F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200423 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 77
Pełny dystans: 257,180 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,259 - Ralf Schumacher (Williams), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,545 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
152,773 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Michael SchumacherFerrari F20041:16,502--14
2.10Takuma SatoBAR 0061:17,2790,7770,77724
3.9Jenson ButtonBAR 0061:17,3390,8370,06019
4.38Ricardo ZontaToyota TF1041:17,4260,9240,08728
5.5David CoulthardMcLaren MP4-191:17,5241,0220,09816
6.8Fernando AlonsoRenault R241:17,6861,1840,16222
7.35Anthony DavidsonBAR 0061:17,7911,2890,10536
8.7Jarno TrulliRenault R241:17,8561,3540,06524
9.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:17,9371,4350,08116
10.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:17,9521,4500,01518
11.11Giancarlo FisichellaSauber C231:18,3381,8360,38616
12.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:18,6212,1190,28314
13.16Cristiano da MattaToyota TF1041:18,8892,3870,26822
14.17Olivier PanisToyota TF1041:19,2182,7160,32917
15.14Mark WebberJaguar R51:19,2612,7590,0438
16.12Felipe MassaSauber C231:19,3352,8330,07416
17.15Christian KlienJaguar R51:19,4872,9850,15229
18.19Giorgio PantanoJordan EJ141:20,5284,0261,04118
19.39Timo GlockJordan EJ141:20,5344,0320,00615
20.37Bjorn WirdheimJaguar R51:20,6804,1780,14618
21.18Nick HeidfeldJordan EJ141:21,1414,6390,46117
22.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:21,2014,6990,06027
23.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:22,2035,7011,00218
24.40Bas LeindersMinardi PS04B1:23,3616,8591,15812
25.4Ralf SchumacherWilliams FW26---3
107% najlepszego czasu: 1:21,857

Michael Schumacher uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej w Monako. Tuż za nim znaleźli się jednak kierowcy zespołu B.A.R – Takuma Sato oraz Jenson Button i tym samym przynajmniej w połowie przełamana została dominacja Ferrari, gdyż dotąd każda pierwsza sesje treningowa w tym sezonie należała do obydwu kierowców z włoskiej stajni. Michael Schumacher uzyskał oczywiście dosyć wyraźna przewagę, ale była ona nieco mniejsza niż w Hiszpanii, gdzie jedno okrążenie pokonuje się w troszkę krótszym czasie. Tymczasem partner Niemca – Rubens Barrichello nie był nawet drugim najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone, gdyż tuż przed nim na 11 pozycji uplasował się Giancarlo Fisichella (Sauber).

Czwarty czas dnia uzyskał kierowca testowy Toyoty – Ricardo Zonta, który wykorzystując lepszą znajomość ulicznego toru w Monte Carlo zdołał dzisiaj pokonać innego kierowcę testowego, cieszącego się jak dotąd największym zainteresowaniem podczas piątkowych (w Monako wyjątkowo czwartkowych) treningów. Reprezentujący barwy zespołu B.A.R Anthony Davidson, bo o nim właśnie mowa, tym razem musiał zadowolić się siódmą pozycją, a jego strata do Michaela Schumachera wyniosła już ponad sekundę. Brytyjczyk był za to najbardziej aktywnym kierowcą i przejechał osiem okrążeń więcej od Zonty.

Tuż przed Davidsonem znaleźli się David Coulthard (McLaren) i Fernando Alonso (Renault). Dosyć wysoka pozycja Coultharda nie powinna być specjalnym zaskoczeniem, gdyż jest on w końcu dwukrotnym triumfatorem wyścigu o Grand Prix Monako, a poza tym jest to na tyle wyjątkowy tor, iż bolid MP4-19 może być tutaj nieco bardziej konkurencyjny. Na razie jednak trochę za wcześnie na takie wnioski, gdyż pierwsze treningi nie zawsze dają pełny obraz sytuacji. Drudzy kierowcy z zespołów McLaren i Renault – Kimi Raikkonen oraz Jarno Trulli także znaleźli się w pierwszej dziesiątce, przy czym różnica dzieląca Alonso i Trullego była znacznie mniejsza niż w przypadku kierowców ze stajni z Woking, których dzieliły ponad 0.4 sekundy.

Z kierowców reprezentujących barwy zespołu Williams do pierwszej dziesiątki załapał się tylko Juan Pablo Montoya. Tymczasem partner Kolumbijczyka – Ralf Schumacher nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego, do czego przyczyniły się bliżej nie określone problemy techniczne. Jeszcze większego pecha miał jednak kierowca z zespołu Jaguar – Mark Webber, który po przejechaniu ośmiu okrążeń padł ofiarą ewidentnej awarii silnika. Najprawdopodobniej będzie się to wiązało z koniecznością wymiany uszkodzonej jednostki napędowej i jest to równoznaczne z obniżeniem pozycji startowej o 10 miejsc. Nie trzeba chyba dodawać, jak wielkim utrudnieniem będzie to właśnie tutaj, na krętych uliczkach Monte Carlo. Problemy Australijczyka doprowadziły do wstrzymania sesji na około siedem minut, ale była to jedyna przerwa podczas pierwszej sesji treningowej.

Oprócz Webbera i Ralfa Schumachera do pozostawienia swoich bolidów na torze zmuszeni zostali także kierowcy testowi zespołów Jaguar i Jordan – Bjorn Wirdheim oraz Timo Glock. Pomimo licznych wątpliwości Giorgio Pantano pojawił się dzisiaj na torze w Monako. Okazuje się jednak, że Włoch ma obecnie nieco inne zmartwienie niż domniemane problemy ze swoimi sponsorami (notabene z dzisiejszych doniesień wynika, iż jego przyszłość w zespole Jordan jeśli chodzi o obecny sezon jest nie zagrożona), gdyż doznał niewielkiej kontuzji kolana podczas charytatywnego meczu piłki nożnej. Nie przeszkadza mu ona jednak w prowadzeniu bolidu.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca