F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200423 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 77
Pełny dystans: 257,180 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,259 - Ralf Schumacher (Williams), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,545 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
152,773 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Michael SchumacherFerrari F20041:14,741--24
2.35Anthony DavidsonBAR 0061:15,1410,4000,40032
3.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:15,3190,5780,17827
4.7Jarno TrulliRenault R241:15,4720,7310,15328
5.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:15,4790,7380,00714
6.9Jenson ButtonBAR 0061:15,5200,7790,04130
7.10Takuma SatoBAR 0061:15,6640,9230,14423
8.38Ricardo ZontaToyota TF1041:15,6900,9490,02634
9.8Fernando AlonsoRenault R241:15,7010,9600,01128
10.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:16,0971,3560,39629
11.5David CoulthardMcLaren MP4-191:16,2291,4880,13216
12.4Ralf SchumacherWilliams FW261:16,5561,8150,32731
13.16Cristiano da MattaToyota TF1041:16,7432,0020,18731
14.11Giancarlo FisichellaSauber C231:16,7482,0070,00530
15.17Olivier PanisToyota TF1041:17,0072,2660,25924
16.19Giorgio PantanoJordan EJ141:17,3092,5680,30224
17.12Felipe MassaSauber C231:17,4222,6810,11331
18.39Timo GlockJordan EJ141:17,7563,0150,33428
19.18Nick HeidfeldJordan EJ141:17,8733,1320,11718
20.15Christian KlienJaguar R51:17,9883,2470,11515
21.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:18,8224,0810,83424
22.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:18,8294,0880,00719
23.40Bas LeindersMinardi PS04B1:20,3705,6291,54125
24.37Bjorn WirdheimJaguar R5---2
107% najlepszego czasu: 1:19,973

Michael Schumacher zdominował także drugą sesję treningową poprzedzającą wyścig o Grand Prix Monako, uzyskując w dodatku lepszy o blisko dwie sekundy czas w stosunku do porannej sesji. Ekipa B.A.R nie pozostała jednak daleko w tyle i najszybszy z reprezentantów tej stajni – kierowca testowy Anthony Davidson miał równo 0.4 sekundy straty do Niemca. Brytyjczyk jak widać tylko chwilowo dał się zepchnąć na dalszy plan i podczas drugiej sesji był już zdecydowanie najszybszym testerem, nie wspominając już o pokonaniu wszystkich kierowców z wyjątkiem Michaela Schumachera. Dla drugiego kierowcy Ferrari – Rubensa Barrichello, który w niedzielę obchodził będzie 32 urodziny, popołudniowa sesja była także bardziej udana. Brazylijczyk uzyskał trzeci czas, tracąc do swojego partnera niewiele ponad pół sekundy.

Na czwartej i piątej pozycji uplasowali się Jarno Trulli (Renault) i Kimi Raikkonen (McLaren). Obaj kierowcy tym razem okazali się szybsi od swoich zespołowych partnerów, z których tylko Fernando Alonso zdołał załapać się do pierwszej dziesiątki. David Coulthard wylądował tymczasem dopiero na 11 pozycji, mając blisko półtorej sekundy straty do starszego z braci Schumacherów. Główni reprezentanci zespołu B.A.R – Jenson Button i Takuma Sato uplasowali się kolejno na szóstej i siódmej pozycji, mieszcząc się poniżej sekundy straty do najszybszego kierowcy Ferrari. Tuż za nimi ponownie znalazł się kierowca testowy Toyoty – Ricardo Zonta, uzyskując bardzo wyraźną przewagę (ponad sekundy) nad głównymi reprezentantami japońskiej stajni, którzy sklasyfikowani zostali poza pierwszą dwunastką.

Z kierowców zespołu Williams w pierwszej dziesiątce ponownie znalazł się tylko Juan Pablo Montoya, mając grubo ponad sekundę straty do Michaela Schumachera. Młodszy z braci Schumacherów – Ralf miał z kolei pół sekundy straty do swojego partnera, co dało mu 12 miejsce. Duża strata do najszybszego kierowcy nie jest jednak jedynym zmartwieniem Niemca, który ze względu na konieczność wymiany silnika (to właśnie on zawiódł na początku przedpołudniowej sesji) do niedzielnego wyścigu będzie musiał wystartować z niższej o 10 pozycji w stosunku do rezultatu uzyskanego na kwalifikacjach.

Giorgio Pantano dosyć niespodziewanie był dzisiaj najszybszym kierowcą korzystającym z silnika Cosworth, plasując się na 16 pozycji. Włoch najwyraźniej postawił sobie za cel udowodnić, iż należy mu się miejsce w zespole Jordan i trzeba przyznać, że przynajmniej dzisiaj mu się to udało, gdyż od Nicka Heidfelda szybszy był o pół sekundy. Co ciekawe Niemiec stwierdził ostatnio, że chciałby mieć szybszego partnera, ale nie spodziewał się chyba tak natychmiastowej reakcji. W dodatku od Heidfelda szybszy był dzisiaj także kierowca testowy irlandzkiej stajni – Timo Glock.

Największe powody do niezadowolenia może mieć po dzisiejszych treningach zespół Jaguar, któremu nowy wystrój bolidów R5 raczej nie przyniósł szczęścia. Po porannych problemach z silnikiem Mark Webber nie pojawił się w ogóle na torze podczas drugiej sesji. Tymczasem pozostali reprezentanci stajni z Milton Keynes – Christian Klien oraz kierowca testowy Bjorn Wirdheim zapoznali się bliższej z bandami okalającymi tor i w ten sposób po upływie połowy drugiej sesji w treningach nie uczestniczył już żaden kierowca Jaguara. W dodatku Wirdheim nie zdążył zaliczyć nawet jednego okrążenia pomiarowego i w tej sytuacji stajnia ta dysponuje niewielką ilością danych, co może stanowić spore utrudnienie jeśli chodzi o wybór opon na dalszą część weekendu. Jeśli jeszcze dodamy do tego fakt, iż Webbera ze względu na wymianę silnika czeka start do wyścigu z odległej pozycji, to można sobie wyobrazić, jak nieprzyjemna musi być w tej chwili atmosfera w obozie Jaguara. Póki co stajnia ta ma cały dzień na przemyślenia, gdyż jutro bolidy Formuły Jeden będą spoczywały w garażach, a dopiero w sobotę pojawią się ponownie na ulicach Monte Carlo.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca