F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Allianz Grand Prix of Europe 200430 maja
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,906 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,226 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
195,633 km/h - Ralf Schumacher (Williams), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Zarówno podczas wszystkich treningów poprzedzających wyścig o Grand Prix Europy, jak i pierwszej sesji kwalifikacyjnej Michael Schumacher plasował się najwyżej na drugiej pozycji. Kiedy jednak nadeszła finałowa sesja kwalifikacyjna, czyli pierwszy istotny moment podczas tego weekendu, kierowca Ferrari nie dał już najmniejszych szans swoim rywalom i uzyskał dosyć wyraźną przewagę nad najszybszym kierowcą z przedkwalifikacji – Takumą Sato. Dla obydwu kierowców jest to znaczące osiągnięcie, gdyż Michael Schumacher po raz 60 w karierze wywalczył pole position i to w dodatku przed własną publicznością, natomiast dla kierowcy z zespołu B.A.R druga pozycja startowa to jak dotąd największym osiągnięciem w karierze. Jest to także najwyższa pozycja startowa dla japońskiego kierowcy w historii wyścigów Formuły 1. Dzieląca obydwu kierowców różnica ponad 0.6 sekundy może świadczyć o tym, iż Schumacher do kwalifikacji przystąpił z niezbyt dużą ilością paliwa, skoro we wszystkich innych sesjach nie uzyskiwał najlepszych czasów. Nie należy jednak zapominać o możliwościach Niemca, zwłaszcza, że po porażce w Monako jest on bardzo zdeterminowany do jak najszybszego powrotu na top.

Z drugiego rzędu do jutrzejszego wyścigu wystartują Jarno Trulli i Kimi Raikkonen. Włoch być może nie zdołał powtórzyć wyczynu sprzed tygodnia, kiedy to wywalczył pierwsze pole position w karierze, jednak trzecia pozycja startowa to także bardzo dobre osiągnięcie no i co dosyć istotne, kierowca ten ponownie pokonał podczas kwalifikacji partnera z zespołu Renault. W dodatku Trulli nabawił się ostatnio jakiejś infekcji górnych dróg oddechowych i niemal całkowicie stracił głos, co bardzo utrudnia mu komunikację ze swoją ekipą, a zwłaszcza z osobistym inżynierem. Mimo to podczas kwalifikacji spisał się bardzo dobrze. Raikkonen także nie ma dzisiaj powodów do narzekań, skoro udało mu się wywalczyć najwyższą pozycję startową w tym sezonie. Zdobywca pole position na torze Nurburgring sprzed roku od Trullego wolniejszy był o zaledwie 0.002 sekundy i może tym razem wreszcie uda mu się osiągnąć przyzwoity rezultat w wyścigu, bo jak dotąd kierowca z zespołu McLaren ma na swoim koncie zaledwie jeden punkcik, a zbliża się już połowa sezonu.

Trzeci rząd okupują drudzy kierowcy z zespołów B.A.R i Renault – Jenson Button oraz Fernando Alonso. Obaj kierowcy musieli dzisiaj uznać wyższość swoich partnerów, którzy ogólnie uważani są za mniej utalentowanych kierowców. No cóż, być może trzeba wreszcie zmienić ten pogląd. Oczywiście nie wiadomo, jakie strategie cała czwórka obrała na wyścig i czy nie przyczyniło się to do uzyskania lepszych pozycji startowych, ale tak czy inaczej różnica trzech miejsc na starcie może w wyścigu okazać się bardzo istotna. Dopiero na siódmej pozycji zakwalifikował się drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello. Brazylijczyk od swojego partnera wolniejszy był o ponad sekundę i są dwie możliwości: albo obrał zupełnie inną strategię postojów na wyścig, albo ma obecnie spadek formy. Oba warianty są dosyć prawdopodobne, ale prawdziwą przyczynę poznamy dopiero jutro. Tymczasem drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard ze względu na awarię silnika tuż po pierwszym okrążeniu kwalifikacyjnym nie przystąpił do decydującej sesji i do jutrzejszego wyścigu wystartuje w nowym silnikiem z 18 pozycji.

Kierowcy z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya i Ralf Schumacher zakwalifikowali się kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji. Kolumbijczyk od Barrichello wolniejszy był o najmniejszą z możliwych różnic czasowych, czyli o zaledwie 0.001 sekundy, a nad swoim partnerem uzyskał 0.1 sekundy przewagi. Tym samym Ralf Schumacher już dziewiąty raz z rzędu uległ na kwalifikacjach Montoi. Z kolejnych pozycji do jutrzejszego wyścigu wystartują kierowcy Toyoty – Olivier Panis i Cristiano da Matta. Ze względu na bliskość siedziby głównej tej stajni, która znajduje się w Kolonii, rozgrywająca się na torze Nurburgring Grand Prix Europy jest dla Toyoty domowym wyścigiem i uzyskanie w miarę dobrych pozycji startowych przy niewielkiej stracie do najbliższych rywali właśnie tutaj jest satysfakcjonującym osiągnięciem.

Tymczasem kolejnego kierowcę – Christiana Kliena dzieli już niemal przepaść, gdyż reprezentant Jaguara od da Matty wolniejszy był o ponad półtorej sekundy. Austriak wyrównał co prawda najlepsze osiągnięcie z kwalifikacji w swoim debiutanckim sezonie, ale 12 pozycję startową zawdzięcza głównie karze nałożonej na swojego partnera – Marka Webbera, a także problemom Coultharda i Giancarlo Fisichelli. Webber pierwotnie uzyskał czas 1:30.797, jednak ze względu na doliczoną sekundę za zbyt szybką jazdę przy wywieszonych żółtych flagach podczas wczorajszych treningów musiał zadowolić się 14 pozycją startową. W sumie Australijczyk stracił tylko dwa miejsca, tak więc kara ta nie była zbyt dotkliwa. Oprócz Kliena skorzystał z niej również Nick Heidfeld, uzyskując najwyższą pozycję startową w tym sezonie – 13. W dodatku Niemiec był najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone nie z zespołu Ferrari. Drugi kierowca z zespołu Jordan – Giorgio Pantano uplasował się tuż za Webberem na 15 pozycji i jest to jak dotąd najlepszy występ reprezentantów irlandzkiej stajni w tym sezonie jeśli chodzi o kwalifikacje.

Zespół Sauber z pewnością nie ma zbyt wielu powodów do zadowolenia podczas tego weekendu. Ze względu na wymianę uszkodzonego silnika Ferrari pomiędzy piątkowymi treningami Fisichellę czekało obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc. W tej sytuacji Włoch po prostu zrezygnował z udziału w decydującej sesji kwalifikacyjnej i do jutrzejszego wyścigu wystartuje z ostatniego rzędu, ale za to na nowych oponach i najprawdopodobniej z dosyć dużą ilością paliwa w baku. Z kolei Felipe Massa okazał się wolniejszy od obydwu kierowców z zespołu Jordan i ze stratą ponad trzy i pół sekundy do Michaela Schumachera zakwalifikował się dopiero na 16 pozycji. Być może Brazylijczyk zdecydował się tylko na jeden postój podczas jutrzejszego wyścigu, ale tak czy inaczej kierowców reprezentujących barwy szwajcarskiej stajni czeka w niedzielę trudna walka, jeśli będą chcieli uzyskać w miarę przyzwoity rezultat.

Na 17 pozycji pierwotnie zakwalifikował się Gianmaria Bruni, ale ponieważ Włoch na tor wyjechał jeszcze przed rozpoczęciem finałowej sesji kwalifikacyjnej, to uzyskany przez niego czas (1:34.022) został anulowany przez sędziów. W tej sytuacji z 17 pozycji wyścig na torze Nurburgring rozpocznie drugi kierowca z zespołu Minardi – Zsolt Baumgartner, natomiast Bruniego czeka start z ostatniego rzędu.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca