F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Belgian Grand Prix 200429 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 6,973 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 306,812 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:43,726 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,176 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
226,133 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-19B1:44,701--14
2.9Jenson ButtonBAR 0061:45,0150,3140,31415
3.1Michael SchumacherFerrari F20041:45,1370,4360,12216
4.35Anthony DavidsonBAR 0061:45,4370,7360,30025
5.10Takuma SatoBAR 0061:45,4510,7500,01420
6.5David CoulthardMcLaren MP4-19B1:45,5070,8060,05613
7.4Antonio PizzoniaWilliams FW261:45,5590,8580,05214
8.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:45,6250,9240,06620
9.8Fernando AlonsoRenault R241:45,6580,9570,03320
10.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:45,6780,9770,02017
11.12Felipe MassaSauber C231:45,9601,2590,28220
12.11Giancarlo FisichellaSauber C231:45,9781,2770,01819
13.14Mark WebberJaguar R51:46,4711,7700,49310
14.17Olivier PanisToyota TF104B1:46,5281,8270,05717
15.16Ricardo ZontaToyota TF104B1:46,9022,2010,37420
16.7Jarno TrulliRenault R241:46,9122,2110,01021
17.37Bjorn WirdheimJaguar R51:47,2652,5640,35323
18.15Christian KlienJaguar R51:47,3702,6690,1058
19.38Ryan BriscoeToyota TF1041:47,6342,9330,2649
20.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:48,6873,9861,05316
21.18Nick HeidfeldJordan EJ141:48,8034,1020,11618
22.39Timo GlockJordan EJ141:48,8174,1160,01421
23.19Giorgio PantanoJordan EJ141:48,9624,2610,14517
24.40Bas LeindersMinardi PS04B1:49,4804,7790,51816
25.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:49,7425,0410,26216
107% najlepszego czasu: 1:52,030

Druga sesja treningowa na torze Spa-Francorchamps padła łupem kierowcy z zespołu McLaren – Kimi Raikkonena. Fin jako jedyny zszedł poniżej minuty i 45 sekund, ale do poprawienia rekordu toru zabrakło mu jeszcze blisko sekundy. Warunki atmosferyczne nie uległy specjalnie zmianie od momentu zakończenia pierwszej sesji i z powodu niewielkiego wzrostu temperatury różnica w najlepszych czasach z obydwu sesji wyniosła tylko 0.4 sekundy. Uzyskiwaniu lepszych czasów powinna sprzyjać położona w wielu miejscach nowa nawierzchnia, ale z tego powodu producenci opon nie mogli przewidzieć, jaka będzie w tym roku przyczepność i mogli nie trafić z optymalnym doborem mieszanki. To, a także wyjątkowo nieprzewidywalna pogoda w tym regionie powoduje, iż dobór typu opon na dalszą część weekendu jest dosyć trudny. Może to zaowocować sporymi zmianami w rozkładzie sił już podczas jutrzejszych treningów. Najlepiej na własnej skórze o złym doborze opon przekonał się ostatnio zespół McLaren i chociaż Raikkonen po piątkowych treningach na torze Hungaroring był najszybszy, to jednak w dalszej części weekendu bolid MP4-19B spisywał się już znacznie gorzej.

Drugi czas uzyskał Jenson Button (B.A.R), tracąc do Raikkonena 0.3 sekundy, a dopiero na trzeciej pozycji uplasował się Michael Schumacher (Ferrari), który w pogoni za najlepszym czasem zaliczył w pewnym momencie niegroźny piruet w okolicy zakrętu Stavelot. Mniej szczęścia miał jednak kierowca testowy Toyoty – Ryan Briscoe. Australijczyk w niespełna kwadrans po rozpoczęciu drugiej sesji stracił kontrolę nad swoim bolidem na słynnym zakręcie Eau Rouge i roztrzaskał swój bolid na bandzie. Przyczyną kraksy mogła być usterka techniczna lub pęknięta opona, gdyż Briscoe dosyć wcześnie zjechał z optymalnego toru jazdy i nie wyglądało to na błąd kierowcy. Na szczęście zeszłoroczny mistrz F3 Euro Series o własnych siłach wydostał się z wraku i nie doznał żadnego uszczerbku na zdrowiu. Ze względu na ten wypadek sesja została wstrzymana na około osiem minut.

Na czwartej i piątej pozycji znaleźli się pozostali reprezentanci zespołu B.A.R – Anthony Davidson i Takuma Sato, mieszcząc się poniżej pół sekundy straty do Buttona. Tym samym stajnia z Brackley wydaje się być w dosyć dobrej dyspozycji na torze Spa-Francorchamps, ale po samych piątkowych treningach trudno jest wyciągać jakiekolwiek wnioski. Szósty czas uzyskał drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard, a tuż za Szkotem znalazł się debiutujący na torze w Spa za kierownicą bolidu Formuły 1 Antonio Pizzonia. Dla Brazylijczyka jest to najprawdopodobniej ostatnia okazja do zaprezentowania swych umiejętności, gdyż Ralf Schumacher ma wziąć udział w najbliższych testach na torze Monza i jeśli nie będzie żadnych problemów, to wówczas Niemiec pojedzie w wyścigu o Grand Prix Włoch, który w zeszłym roku ominął go z powodu kraksy podczas testów.

Na ósmej i dziewiątej pozycji uplasowali się Rubens Barrichello (Ferrari) i Fernando Alonso (Renault), natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy. Na kolejnych dwóch pozycjach znaleźli się kierowcy z zespołu Sauber – Felipe Massa i Giancarlo Fisichella, a dopiero na 13 pozycji wylądował najszybszy kierowca Jaguara – Mark Webber. Zdobywca czwartego czasu z pierwszej sesji – Bjorn Wirdheim musiał się tym razem zadowolić dopiero 17 pozycją, a tuż za nim znalazł się ostatni reprezentant stajni z Milton Keynes – Christian Klien. Główni kierowcy Toyoty – Olivier Panis i Ricardo Zonta drugą sesję ukończyli w pierwszej piętnastce, ponownie plasując się tym razem przed będącym ostatnio w słabszej formie drugim kierowcą Renault – Jarno Trullim.

Największą niespodziankę sprawił dzisiaj Zsolt Baumgartner, który w drugiej sesji zdołał uzyskać lepszy czas od wszystkich reprezentantów zespołu Jordan i ze stratą mniej niż czterech sekund do Raikkonena na blisko siedmiokilometrowym torze uplasował się na 20 pozycji. Pozostali kierowcy z zespołu Minardi – Bas Leinders i Gianmaria Bruni sklasyfikowani zostali ze kierowcami Jordana na ostatnich pozycjach, tracąc odpowiednio 4.7 i 5 sekund.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca