F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200423 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 77
Pełny dystans: 257,180 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,259 - Ralf Schumacher (Williams), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,545 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
152,773 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie sobotnich treningów  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 1Michael SchumacherFerrari F20041:14,014--25
2. 7Jarno TrulliRenault R241:14,0160,0020,00227
3. 10Takuma SatoBAR 0061:14,0200,0040,00637
4. 8Fernando AlonsoRenault R241:14,1380,1180,12426
5. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:14,2120,0740,19825
6. 9Jenson ButtonBAR 0061:14,6460,4340,63229
7. 5David CoulthardMcLaren MP4-191:14,6700,0240,65626
8. 4Ralf SchumacherWilliams FW261:14,7520,0820,73824
9. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:15,0340,2821,02033
10. 2Rubens BarrichelloFerrari F20041:15,1740,1401,16026
11. 11Giancarlo FisichellaSauber C231:15,7090,5351,69525
12. 16Cristiano da MattaToyota TF1041:15,8610,1521,84737
13. 15Christian KlienJaguar R51:16,1010,2402,08743
14. 14Mark WebberJaguar R51:16,2730,1722,25923
15. 12Felipe MassaSauber C231:16,3320,0592,31819
16. 18Nick HeidfeldJordan EJ141:16,3850,0532,37127
17. 17Olivier PanisToyota TF1041:16,4310,0462,41726
18. 19Giorgio PantanoJordan EJ141:16,7000,2692,68632
19. 21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:19,4672,7675,45318
20. 20Gianmaria BruniMinardi PS04B---3
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:19,195

Rezultat końcowy sobotnich treningów bezpośrednio poprzedzających kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Monako jest ewidentnie zapowiedzią emocjonującej walki o pole position pomiędzy najszybszymi kierowcami z zespołów Ferrari, Renault i B.A.R. Michael Schumacher (Ferrari) był co prawda kolejny raz najszybszy, ale jego przewaga nad Jarno Trullim (Renault) i Takumą Sato (B.A.R) wyniosła zaledwie 0.002 i 0.006 sekundy, czyli była wręcz minimalna. Kolejni dwaj kierowcy: Fernando Alonso (Renault) i Juan Pablo Montoya (Williams) także nie zostali zbyt daleko w tyle (strata poniżej 0.2 sekundy), tak więc nie należy ich jeszcze skreślać, podobnie jak i Jensona Buttona, który bez trudu powinien na kwalifikacjach uzyskać co najmniej tak dobry czas, jak jego partner z zespołu B.A.R. Na razie jednak to Japończyk wypadł wyraźnie lepiej, natomiast Button musiał zadowolić się szóstym czasem i stratą ponad pół sekundy do Michaela Schumachera.

Poniżej jednej sekundy straty do najszybszej trójki zmieścili się jeszcze tylko dwaj kierowcy: David Coulthard (McLaren) i partner Montoi – Ralf Schumacher, który ze względu na wymianę silnika do wyścigu będzie musiał wystartować z niższej o 10 pozycji w stosunku do rezultatu uzyskanego na kwalifikacjach. Pierwszą dziesiątkę zamknęli drudzy kierowcy z zespołów McLaren i Ferrari – Kimi Raikkonen i Rubens Barrichello.

Z pozostałych kierowców najlepiej wypadł Giancarlo Fisichella (Sauber), pokonując kierowców Toyoty i Jaguara, jeżdżących na oponach Michelin. Nienajlepiej spisał się jednak partner Fisichelli – Felipe Massa, który podczas pierwszej z dwóch 45-minutowych sesji zaliczył poślizg już na pierwszym okrążeniu pomiarowym i na tym zakończyła się jego aktywność. W drugiej sesji Massa zaliczył już 19 okrążeń i w ten sposób nadrobił nieco zaległości, ale na koniec od Fisichelli wolniejszy był o ponad sekundę, co dało mu 15 miejsce.

Oprócz Massy problemy podczas dzisiejszych treningów mieli również kierowcy Minardi – Gianmaria Bruni i Zsolt Baumgartner, a także Mark Webber. Zespół Jaguar po wczorajszych kłopotach z silnikiem postanowił nie wymieniać uszkodzonej jednostki napędowej w bolidzie Australijczyka i była to niezbyt mądra decyzja, gdyż po przejechaniu zaledwie czterech okrążeń w drugiej sesji Webber zjechał z toru z dymiącym silnikiem. W tej sytuacji wymiana silnika jest już raczej nieunikniona. Tymczasem kierowcy Minardi w pierwszej sesji zaliczyli bliskie spotkania z bandą, co Bruniego kosztowało w zasadzie całkowity brak udziału w dzisiejszych treningach. Baumgartner miał nieco więcej szczęścia, gdyż uszkodzenia jego auta okazały się mniej poważne i Węgier przejechał w sumie 18 okrążeń. Zderzenia z bandą nie uniknął również Montoya, ale w tym przypadku skończyło się tylko na wymianie przedniego skrzydła.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca