|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysian Grand Prix 2004 | 21 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:34,980 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:36,412 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 201,629 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2003 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:34,437 | - | - | 11 |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:35,380 | 0,943 | 0,943 | 8 |
3. | 35 | Anthony Davidson | BAR 006 | | 1:35,970 | 1,533 | 0,590 | 21 |
4. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF104 | | 1:36,147 | 1,710 | 0,177 | 21 |
5. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW26 | | 1:36,229 | 1,792 | 0,082 | 11 |
6. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19 | | 1:36,314 | 1,877 | 0,085 | 5 |
7. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:36,478 | 2,041 | 0,164 | 6 |
8. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:36,606 | 2,169 | 0,128 | 9 |
9. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:37,018 | 2,581 | 0,412 | 5 |
10. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:37,119 | 2,682 | 0,101 | 13 |
11. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19 | | 1:37,438 | 3,001 | 0,319 | 4 |
12. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104 | | 1:37,590 | 3,153 | 0,152 | 12 |
13. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:37,816 | 3,379 | 0,226 | 10 |
14. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:37,995 | 3,558 | 0,179 | 5 |
15. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:38,023 | 3,586 | 0,028 | 6 |
16. | 37 | Bjorn Wirdheim | Jaguar R5 | | 1:38,086 | 3,649 | 0,063 | 18 |
17. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:38,554 | 4,117 | 0,468 | 11 |
18. | 16 | Cristiano da Matta | Toyota TF104 | | 1:38,734 | 4,297 | 0,180 | 11 |
19. | 39 | Timo Glock | Jordan EJ14 | | 1:38,788 | 4,351 | 0,054 | 18 |
20. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:38,831 | 4,394 | 0,043 | 8 |
21. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:39,860 | 5,423 | 1,029 | 14 |
22. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:41,149 | 6,712 | 1,289 | 6 |
23. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:42,556 | 8,119 | 1,407 | 14 |
24. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:42,718 | 8,281 | 0,162 | 5 |
25. | 40 | Bas Leinders | Minardi PS04B | | 1:43,424 | 8,987 | 0,706 | 15 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:41,048 |
|
| Podczas pierwszych oficjalnych treningów poprzedzających wyścig o Grand Prix Malezji na czele klasyfikacji znaleźli się kierowcy Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello. Co prawda dzieliła ich dosyć duża różnica czasowa (blisko sekunda), ale nadal była to dominująca postawa. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się kierowcy testowi z zespołów B.A.R i Toyota – Anthony Davidson oraz Ricardo Zonta, zaliczając najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników porannych treningów. Na kierowcach tych podobnie jak przed dwoma tygodniami spoczął obowiązek głównych przygotowań do wyścigu, gdyż mogli sobie oni pozwolić na nie oszczędzanie silników w swoich bolidach. Tymczasem pozostali reprezentanci tychże zespołów skupili się na oszczędzaniu swoich aut i mając od ponad 2.5 do 4 sekund straty uplasowali się na dalszych pozycjach. Podobnie było w przypadku pozostałych zespołów (z wyjątkiem Saubera), mających prawo do wystawienia trzeciego kierowcy podczas piątkowych treningów – Jaguar, Jordan i Minardi, przy czym kierowcy testowi tychże stajni znaleźli się poza pierwszą piętnastką. Podczas dzisiejszych treningów nastąpił debiutancki występ Basa Leindersa, który po otrzymaniu superlicencji FIA mógł wreszcie wziąć udział w oficjalnych treningach. Reprezentujący barwy zespołu Minardi Belg miał jednak ogromną stratę do Michaela Schumachera (blisko dziewięć sekund) i znalazł się na ostatniej pozycji.
Poniżej dwóch sekund straty do najszybszego kierowcy Ferrari zmieścili się tylko dwaj kierowcy z innych czołowych zespołów – Ralf Schumacher (Williams) i Kimi Raikkonen (McLaren), którzy uplasowali się kolejno na piątej i szóstej pozycji. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazł się partner młodszego z braci Schumacherów, któremu podczas wczorajszej konferencji prasowej wypowiedział on jawną wojnę – Juan Pablo Montoya. Ralf zarzucił Kolumbijczykowi, iż ten podczas ostatniego wyścigu w bezpardonowy sposób wyprzedził go, nie bacząc na dobro zespołu. Najwyraźniej Niemcowi nadal marzy się status, jakim cieszy się jego starszy brat w zespole Ferrari, ale raczej się tego nie doczeka, a już na pewno nie w tak wczesnej fazie sezonu. Tak czy inaczej Ralf zagroził, że podczas następnej próby wyprzedzania wypchnie z toru Montoyę. Oby tylko Frank Williams nie wypchnął go po takim manewrze ze swojego zespołu. Siódmy czas uzyskał Mark Webber (Jaguar), natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął Fernando Alonso (Renault), plasując się tuż za Jensonem Buttonem (B.A.R).
Źródło: F1-Live.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|