F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Fuji Television Japanese Grand Prix 200410 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,573 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,281 - Q1, Jarno Trulli (Renault), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,408 - Ralf Schumacher (Williams), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
216,612 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Przeniesione z soboty na niedzielę rano kwalifikacje do tegorocznego wyścigu o Grand Prix Japonii, do czego przyczyniło się spodziewane przejście tajfunu Ma-On nad torem Suzuka, przyniosły dosyć nieoczekiwaną kolejność startową. Było to związane z faktem, iż podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej tor był jeszcze dosyć mokry, ale warunki poprawiały się z każdą minutą i wiele zależało od tego, w którym momencie dany kierowca wyjeżdżał na tor. Najlepszym przykładem może być najlepszy czas uzyskany przez debiutującego w barwach Toyoty Jarno Trullego, który jako ostatni zaliczył okrążenie pomiarowe podczas pierwszej sesji, uzyskując lepszy o ponad pół sekundy czas od Michaela Schumachera (Ferrari). Ponadto dosyć wysoko uplasowali się Mark Webber (Jaguar) i Olivier Panis (Toyota). Trudne warunki pochłonęły tylko jedną ofiarę, a był nią Zsolt Baumgartner. Kierowca Minardi wpadł w poślizg na zakręcie znajdującym się tuż pod mostem i ugrzązł na środku żwirowiska.

Po zakończeniu pierwszej sesji na torze widoczne już były suche fragmenty asfaltu, jednak w wielu miejscach było jeszcze mokro, a że tor dosyć szybko wysychał, nadal bardzo istotny był moment wyjazdu na tor – im później, tym lepiej. Jako jeden z pierwszych kierowców okrążenie pomiarowe zaliczył Juan Pablo Montoya, który w pierwszej sesji uzyskał bardzo słaby czas ze względu na nieodpowiedni dobór ciśnienia w oponach. W tej sytuacji Kolumbijczyk postanowił zaryzykować jazdę na zwykłych oponach rowkowanych i trzeba przyznać, że jak na panujące warunki poradził sobie całkiem nieźle. Efektem tego była 13 pozycja startowa, wywalczona przez kierowcę Williamsa. Montoya znalazł się w dosyć doborowym towarzystwie, gdyż tuż przed nim znaleźli się Fernando Alonso (Renault) i Kimi Raikkonen (McLaren), a na 15 pozycji wylądował Rubens Barrichello (Ferrari), który popełnił poważny błąd podczas pokonywania szykany.

Problemów z jazdą po wysychającym torze nie mieli jednak bracia Michael i Ralf Schumacherowie, plasując się na czołowych pozycjach. W przypadku Ralfa sporą rolę odegrał fakt, iż kierowca Williamsa do pierwszej sesji przystąpił jako jeden z ostatnich kierowców (dzięki kolizji z Davidem Coulthardem w ostatnim wyścigu) i w ten sposób zapewnił sobie dosyć późny wyjazd na tor w finałowej sesji kwalifikacyjnej, czego efektem była druga pozycja startowa. Szansy nie zmarnowali także Webber i Trulli, kwalifikując się odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji – Włoch nie mógł sobie chyba wymarzyć lepszego debiutu w Toyocie. Kierowcy z zespołu B.A.R – Takuma Sato i Jenson Button uzyskali czwarty i piąty czas, godnie reprezentując Hondę podczas kwalifikacji do domowego wyścigu. Szczególnie zadowolony ze swoje postawy mógł być Sato, gdyż przed własną publicznością udało mu się pokonać bardziej doświadczonego partnera.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Giancarlo Fisichella (Sauber), Coulthard (McLaren), Jacques Villeneuve (Kanadyjczyk pomimo słabej znajomości bolidu Renault R24 w niezbyt idealnych warunkach do jazdy uzyskał lepszy czas od głównego kierowcy francuskiej stajni – Alonso) i Olivier Panis (Toyota). Drugi kierowca Jaguara – Christian Klien zakwalifikował się na 14 pozycji, natomiast z ostatnich pozycji wyścig będą musieli rozpocząć kierowcy z zespołów Jordan i Minardi, a także Felipe Massa (Sauber), który wypadł z toru na okrążeniu pomiarowym i zrezygnował z ukończenia go, wracając od razu do boksów.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca