|
|
|
|
|
|
Marlboro Magyar Nagydij 2004 | 15 sierpnia |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,670 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:21,688 - Fernando Alonso (Renault), 2003 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:22,095 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 185,811 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2003 |
| |
Podsumowanie sobotnich treningów [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata | Okr. |
|
1. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:19,556 | - | - | 26 |
2. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:19,747 | 0,191 | 0,191 | 28 |
3. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:19,768 | 0,021 | 0,212 | 22 |
4. | 4 | Antonio Pizzonia | Williams FW26 | | 1:19,913 | 0,145 | 0,357 | 25 |
5. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:20,130 | 0,217 | 0,574 | 20 |
6. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:20,363 | 0,233 | 0,807 | 20 |
7. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:20,363 | 0,000 | 0,807 | 20 |
8. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:20,480 | 0,117 | 0,924 | 30 |
9. | 16 | Ricardo Zonta | Toyota TF104B | | 1:20,606 | 0,126 | 1,050 | 35 |
10. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19B | | 1:20,614 | 0,008 | 1,058 | 21 |
11. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104B | | 1:20,689 | 0,075 | 1,133 | 27 |
12. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19B | | 1:20,914 | 0,225 | 1,358 | 21 |
13. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:21,112 | 0,198 | 1,556 | 33 |
14. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:21,165 | 0,053 | 1,609 | 21 |
15. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:21,390 | 0,225 | 1,834 | 28 |
16. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:21,593 | 0,203 | 2,037 | 10 |
17. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:21,712 | 0,119 | 2,156 | 27 |
18. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:22,709 | 0,997 | 3,153 | 23 |
19. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:23,112 | 0,403 | 3,556 | 28 |
20. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:24,233 | 1,121 | 4,677 | 27 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:25,125 |
|
Podczas sobotnich treningów bezpośrednio poprzedzających kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Węgier najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Jenson Button. Wczoraj Brytyjczyk był co prawda dopiero dziewiąty, jednak jak to zwykle bywa z piątkowymi treningami, których głównym celem jest wybranie opon na dalszą część weekendu, ich końcowy rezultat nie okazał się być zbyt wymowny. Dzisiejsza postawa Buttona świadczy o tym, iż zespół B.A.R podobnie jak przed trzema tygodniami będzie jednym z głównych rywali Ferrari. Do tego grona być może będzie można również zaliczyć zespół Williams, gdyż zastępujący Ralfa Schumachera kierowca testowy Antonio Pizzonia uplasował się tuż za reprezentantami Ferrari – Michaelem Schumacherem oraz Rubensem Barrichello na czwartej pozycji i podobnie jak pierwsza trójka zszedł poniżej minuty i 20 sekund.
Piąty czas uzyskał Jarno Trulli, tracąc ponad pół sekundy do Buttona. Jest to z pewnością znacznie lepsza postawa kierowcy Renault niż podczas wczorajszych treningów, ale jak na razie nie wydaje się, aby francuska stajnia mogła w tym roku powalczyć o pierwszą pozycją startową. Tym bardziej, że zeszłoroczny zdobywca pole position, a także zwycięzca wyścigu – Fernando Alonso uczynił niewielki postęp w stosunku do piątkowych treningów, plasując się ze stratą ponad 0.8 sekundy do najszybszego kierowcy na siódmej pozycji. Pomiędzy kierowcami Renault znalazł się partner Buttona – Takuma Sato, który w pierwszej sesji nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego, ale w drugiej uzyskał taki sam czas jak Alonso. Z kolei tuż za Hiszpanem na ósmej pozycji uplasował się drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya.
Po niezbyt udanym występie w piątkowych treningach, zastępujący Cristiano da Mattę kierowca testowy Toyoty – Ricardo Zonta zdołał dzisiaj załapać się do pierwszej dziesiątki, tracąc niewiele ponad sekundę do Buttona. Brazylijczyk okazał się nawet szybszy od Oliviera Panisa, który sklasyfikowany został o dwa miejsca niżej, będąc wolniejszym od swojego partnera o niespełna 0.1 sekundy. Wydaje się, że japońska stajnia może dzisiaj liczyć na wywalczenie w miarę przyzwoitych pozycji startowych. Tymczasem spisujący się wczoraj bardzo dobrze kierowcy z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen i David Coulthard zanotowali podczas dzisiejszych treningów raczej słaby występ, plasując się odpowiednio na 10 i 12 pozycji. Trudno jednak przewidzieć, czy jest to wynik zmiany warunków na torze (mniejsza temperatura powietrza), czy też innego podejścia stajni z Woking do przygotowań poprzedzających kwalifikacje. Tak czy inaczej po południu należy spodziewać się lepszego występu przynajmniej jeśli chodzi o Raikkonena.
Największym pechowcem podczas mających dosyć spokojny przebieg sobotnich treningów był Felipe Massa. Brazylijczyk padł ofiarą awarii silnika na początku ostatniej z dwóch 45-minutowych sesji i w tej sytuacji czeka go najprawdopodobniej obniżenie o 10 pozycji startowej do jutrzejszego wyścigu. Dzisiejsze kwalifikacje zapowiadają się dosyć ciekawie, gdyż prognoza pogody przewiduje popołudnie opady deszczu, co może zaowocować powtórką komicznej sytuacji z toru Silverstone, kiedy to w pierwszej sesji kwalifikacyjnej toczyła się rywalizacja o jak najsłabszy czas. Jednak nawet jeśli opady deszczu nie zmaterializują się, to wówczas czeka nas emocjonująca walka o pole position pomiędzy zespołami Ferrari, B.A.R i ewentualnie Williams, Renault oraz McLaren.
Źródło: Formula1.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|