|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysian Grand Prix 2004 | 21 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:34,980 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:36,412 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 201,629 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2003 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19 | | 1:34,395 | - | - | 17 |
2. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW26 | | 1:34,693 | 0,298 | 0,298 | 24 |
3. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:35,054 | 0,659 | 0,361 | 20 |
4. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:35,094 | 0,699 | 0,040 | 22 |
5. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:35,100 | 0,705 | 0,006 | 23 |
6. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:35,115 | 0,720 | 0,015 | 20 |
7. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:35,288 | 0,893 | 0,173 | 21 |
8. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:35,300 | 0,905 | 0,012 | 20 |
9. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19 | | 1:35,301 | 0,906 | 0,001 | 13 |
10. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:35,373 | 0,978 | 0,072 | 19 |
11. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:35,407 | 1,012 | 0,034 | 19 |
12. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104 | | 1:35,524 | 1,129 | 0,117 | 19 |
13. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF104 | | 1:35,850 | 1,455 | 0,326 | 27 |
14. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:35,996 | 1,601 | 0,146 | 19 |
15. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:36,292 | 1,897 | 0,296 | 6 |
16. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:36,353 | 1,958 | 0,061 | 28 |
17. | 35 | Anthony Davidson | BAR 006 | | 1:36,708 | 2,313 | 0,355 | 5 |
18. | 37 | Bjorn Wirdheim | Jaguar R5 | | 1:36,883 | 2,488 | 0,175 | 21 |
19. | 16 | Cristiano da Matta | Toyota TF104 | | 1:36,907 | 2,512 | 0,024 | 7 |
20. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:37,725 | 3,330 | 0,818 | 19 |
21. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:37,818 | 3,423 | 0,093 | 19 |
22. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:38,588 | 4,193 | 0,770 | 10 |
23. | 39 | Timo Glock | Jordan EJ14 | | 1:38,796 | 4,401 | 0,208 | 27 |
24. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:39,324 | 4,929 | 0,528 | 16 |
25. | 40 | Bas Leinders | Minardi PS04B | | 1:41,485 | 7,090 | 2,161 | 23 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:41,003 |
|
| Poranna sesja treningowa należała do reprezentantów Ferrari, jednak kiedy po dwóch godzinach wszyscy kierowcy ponownie wyjechali na tor, wysoka temperatura zaczęła sprzyjać zespołom korzystającym z opon Michelin. Efektem tego było uzyskanie trzech najlepszych czasów przez kierowców jadących właśnie na ogumieniu francuskiego producenta. Zaskakujące było natomiast to, iż na czele klasyfikacji znalazł się Kimi Raikkonen. Fin co prawda wygrał zeszłoroczny wyścig na torze Sepang, jednak nikt się chyba nie spodziewał, że po tak fatalnym występie w Australii zespół McLaren szybko powróci do lepszej formy. Oczywiście trudno mieć pełny obraz zaledwie po piątkowych treningach, podczas których zespoły skupiają się głównie na doborze opon, ale jest nadzieja, że przynajmniej w sprzyjających warunkach walka pomiędzy czołowymi stajniami będzie bardziej wyrównana niż przed dwoma tygodniami.
Tuż za Raikkonenem ze stratą blisko 0.3 sekundy znalazł się Ralf Schumacher, a oprócz kierowcy z zespołu Williams przed Michaelem Schumacherem, który tym razem musiał zadowolić się czwartą pozycją, znalazł się jeszcze Mark Webber (Jaguar). Piąty czas uzyskał partner młodszego z braci Schumacherów – Juan Pablo Montoya, natomiast na szóstej i ósmej pozycji uplasowali się kierowcy Renault – Jarno Trulli i Fernando Alonso. Pomiędzy nim znalazł się Felipe Massa i była to swego rodzaju niespodzianka, gdyż Brazylijczyk okazał się być najszybszym po Michaelu Schumacherze kierowcą korzystającym z opon Bridgestone. Poza tym podczas porannej sesji kierowca z zespołu Sauber miał problemy z prowadzeniem swojego bolidu i zaliczył wizytę na środku żwirowiska, jednak radykalna zmiana ustawień C23 przed popołudniową sesją przyniosła bardzo pozytywne efekty. Drugi kierowca ze szwajcarskiej stajni – Giancarlo Fisichella uplasował się dopiero na 16 pozycji, będąc wolniejszym o ponad sekundę w stosunku do swojego partnera. Podobna różnica dzieliła również kierowców z zespołu McLaren, przy czym David Coulthard miał problemy z pedałem gazu, który miały wpływ na uzyskiwane czasy i to spowodowało, że Szkot znalazł się na dziewiątej pozycji. Tymczasem pierwszą dziesiątkę zamknął drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello, mieszcząc się jako ostatni poniżej sekundy straty do Raikkonena.
Główni reprezentanci zespołu B.A.R – Jenson Button i Takuma Sato uplasowali się odpowiednio na 11 i 15 pozycji. Tylko Brytyjczyk zdołał wykonać zaplanowane na dzisiaj zadania, chociaż nie był do końca zadowolony z prowadzenia bolidu 006. Tymczasem Sato miał wyjątkowego pecha, gdyż podczas popołudniowej sesji już na pierwszym okrążeniu uszkodził przednie skrzydło w swoim bolidzie, a następnie miał problemy z hamulcami i w efekcie zaliczył dzisiaj zaledwie 12 okrążeń. Problemy nie ominęły także kierowcy testowego stajni z Brackley – Anthony'ego Davidsona (17 pozycja), który podczas popołudniowej sesji zamierzał zaliczyć dłuższy przejazd. Uniemożliwiła mu to jednak awaria silnika. Na 12 i 13 pozycji znaleźli się reprezentanci Toyoty – Olivier Panis i Ricardo Zonta, który podczas popołudniowej sesji był najszybszym kierowcą testowym. Z kolei drugi główny reprezentant japońskiej stajni – Cristiano da Matta już na początku drugiej godziny popełnił błąd i wylądował poza torem, kończąc tym samym udział w piątkowych treningach. Brazylijczyk ostatecznie został sklasyfikowany na 19 pozycji. Mimo to nastroje w ekipie Toyoty były pozytywne, gdyż nowe części przywiezione do Malezji poprawiły osiągi bolidów TF104.
Najszybszym debiutantem był dzisiaj drugi kierowca z zespołu Jaguar – Christian Klien. Austriak uplasował się na 14 pozycji podczas pierwszej wizyty na torze Sepang i miał niewiele ponad półtorej sekundy straty do Raikkonena. Nieco słabiej wypadł kierowca testowy tej stajni – Bjorn Wirdheim (18 pozycja), dla którego był to także pierwszy kontakt z malezyjskim obiektem. Tym niemniej Szwed łącznie przejechał blisko 40 okrążeń i przy okazji zdobywania cennego doświadczenia pomógł zespołowi w doborze opon. Na ostatnich pozycjach uplasowali się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi, jednak tylko włoska stajnia była zadowolona z przebiegu dzisiejszych treningów, gdyż mogła spokojnie rywalizować z irlandzką stajnią. To z kolei było powodem do zmartwienia dla ekipy Eddiego Jordana, która raczej nie posuwa się naprzód.
Źródło: F1-Live.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|