aż cztery miejsca.

Nie mniej interesująco przedstawiała się walka o dalsze miejsca tuż po starcie. Startujący z 11 pozycji Mark Webber został lekko uderzony w tył przez Ricardo Zontę (Toyota) na pierwszym zakręcie, ale nie stracił kontroli nad swoim bolidem, który na szczęście nie został uszkodzony. Kierowca z zespołu Jaguar został jednak na chwilę wytrącony z rytmu i został przez to wyprzedzony przez Nicka Heidfelda (Jordan). Wcześniej Australijczyka wyprzedził także Coulthard, ale skończyło się tylko na utracie jednej pozycji, gdyż już podczas pokonywania drugiego zakrętu Webber pokonał Heidfelda i awansował na 12 pozycję. Heidfeld nie miał specjalnie powodów do narzekań, ponieważ w sumie udało mu się wyprzedzić obydwu kierowców Toyoty, a także Christiana Kliena (Jaguar). Tymczasem Zonta po zaczepieniu o bolid Webbera wpadł w poślizg i spadł aż na przedostatnią pozycję. Brazylijczyk po wyścigu stwierdził, iż do kontaktu z Webberem przyczynił się drugi kierowca z zespołu Jordan – Giorgio Pantano, uderzając chwilę wcześniej w tył jego bolidu. Trudno jednoznacznie potwierdzić wersję wydarzeń kierowcy Toyoty, gdyż na powtórkach nie widać momentu, w którym nastąpiło rzekome uderzenie przez bolid Pantano. Tym niemniej Włoch znajdował się tuż za Zontą, a konieczność wyminięcia obracającej się Toyoty kosztowała go utratę wywalczonej na prostej startowej 14 pozycji. Pantano wyprzedzili Olivier Panis i Klien, awansując kolejno na 14 i 15 pozycję. Na 17 pozycji znalazł się Felipe Massa (Sauber), który oprócz skorzystania z problemów Zonty dodatkowo wyprzedził Gianmarię Bruniego (Minardi). Po pierwszym okrążeniu stawkę 20 kierowców zamykał partner Bruniego – Zsolt Baumgartner, który ze względu na drobne problemy z bolidem wyścig rozpoczął z linii boksów.

Na czwartym okrążeniu Zonta wyprzedził Bruniego i awansował na 18 pozycję. Na tym samym okrążeniu Massa próbował wyprzedzić Pantano, ale opóźnił zbytnio hamowanie przed pierwszym zakrętem i ponownie znalazł się kierowcą z zespołu Jordan. Dopiero błąd popełniony przez Włocha dwa okrążenia później umożliwił Massie awans na 16 pozycję. Pierwsza runda postojów rozpoczęła się już na 10 okrążeniu, a zapoczątkowali ją Alonso i Fisichella. W międzyczasie problemy z silnikiem zaczął mieć jadący na siódmej pozycji Raikkonen. Fin na 10 okrążeniu został wyprzedzony przez Sato, Fisichellę, Pizzonię i Coultharda, ale kontynuował jazdę w dosyć wolnym tempie. Tymczasem w boksach zrobiło się dosyć tłoczno, gdyż na kolejnych dwóch okrążeniach pierwsze postoje zaliczyło aż 11 kierowców. Pozostali uczestnicy wyścigu pierwsze tankowanie paliwa i zmianę opon zaliczyli do końca 17 okrążenia. Po zakończeniu pierwszej serii postojów kolejność pierwszych siedmiu kierowców była bez zmian. Na prowadzeniu nadal znajdował się Michael Schumacher, a tuż za nim podążali Barrichello (6.8 sekundy straty), Alonso (20.3), Montoya (31.5), Button (32.6), Trulli (33.9 s.) i Sato (36.2). Na ósmą pozycję dzięki dosyć późnemu postojowi awansował Pizzonia, przeskakując Fisichellę. Pierwszą dziesiątkę nadal zamykał Coulthard, a tymczasem jadący na 11 pozycji do pierwszej wizyty w boksach Raikkonen, po odbyciu postoju nadal nie był zbyt szybki i pod koniec 14 okrążenia wycofał się z wyścigu. Na 11 i 12 pozycję awansowali Webber i Heidfeld, natomiast jadący dotąd za nimi Klien na 11 okrążeniu wypadł na chwilę z toru i został wyprzedzony przez Panisa oraz Massę, a w trakcie postoju także przez Zontę i Pantano, lądując ostatecznie na 17 pozycji. Stawkę nadal zamykali Bruni i Baumgartner.

Po zakończeniu pierwszej rundy postojów, w boksie Ferrari zaczęło panować poruszenie, gdyż w trakcie tankowania paliwa do bolidu Barrichello pewna ilość paliwa wydostała się na zewnątrz. Na wszelki wypadek mechanicy z włoskiej stajni postanowili sprawdzić cały sprzęt do tankowania paliwa, natomiast Barrichello spokojnie kontynuował jazdę, gdyż do jego auta została wlana odpowiednia ilość paliwa. Na 19 okrążeniu w boksach ponownie znalazł się Massa, gdyż od pewnego czasu miał problemy z hamulcami. Mechanicy z zespołu Sauber zdjęli nos bolidu i starali się znaleźć przyczynę nieprawidłowego funkcjonowania układu hamulcowego. Nie znalazłszy jej wypuścili z powrotem na tor Brazylijczyka, który w trakcie tego postoju został wyprzedzony przez Zontę, Pantano i Kliena. Niestety hamulce nadal nie działały jak trzeba i pod koniec 23 okrążenia Massa ostatecznie wycofał się z wyścigu. Drugą rundę postojów na 25 okrążeniu zapoczątkował Zonta. W międzyczasie jadący tuż za Coulthardem Webber zaliczył poślizg, ale zdołał utrzymać się na 11 pozycji. Na 28 okrążeniu Klien wyprzedził Pantano i awansował na 14 pozycję, a pod koniec tego okrążenia do boksów zjechał kolejny kierowca – Sato. Pozostali kierowcy drugie postoje zaliczyli do końca 36 okrążenia.

Druga seria postojów nie przyniosła zmiany w kolejności pierwszej piątki. Kierowcy Ferrari, których rozdzielała już różnica ponad 10 sekund, nadal kontrolowali przebieg wyścigu, natomiast jadący na kolejnych trzech pozycjach Alonso, Montoya i Button mieli już odpowiednio 42, 54 i 59 sekund straty do prowadzącego Michaela Schumachera. Tymczasem jadący dotąd na szóstej pozycji Trulli tuż przed drugim postojem zaczął mieć problemy z podsterownością bolidu i trakcie drugiej rundy postojów został wyprzedzony przez Sato oraz Pizzonię. Na pozycjach od 9 do 11 jazdę kontynuowali Fisichella, Coulthard i Webber, a tuż za nim znalazł się Panis, który w trakcie drugiej serii postojów przeskoczył Heidfelda, ponieważ postój Niemca przedłużył się kilka sekund ze względu na problemy z założeniem jednego z przednich kół. Na pozostałych miejscach podążali Klien, Pantano, Bruni i Baumgartner (postój Węgra przedłużył się o kilka sekund z powodu konieczności ponownego uruchomienia silnika). Jazdy nie kontynuował już jednak Zonta, który ze względu na problemy z elektroniką bolidu wycofał się z wyścigu na 33 okrążeniu.

Na 42 okrążeniu jadący na ósmej pozycji Trulli zdecydował się na wcześniejsze odbycie trzeciego postoju, gdyż miał nadzieję, iż mechanikom z zespołu Renault uda się jakoś zaradzić podsterowności. Po powrocie na tor Włoch znalazł się na 13 pozycji, ale wkrótce zaczął tracić olej z silnika i musiał wycofać się z walki. Z kłopotów Trullego skorzystał przede wszystkim Fisichella, awansując do punktowanej ósemki. Pozostali kierowcy ostatnie postoje zaliczyli od 47 do 54 okrążenia. Trzecia runda postojów przyniosła tylko jedną zmianę w kolejności kierowców, a była ona zasługą awarii skrzyni biegów w bolidzie Pantano. Jadący dotąd na 14 pozycji Włoch wycofał się z wyścigu pod koniec 50 okrążenia. Z problemów Pantano skorzystali tylko kierowcy z zespołu Minardi – Bruni i Baumgartner. Przez ostatnie 15 okrążeń zdominowanego całkowicie przez ekipę Ferrari wyścigu o Grand Prix Węgier, nie działo się już nic godnego odnotowania.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca