F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 200421 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:34,980 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:36,412 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
201,629 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:34,395--17
2.4Ralf SchumacherWilliams FW261:34,6930,2980,29824
3.14Mark WebberJaguar R51:35,0540,6590,36120
4.1Michael SchumacherFerrari F20041:35,0940,6990,04022
5.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:35,1000,7050,00623
6.7Jarno TrulliRenault R241:35,1150,7200,01520
7.12Felipe MassaSauber C231:35,2880,8930,17321
8.8Fernando AlonsoRenault R241:35,3000,9050,01220
9.5David CoulthardMcLaren MP4-191:35,3010,9060,00113
10.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:35,3730,9780,07219
11.9Jenson ButtonBAR 0061:35,4071,0120,03419
12.17Olivier PanisToyota TF1041:35,5241,1290,11719
13.38Ricardo ZontaToyota TF1041:35,8501,4550,32627
14.15Christian KlienJaguar R51:35,9961,6010,14619
15.10Takuma SatoBAR 0061:36,2921,8970,2966
16.11Giancarlo FisichellaSauber C231:36,3531,9580,06128
17.35Anthony DavidsonBAR 0061:36,7082,3130,3555
18.37Bjorn WirdheimJaguar R51:36,8832,4880,17521
19.16Cristiano da MattaToyota TF1041:36,9072,5120,0247
20.18Nick HeidfeldJordan EJ141:37,7253,3300,81819
21.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:37,8183,4230,09319
22.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:38,5884,1930,77010
23.39Timo GlockJordan EJ141:38,7964,4010,20827
24.19Giorgio PantanoJordan EJ141:39,3244,9290,52816
25.40Bas LeindersMinardi PS04B1:41,4857,0902,16123
107% najlepszego czasu: 1:41,003

Poranna sesja treningowa należała do reprezentantów Ferrari, jednak kiedy po dwóch godzinach wszyscy kierowcy ponownie wyjechali na tor, wysoka temperatura zaczęła sprzyjać zespołom korzystającym z opon Michelin. Efektem tego było uzyskanie trzech najlepszych czasów przez kierowców jadących właśnie na ogumieniu francuskiego producenta. Zaskakujące było natomiast to, iż na czele klasyfikacji znalazł się Kimi Raikkonen. Fin co prawda wygrał zeszłoroczny wyścig na torze Sepang, jednak nikt się chyba nie spodziewał, że po tak fatalnym występie w Australii zespół McLaren szybko powróci do lepszej formy. Oczywiście trudno mieć pełny obraz zaledwie po piątkowych treningach, podczas których zespoły skupiają się głównie na doborze opon, ale jest nadzieja, że przynajmniej w sprzyjających warunkach walka pomiędzy czołowymi stajniami będzie bardziej wyrównana niż przed dwoma tygodniami.

Tuż za Raikkonenem ze stratą blisko 0.3 sekundy znalazł się Ralf Schumacher, a oprócz kierowcy z zespołu Williams przed Michaelem Schumacherem, który tym razem musiał zadowolić się czwartą pozycją, znalazł się jeszcze Mark Webber (Jaguar). Piąty czas uzyskał partner młodszego z braci Schumacherów – Juan Pablo Montoya, natomiast na szóstej i ósmej pozycji uplasowali się kierowcy Renault – Jarno Trulli i Fernando Alonso. Pomiędzy nim znalazł się Felipe Massa i była to swego rodzaju niespodzianka, gdyż Brazylijczyk okazał się być najszybszym po Michaelu Schumacherze kierowcą korzystającym z opon Bridgestone. Poza tym podczas porannej sesji kierowca z zespołu Sauber miał problemy z prowadzeniem swojego bolidu i zaliczył wizytę na środku żwirowiska, jednak radykalna zmiana ustawień C23 przed popołudniową sesją przyniosła bardzo pozytywne efekty. Drugi kierowca ze szwajcarskiej stajni – Giancarlo Fisichella uplasował się dopiero na 16 pozycji, będąc wolniejszym o ponad sekundę w stosunku do swojego partnera. Podobna różnica dzieliła również kierowców z zespołu McLaren, przy czym David Coulthard miał problemy z pedałem gazu, który miały wpływ na uzyskiwane czasy i to spowodowało, że Szkot znalazł się na dziewiątej pozycji. Tymczasem pierwszą dziesiątkę zamknął drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello, mieszcząc się jako ostatni poniżej sekundy straty do Raikkonena.

Główni reprezentanci zespołu B.A.R – Jenson Button i Takuma Sato uplasowali się odpowiednio na 11 i 15 pozycji. Tylko Brytyjczyk zdołał wykonać zaplanowane na dzisiaj zadania, chociaż nie był do końca zadowolony z prowadzenia bolidu 006. Tymczasem Sato miał wyjątkowego pecha, gdyż podczas popołudniowej sesji już na pierwszym okrążeniu uszkodził przednie skrzydło w swoim bolidzie, a następnie miał problemy z hamulcami i w efekcie zaliczył dzisiaj zaledwie 12 okrążeń. Problemy nie ominęły także kierowcy testowego stajni z Brackley – Anthony'ego Davidsona (17 pozycja), który podczas popołudniowej sesji zamierzał zaliczyć dłuższy przejazd. Uniemożliwiła mu to jednak awaria silnika. Na 12 i 13 pozycji znaleźli się reprezentanci Toyoty – Olivier Panis i Ricardo Zonta, który podczas popołudniowej sesji był najszybszym kierowcą testowym. Z kolei drugi główny reprezentant japońskiej stajni – Cristiano da Matta już na początku drugiej godziny popełnił błąd i wylądował poza torem, kończąc tym samym udział w piątkowych treningach. Brazylijczyk ostatecznie został sklasyfikowany na 19 pozycji. Mimo to nastroje w ekipie Toyoty były pozytywne, gdyż nowe części przywiezione do Malezji poprawiły osiągi bolidów TF104.

Najszybszym debiutantem był dzisiaj drugi kierowca z zespołu Jaguar – Christian Klien. Austriak uplasował się na 14 pozycji podczas pierwszej wizyty na torze Sepang i miał niewiele ponad półtorej sekundy straty do Raikkonena. Nieco słabiej wypadł kierowca testowy tej stajni – Bjorn Wirdheim (18 pozycja), dla którego był to także pierwszy kontakt z malezyjskim obiektem. Tym niemniej Szwed łącznie przejechał blisko 40 okrążeń i przy okazji zdobywania cennego doświadczenia pomógł zespołowi w doborze opon. Na ostatnich pozycjach uplasowali się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi, jednak tylko włoska stajnia była zadowolona z przebiegu dzisiejszych treningów, gdyż mogła spokojnie rywalizować z irlandzką stajnią. To z kolei było powodem do zmartwienia dla ekipy Eddiego Jordana, która raczej nie posuwa się naprzód.

Źródło: F1-Live.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca