F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Imola.
Gran Premio Foster's di San Marino 200425 kwietnia
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Długość toru: 4,933 km
Liczba okrążeń: 62
Pełny dystans: 305,609 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,628 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:22,491 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,895 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Michael SchumacherFerrari F20041:20,084--11
2.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:21,4431,3591,35912
3.4Ralf SchumacherWilliams FW261:22,2502,1660,80713
4.35Anthony DavidsonBAR 0061:22,3982,3140,14820
5.9Jenson ButtonBAR 0061:22,4482,3640,05010
6.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:22,7962,7120,34811
7.7Jarno TrulliRenault R241:22,9272,8430,13111
8.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:23,0542,9700,1274
9.8Fernando AlonsoRenault R241:23,0832,9990,02913
10.38Ricardo ZontaToyota TF1041:23,1613,0770,07820
11.5David CoulthardMcLaren MP4-191:23,1973,1130,0368
12.14Mark WebberJaguar R51:23,4173,3330,22011
13.11Giancarlo FisichellaSauber C231:23,5283,4440,1119
14.12Felipe MassaSauber C231:23,5623,4780,03413
15.17Olivier PanisToyota TF1041:23,7903,7060,22813
16.10Takuma SatoBAR 0061:24,0613,9770,27111
17.37Bjorn WirdheimJaguar R51:24,1524,0680,09129
18.16Cristiano da MattaToyota TF1041:24,7524,6680,60012
19.18Nick HeidfeldJordan EJ141:24,9554,8710,20312
20.19Giorgio PantanoJordan EJ141:25,3755,2910,42012
21.15Christian KlienJaguar R51:25,6795,5950,3049
22.39Timo GlockJordan EJ141:26,2546,1700,57514
23.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:27,9337,8491,67914
24.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:29,3129,2281,37914
25.40Bas LeindersMinardi PS04B1:29,4149,3300,10219
107% najlepszego czasu: 1:25,690

Poranne piątkowe treningi poprzedzające pierwszy europejski wyścig sezonu 2004 – Grand Prix San Marino padły łupem ekipy Ferrari, która jak na razie całkowicie dominuje w tegorocznych mistrzostwach. Szczególnie szybki był Michael Schumacher, który nawet nad swoim partnerem – Rubensem Barrichello uzyskał wyraźną przewagę. Reprezentantów włoskiej stajni dzieliła ponad sekunda różnicy, a tymczasem najszybszy kierowca nie z zespołu Ferrari – Ralf Schumacher (Williams) miał już ponad dwie sekundy straty do swojego starszego brata. Czwarty czas uzyskał kierowca testowy B.A.R – Anthony Davidson, który na stałe zadomowił się już w czołówce podczas piątkowych treningów. Brytyjczyk miał mniej niż 0.2 sekundy straty do Ralfa Schumachera, a tuż za nim znalazł się jeden z głównych reprezentantów stajni z Brackley – Jenson Button. Pierwszą szóstkę zamknął partner młodszego z braci Schumacherów – Juan Pablo Montoya, mając już ponad dwie i pół sekundy straty do najszybszego kierowcy Ferrari.

Kierowcy Renault – Jarno Trulli i Fernando Alonso uplasowali się odpowiednio na siódmej oraz dziewiątej pozycji, a pomiędzy nimi znalazł się najmniej aktywny uczestnik pierwszej sesji treningowej na torze Imola – Kimi Raikkonen. Najwyraźniej zespół McLaren po ostatnich problemach z silnikami postanowił nieco bardziej ostrożnie podejść do kolejnego wyścigu, o czym może również świadczyć niewiele większa liczba okrążeń przejechanych przez partnera Fina – Davida Coultharda, który znalazł się tuż za pierwszą dziesiątką z ponad trzysekundową stratą do Michaela Schumachera. Łącznie obydwaj kierowcy z zespołu McLaren zaliczyli zaledwie 12 okrążeń, czyli dwa razy mniej w stosunku do reprezentantów zespołów Ferrari, Williams i Renault. Tymczasem zespół B.A.R dzięki możliwości skorzystania z usług kierowcy testowego zaliczył aż 41 okrążeń, przy czym ostatni reprezentant tego zespołu – Takuma Sato wylądował poza pierwszą piętnastką i miał już blisko cztery sekundy straty do Michaela Schumachera. Pierwszą dziesiątkę zamknął kierowca testowy Toyoty – Ricardo Zonta.

Porannym treningom towarzyszyła słoneczna pogoda – temperatura wahała się pomiędzy 21-23 stopnie Celsjusza. Na torze panował jako taki spokój, a tymczasem za kulisami poruszenie wywołały przedstawione przez FIA propozycje zmian od sezonu 2008. Najważniejsza z nich to zmiana silników z 3-litrowych V10 na 2.4-litrowe V8, które w dodatku będą musiały wytrzymywać dwa wyścigi. Ponadto półautomatyczne skrzynie biegów mają być zabronione wraz z innymi ułatwieniami elektronicznymi. Przednie opony mają być cieńsze, natomiast tylne szersze, a dostarczał je będzie tylko jeden producent. Zabroniona ma być także możliwość zmiany opon podczas postojów i korzystanie z zapasowych bolidów. To tylko nie które z proponowanych zmian i jak widać bardzo radykalne. Nie należy się więc dziwić, że wywołały takie poruszenie wśród zespołów. Więcej na temat zmian postaram się napisać już wkrótce.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca