|
|
|
|
|
|
Gran Premio Foster's di San Marino 2004 | 25 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:20,628 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:22,491 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,895 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:20,084 | - | - | 11 |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:21,443 | 1,359 | 1,359 | 12 |
3. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW26 | | 1:22,250 | 2,166 | 0,807 | 13 |
4. | 35 | Anthony Davidson | BAR 006 | | 1:22,398 | 2,314 | 0,148 | 20 |
5. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:22,448 | 2,364 | 0,050 | 10 |
6. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:22,796 | 2,712 | 0,348 | 11 |
7. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:22,927 | 2,843 | 0,131 | 11 |
8. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19 | | 1:23,054 | 2,970 | 0,127 | 4 |
9. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:23,083 | 2,999 | 0,029 | 13 |
10. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF104 | | 1:23,161 | 3,077 | 0,078 | 20 |
11. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19 | | 1:23,197 | 3,113 | 0,036 | 8 |
12. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:23,417 | 3,333 | 0,220 | 11 |
13. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:23,528 | 3,444 | 0,111 | 9 |
14. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:23,562 | 3,478 | 0,034 | 13 |
15. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104 | | 1:23,790 | 3,706 | 0,228 | 13 |
16. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:24,061 | 3,977 | 0,271 | 11 |
17. | 37 | Bjorn Wirdheim | Jaguar R5 | | 1:24,152 | 4,068 | 0,091 | 29 |
18. | 16 | Cristiano da Matta | Toyota TF104 | | 1:24,752 | 4,668 | 0,600 | 12 |
19. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:24,955 | 4,871 | 0,203 | 12 |
20. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:25,375 | 5,291 | 0,420 | 12 |
21. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:25,679 | 5,595 | 0,304 | 9 |
22. | 39 | Timo Glock | Jordan EJ14 | | 1:26,254 | 6,170 | 0,575 | 14 |
23. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:27,933 | 7,849 | 1,679 | 14 |
24. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:29,312 | 9,228 | 1,379 | 14 |
25. | 40 | Bas Leinders | Minardi PS04B | | 1:29,414 | 9,330 | 0,102 | 19 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:25,690 |
|
| Poranne piątkowe treningi poprzedzające pierwszy europejski wyścig sezonu 2004 – Grand Prix San Marino padły łupem ekipy Ferrari, która jak na razie całkowicie dominuje w tegorocznych mistrzostwach. Szczególnie szybki był Michael Schumacher, który nawet nad swoim partnerem – Rubensem Barrichello uzyskał wyraźną przewagę. Reprezentantów włoskiej stajni dzieliła ponad sekunda różnicy, a tymczasem najszybszy kierowca nie z zespołu Ferrari – Ralf Schumacher (Williams) miał już ponad dwie sekundy straty do swojego starszego brata. Czwarty czas uzyskał kierowca testowy B.A.R – Anthony Davidson, który na stałe zadomowił się już w czołówce podczas piątkowych treningów. Brytyjczyk miał mniej niż 0.2 sekundy straty do Ralfa Schumachera, a tuż za nim znalazł się jeden z głównych reprezentantów stajni z Brackley – Jenson Button. Pierwszą szóstkę zamknął partner młodszego z braci Schumacherów – Juan Pablo Montoya, mając już ponad dwie i pół sekundy straty do najszybszego kierowcy Ferrari.
Kierowcy Renault – Jarno Trulli i Fernando Alonso uplasowali się odpowiednio na siódmej oraz dziewiątej pozycji, a pomiędzy nimi znalazł się najmniej aktywny uczestnik pierwszej sesji treningowej na torze Imola – Kimi Raikkonen. Najwyraźniej zespół McLaren po ostatnich problemach z silnikami postanowił nieco bardziej ostrożnie podejść do kolejnego wyścigu, o czym może również świadczyć niewiele większa liczba okrążeń przejechanych przez partnera Fina – Davida Coultharda, który znalazł się tuż za pierwszą dziesiątką z ponad trzysekundową stratą do Michaela Schumachera. Łącznie obydwaj kierowcy z zespołu McLaren zaliczyli zaledwie 12 okrążeń, czyli dwa razy mniej w stosunku do reprezentantów zespołów Ferrari, Williams i Renault. Tymczasem zespół B.A.R dzięki możliwości skorzystania z usług kierowcy testowego zaliczył aż 41 okrążeń, przy czym ostatni reprezentant tego zespołu – Takuma Sato wylądował poza pierwszą piętnastką i miał już blisko cztery sekundy straty do Michaela Schumachera. Pierwszą dziesiątkę zamknął kierowca testowy Toyoty – Ricardo Zonta.
Porannym treningom towarzyszyła słoneczna pogoda – temperatura wahała się pomiędzy 21-23 stopnie Celsjusza. Na torze panował jako taki spokój, a tymczasem za kulisami poruszenie wywołały przedstawione przez FIA propozycje zmian od sezonu 2008. Najważniejsza z nich to zmiana silników z 3-litrowych V10 na 2.4-litrowe V8, które w dodatku będą musiały wytrzymywać dwa wyścigi. Ponadto półautomatyczne skrzynie biegów mają być zabronione wraz z innymi ułatwieniami elektronicznymi. Przednie opony mają być cieńsze, natomiast tylne szersze, a dostarczał je będzie tylko jeden producent. Zabroniona ma być także możliwość zmiany opon podczas postojów i korzystanie z zapasowych bolidów. To tylko nie które z proponowanych zmian i jak widać bardzo radykalne. Nie należy się więc dziwić, że wywołały takie poruszenie wśród zespołów. Więcej na temat zmian postaram się napisać już wkrótce.
Źródło: Formula1.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|