F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Belgian Grand Prix 200429 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 6,973 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 306,812 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:43,726 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,176 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
226,133 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Anthony DavidsonBAR 0061:45,104--12
2.1Michael SchumacherFerrari F20041:45,4080,3040,30410
3.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:45,6050,5010,1978
4.37Bjorn WirdheimJaguar R51:46,6581,5541,05320
5.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-19B1:46,6741,5700,0166
6.8Fernando AlonsoRenault R241:46,6791,5750,00510
7.14Mark WebberJaguar R51:46,7821,6780,10316
8.15Christian KlienJaguar R51:46,8091,7050,02718
9.4Antonio PizzoniaWilliams FW261:47,0831,9790,27410
10.38Ryan BriscoeToyota TF1041:47,5062,4020,42321
11.9Jenson ButtonBAR 0061:47,5112,4070,0056
12.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:47,5602,4560,04913
13.10Takuma SatoBAR 0061:47,6182,5140,0585
14.11Giancarlo FisichellaSauber C231:47,6482,5440,03012
15.5David CoulthardMcLaren MP4-19B1:47,6502,5460,0026
16.12Felipe MassaSauber C231:47,7652,6610,11511
17.7Jarno TrulliRenault R241:47,8292,7250,0649
18.16Ricardo ZontaToyota TF104B1:48,6423,5380,81312
19.17Olivier PanisToyota TF104B1:48,8343,7300,19210
20.19Giorgio PantanoJordan EJ141:50,1655,0611,3319
21.40Bas LeindersMinardi PS04B1:50,3115,2070,14613
22.39Timo GlockJordan EJ141:50,3175,2130,00619
23.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:50,5315,4270,21412
24.18Nick HeidfeldJordan EJ141:50,8055,7010,27410
25.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:50,9505,8460,14510
107% najlepszego czasu: 1:52,461

Po dwuletniej przerwie bolidy Formuły 1 wreszcie zawitały ponownie na słynny tor Spa-Francorchamps. Obiekt ten uległ niewielkiej zmianie od ostatniej Grand Prix Belgii, a mianowicie przebudowana została szykana Bus-stop. Na temat dokonanych zmian kierowcy nie wypowiadają się zbyt pochlebnie, ale na szczęście pozostała część toru nie została zmodyfikowana i nie stracił on swojego dotychczasowego uroku. Podczas pierwszej sesji treningowej na czele klasyfikacji uplasował się kierowca testowy zespołu B.A.R – Anthony Davidson. Uzyskany przez Brytyjczyka czas był gorszy o blisko półtorej sekundy od pole position z 2002 roku, wywalczonego przez Michaela Schumachera, ale już podczas drugiej sesji piątkowej może zostać ustanowiony nowy rekord belgijskiego obiektu, o ile nie zacznie podać.

Starający się o siódme zwycięstwo na swoim ulubionym torze Michael Schumacher musiał się na razie zadowolić drugą pozycją (strata 0.3 sekundy do Davidsona), a tuż za nim uplasował się drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello. Włoska stajnia ma już zapewniony tytuł najlepszego konstruktora bolidów w tym sezonie, natomiast Schumacher potrzebuje już tylko dwóch punktów więcej od swojego partnera, aby zagwarantować sobie siódmy tytuł mistrzowski. Czwarty czas dosyć niespodziewanie uzyskał kierowca testowy Jaguara – Bjorn Wirdheim. Zeszłoroczny mistrz F3000 już drugi raz w tym sezonie zdołał załapać się do pierwszej dziesiątki – wcześniej na torze Indianapolis także w pierwszej sesji treningowej uzyskał szósty czas. Strata Szweda do najszybszego kierowcy wyniosła tym razem ponad półtorej sekundy.

Tuż za Wirdheimem ze stratą zaledwie 0.005 sekundy uplasował się Kimi Raikkonen. Kierowca z zespołu McLaren, który ostatnich dwóch wyścigów nie ukończył ze względu na awarie, jak to zwykle podczas pierwszej sesji treningowej nie był zbyt aktywny, zaliczając zaledwie sześć okrążeń. Szósty czas uzyskał Fernando Alonso (Renault), a na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się pozostali reprezentanci Jaguara – Mark Webber i Christian Klien, potwierdzając tym samym całkiem niezłą dyspozycję bolidu R5 na najdłuższym z tegorocznych torów, przynajmniej w pierwszej sesji treningowej. Jako ostatni poniżej dwóch sekund straty do Davidsona zmieścił się zastępujący najprawdopodobniej po raz ostatni w tym sezonie Ralfa Schumachera kierowcy testowy zespołu Williams – Antonio Pizzonia. Pierwszą dziesiątkę zamknął tymczasem Ryan Briscoe, sprawujący od Grand Prix Węgier rolę piątkowego testera w Toyocie. Australijczyk był najbardziej aktywnym uczestnikiem pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych.

Poza pierwszą dziesiątką wylądowali główni kierowcy z zespołu B.A.R – Jenson Button (P11) i Takuma Sato (P13), a także drudzy kierowcy z zespołów Williams, McLaren i Renault – Juan Pablo Montoya (P12), David Coulthard (P15) i Jarno Trulli (P17). Sato dopiero pod koniec godzinnej sesji wyjechał na tor, zaliczając zaledwie pięć okrążeń. Japończyk ma nadzieję, iż stajnia z Brackley, z którą w 2003 roku podpisał obejmujący rok testów i dwa lata startów kontrakt, wywiąże się ze swoich zobowiązań, powierzając mu stanowisko jednego z głównych kierowców także w przyszłym sezonie. Z pozostałych stajni najlepiej wypadła ekipa Saubera, natomiast główni kierowcy Toyoty – Ricardo Zonta i Olivier Panis uplasowali się dopiero na 18 i 19 pozycji.

Ostatnie miejsca jak zwykle przypadły kierowcom z zespołów Jordan i Minardi. Z zespołu Jordan najszybszy okazał się być Giorgio Pantano. Kierowca testowy Timo Glock, który jak wynika z ostatnich doniesień ma duże szanse na reprezentowanie irlandzkiej stajni w przyszłym sezonie dzięki wsparciu dawnego sponsora tego zespołu – firmy Deutsche Post, był wolniejsze o ponad 0.1 sekundy, natomiast najsłabiej wypadł drugi główny kierowca Jordana – Nick Heidfeld. Chwilę chwały miał tymczasem pochodzący z Belgii kierowca testowy zespołu Minardi – Bas Leinders, który przed własną publicznością uzyskał nie tylko lepszy czas od głównych reprezentantów włoskiej stajni, ale również od dwóch kierowców Jordana i uplasował się na 21 pozycji.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca