F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Allianz Grand Prix of Europe 200430 maja
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,906 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,226 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
195,633 km/h - Ralf Schumacher (Williams), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:29,355--18
2.9Jenson ButtonBAR 0061:29,6180,2630,26316
3.4Ralf SchumacherWilliams FW261:29,6770,3220,05928
4.5David CoulthardMcLaren MP4-191:29,7000,3450,02317
5.7Jarno TrulliRenault R241:29,9190,5640,21923
6.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:29,9430,5880,02424
7.35Anthony DavidsonBAR 0061:30,0280,6730,08532
8.8Fernando AlonsoRenault R241:30,1630,8080,13522
9.1Michael SchumacherFerrari F20041:30,2270,8720,0649
10.10Takuma SatoBAR 0061:30,2830,9280,05617
11.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:30,3370,9820,05420
12.14Mark WebberJaguar R51:30,4661,1110,12929
13.17Olivier PanisToyota TF1041:30,4971,1420,03124
14.16Cristiano da MattaToyota TF1041:30,5311,1760,03425
15.38Ricardo ZontaToyota TF1041:30,9491,5940,41833
16.11Giancarlo FisichellaSauber C231:30,9741,6190,02526
17.37Bjorn WirdheimJaguar R51:31,7802,4250,80626
18.39Timo GlockJordan EJ141:32,0802,7250,30029
19.15Christian KlienJaguar R51:32,2172,8620,13715
20.12Felipe MassaSauber C231:32,3102,9550,09312
21.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:32,6433,2880,33319
22.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:32,9863,6310,34318
23.18Nick HeidfeldJordan EJ141:33,1753,8200,18920
24.19Giorgio PantanoJordan EJ141:33,3934,0380,21817
25.40Bas LeindersMinardi PS04B1:34,5385,1831,14519
107% najlepszego czasu: 1:35,610

Wygląda na to, że opony Michelin rzeczywiście spisują się lepiej od konkurencji na torze Nurburgring, skoro podczas drugiej sesji treningowej poprzedzającej wyścig o Grand Prix Europy nie jeden, a już pięciu kierowców korzystających z ogumienia francuskiego producenta uplasowało się na czele klasyfikacji. W dodatku najszybszym kierowcą okazał się być Kimi Raikkonen, co mogło wywołać zdziwienie na twarzach wielu osób. Zespół McLaren nie zapowiadał na najbliższy wyścig istotnych ulepszeń bolidu MP4-19, ale z drugiej strony już w Monako stajnia ta prezentowała się nieco lepiej, więc być może jest to głównie zasługa opon. Grand Prix Europy to także domowy wyścig dla Mercedesa i osiągnięcie sukcesu właśnie tutaj, na torze Nurburgring jest dosyć pożądane. Wszystko zależało będzie jednak o niezawodności auta, a w szczególności silnika, który w zeszłym roku zawiódł jadącego na prowadzeniu Fina. Na potwierdzenie lepszej dyspozycji McLarena drugi kierowca z tej stajni – David Coulthard uzyskał czwarty czas, mając mniej niż 0.4 sekundy straty do swojego partnera.

Pomiędzy kierowcami ze stajni z Woking znaleźli się Jenson Button (B.A.R) i Ralf Schumacher (Williams). Nieco słabiej podczas drugiej sesji spisał się najszybszy kierowca z przedpołudniowych treningów – Anthony Davidson. Oficjalny tester zespołu B.A.R był jednak szybszy od drugiego głównego reprezentanta stajni z Brackley – Takumy Sato i uplasował się na siódmej pozycji. Tymczasem będący sprawcą zamieszania na początku wyścigu w Monako Japończyk zamknął pierwszą dziesiątkę, mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena. Mniej niż sekundę straty do Fina miał także drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya. Co ciekawe Sato i Montoya mieli zaledwie 0.1 sekundy straty do Michaela Schumachera, który dzisiejsze treningi zakończył dopiero na ósmej pozycji, spędzając ostatnią połowę drugiej sesji w boksach ze względu na problemy z hydrauliką bolidu F2004. Nieco szybszy od Niemca był drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello. Brazylijczyk uzyskał szósty czas, ale nie był dzisiaj najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone, gdyż nie zdołał poprawić czasu uzyskanego przez swojego partnera podczas porannej sesji – 1:29.631. Rezultat ten zapewniłby Schumacherowi trzecie miejsce w drugiej sesji.

Przed obydwoma kierowcami Ferrari na piątej pozycji znalazł się zwycięzca ostatniego wyścigu – Jarno Trulli. Włoch miał niewiele ponad pół sekundy straty do Raikkonena i ponownie uzyskał lepszy czas od swojego partnera z zespołu Renault – Fernando Alonso. Hiszpan musiał zadowolić się ósmą pozycją, a jego strata do najszybszego kierowcy z zespołu McLaren wyniosła już ponad 0.8 sekundy. Z pozostałych kierowców najlepiej wypadł Mark Webber, który za kierownicą Jaguara R5 uplasował się tuż za Montoyą na 12 pozycji. Na kolejnych trzech pozycjach znaleźli się wszyscy reprezentanci Toyoty – Olivier Panis, Cristiano da Matta i kierowca testowy Ricardo Zonta. Brazylijczyk tym razem musiał ustąpić miejsca głównym kierowcom z japońskiej stajni, ale podobnie jak podczas porannej sesji treningowej przejechał najwięcej okrążeń.

Po problemach z silnikiem, które ograniczyły do minimum udział w porannej sesji, Giancarlo Fisichella podczas drugiej sesji uplasował się na 16 pozycji, mając ponad półtorej sekundy straty do Raikkonena. Niestety konieczność wymiana silnika w praktyce oznacza dla Włocha start do niedzielnego wyścigu z ostatniej pozycji. Niewiele więcej szczęścia miał dzisiaj drugi kierowca z zespołu Sauber – Felipe Massa. Brazylijczyk ze względu na problemy z elektroniką bolidu C23 w popołudniowej sesji zaliczył tylko 12 okrążeń i sklasyfikowany został na 20 pozycji. Przed Massą znaleźli się pozostali reprezentanci Jaguara – kierowca testowy Bjorn Wirdheim i Christian Klien, a także kierowca testowy zespołu Jordan – Timo Glock. Tymczasem główni reprezentanci irlandzkiej stajni – Nick Heidfeld i Giorgio Pantano byli dzisiaj wolniejsi od głównych kierowców z zespołu Minardi, co z pewnością nie wywołało uśmiechu na twarzy Eddiego Jordana.

Podczas drugiej sesji treningowej kierowcy także popełniali dosyć dużo błędów. Tym razem poślizg lub krótką wizytę na poboczu zaliczyli między innymi Klien (pierwszy zakręt), Massa (zakręty nr 1 i 4), Sato (zakręt nr 2) i Pantano (zakręty nr 1 i 7). Problemy z pokonaniem pierwszego zakrętu mieli również Ralf Schumacher, Barrichello i da Matta. Tymczasem starszy z braci Schumacherów i Wirdheim popełnili błędy podczas pokonywania szykany. Rezultat dzisiejszych treningów na pierwszy rzut oka może być dosyć zaskakujący, jednak należy pamiętać o tym, iż piątek jest przeznaczony głównie na wybór typu opon na dalszą część weekendu. Tym niemniej kierowcy korzystający z opon Michelin jak na razie dysponują niewielką przewagą i jutrzejsze kwalifikacje także mogą sprawić kilka niespodzianek.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca